  • 11. Data: 2015-07-10 21:19:54
    Temat: Re: Jaki oscyloskop?
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    sundayman wrote:

    > No to jak pisałem - kup sobie Owona, i podłącz porządny monitor, np.
    > IPS. Będziesz miał i super kontrast i do tego rozmiar wielgaśny, jaki
    > chcesz :)
    >
    > Zresztą, jak kupowałem tego Owona to m.in. z powodu tego wyjścia VGA
    > właśnie. W praktyce się okazało, że nie korzystam, no ale kiedyś
    > podłączyłem z ciekawości monitor LCD i działa fajnie :)

    I to jest chyba dobre rozwiązanie; wyjście VGA.
    W sumie to nawet nie wiedziałem, że oscyloskopy mogą mieć wyjście
    bezpośrednio na monitor.

    Dzięki

    jp

  • 12. Data: 2015-07-10 22:48:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale rozdzielczości SVGA nie przeskoczysz.

    No i co z tego ?
    To oscyloskop, a nie kino.

  • 13. Data: 2015-07-11 00:21:21
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-07-10 21:19, jacek pozniak wrote:

    > I to jest chyba dobre rozwiązanie; wyjście VGA.
    > W sumie to nawet nie wiedziałem, że oscyloskopy mogą mieć wyjście
    > bezpośrednio na monitor.

    http://news.elektroda.pl/rozdzielczosc-ekranu-oscylo
    skopu-cyfrowego-t475135.html

    tak se przypomniałem, kiedyś było łatwiej, zostałbyś odesłany do
    archiwum i tyle ;-)

    przynajmniej pamietałem o co wtedy pytałem

    Włodek

  • 14. Data: 2015-07-11 14:58:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-07-10 o 22:48, sundayman pisze:

    > No i co z tego ?
    > To oscyloskop, a nie kino.

    A to z tego, że nie będzie, jak napisałeś: "rozmiar wielgaśny, jaki
    chcesz". Mam dziadowski (dlatego zainteresowałem się tematem)
    oscyloskop, który wypuszcza obrazek 800x600. Mój monitor ma 1600x1200, a
    więc obraz na ćwiartkę ekranu. Można go powiększyć, ale wtedy robią się
    schodki i prostokąciki. Jakby monitor postawić na końcu pokoju, to
    pewnie nie byłoby widać tych schodków. I właśnie byłoby kino ;-)

    P.P.

  • 15. Data: 2015-07-11 17:10:19
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > oscyloskop, który wypuszcza obrazek 800x600. Mój monitor ma 1600x1200, a
    > więc obraz na ćwiartkę ekranu. Można go powiększyć, ale wtedy robią się

    No i ? Coś to zmienia w danych pokazywanych przez oscyloskop ?
    To chyba oczywiste, że na zewnętrznym monitorze jest kopia LCD, a nie
    obraz w HD i 3D.

    Normalnie korzysta się z wyświetlacza oscyloskopu.
    Po jaką cholerę stawiać sobie przed nosem 24 calowy wyświetlacz ?
    Jeżeli się z tego korzysta, to albo właśnie do oglądania z 5 metrów,
    albo ktoś ma minus -10 dioptrii, itp.

  • 16. Data: 2015-07-14 02:10:49
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > To chyba oczywiste, że na zewnętrznym monitorze jest kopia LCD, a nie
    > obraz w HD i 3D.

    To wcale nie jest oczywiste. Np. pierwszy lepszy laptop potrafi na
    zewnatrz wypluwac obraz w zupelnie innej rozdzialce niz na swoj wlasny LCD.
    Jaki to ma sens w przypadku oscyloskopow? Ano wystarczy miec menu
    bardziej czytelne i nastawy podane na tacy, mozna by pokazac bufor w
    jakims sensownym rozmiarze, czy 4 przebiegi o duzej amplitudzie. Pchanie
    tego wszystkiego na ekranik wielkosci komorki i o mniejszej od niej
    rozdzielczosci - to dopiero jest bez sensu.
    Do niektorych prac na kompie bardzo wygodnie jest miec 2 monitory.
    Pewnie, ze mozna wszystko na 1 upchnac, tylko czy zycie jest az tak
    latwe, ze musimy je sobie utrudniac?.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 17. Data: 2015-07-14 16:22:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Pewnie, ze mozna wszystko na 1 upchnac, tylko czy zycie jest az tak
    > latwe, ze musimy je sobie utrudniac?.

    weź to napisz chińczykom produkującym owona... :)
    Ja tam kupując ten sprzęt i wiedząc o złączu VGA jakoś od początku nie
    miałem złudzeń, że to będzie jakaś "lepsza" wersja tego co jest na
    ekraniku 7".

    No i faktycznie - nie jest.

  • 18. Data: 2015-07-17 18:49:21
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 14 lipca 2015 02:10:51 UTC+2 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    > tego wszystkiego na ekranik wielkosci komorki i o mniejszej od niej
    > rozdzielczosci - to dopiero jest bez sensu.
    To jest niestety opcja premium, występuje w jakichś Tektronixach czy innych
    Agilentach za miliony monet, tych, które pracują na Windows Embedded:)
    Podobnie jak obsługa pendrive'ów sformatowanych w NTFS to jest jakiś rocket science
    dla producentów sprzętu pomiarowego.