  • 21. Data: 2018-01-18 13:23:30
    Temat: Re: Jaki procesor zamiast Pentium D 820 (+ jaki system 64-bit)?
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.01.2018 Adam Wysocki <g...@s...invalid> napisał/a:

    > Chodzi głównie o responsywność Firefoxa :)

    Tu dużo więcej osiągniesz dokładając RAM i dysk SSD.

    Ale nie wiadomo, czy np. twórcom Firefoksa nie przyjdzie
    do głowy naśladować Google i zaprzestać wydawania nowych
    wersji na 32-bit. Przy nowej instalacji instalowałbym
    system 64-bit, czy to Linuksa czy Windows.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 22. Data: 2018-01-18 13:31:55
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.01.2018 Adam Wysocki <g...@s...invalid> napisał/a:

    > Tylko czy 32-bitowa przeglądarka na 32-bitowym systemie wykorzysta w pełni
    > 64-bitowy procesor (czyli magistralę i 64-bitowe rozkazy)?

    Oczywiście nie. Ale myślę, że procesor nie poczuje się przez to
    specjalnie niedowartościowany ;-)

    > Pewnie będzie Debian, bo używam go "od zawsze", albo Ubuntu, bo jest
    > Debianopodobne, ale bardziej user-friendly...

    Ale co jest bardziej "user-friendly"? Środowisko graficzne
    możesz mieć to samo niezależnie od dystrybucji, user nawet nie
    zauważy, z czym ma przyjemność obcować.

    Bardziej admin-friendly- jeśli już znasz Debiana,
    to oczywiście będzie Ci łatwiej z Debianem/Ubuntu, niż z czymś
    redhatopodobnym.

    Ale to już zdecydowanie NTG :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 23. Data: 2018-01-18 13:32:29
    Od: s...@g...com

    Ja dostałem taki z 4 gniazdami i zegerem2.83

  • 24. Data: 2018-01-18 13:51:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > IMo nie. Spadku wydajności nie zaobserwujesz, wzrośnie awaryjność kompa.
    > Będą się pojawiać problemy okołorozruchowe, zawiśnięcia czy resety,
    > problemy z prawidłową pracą niektórych aplikacji.

    Ok, czyli nadziei, że komp przyspieszy po wymianie kondensatorów, nie ma.

    To w ogóle ciekawe, że on zdechł z dnia na dzień. Wcześniej nie było z nim
    żadnych problemów (oprócz tego, że mulił, to działał stabilnie, włączał
    się, nie resetował itd). Elektrolity były w bardzo złym stanie (kilka
    spuchniętych, a dwa wylane).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 25. Data: 2018-01-18 14:05:09
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Jan 2018 12:51:13 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

> [...]
    > żadnych problemów (oprócz tego, że mulił, to działał stabilnie, włączał
    > się, nie resetował itd). Elektrolity były w bardzo złym stanie (kilka

    Moje doświadczenia z wymianą elektrolitów (z czasów kiedy płyty dość
    powszechnie na to chorowały) nie są zbyt zachęcające. Wymiana jest
    upierdliwa, należy wymienić nie tylko te które mają widoczne gołym okiem
    objawy, narobisz się a płyta i tak nie wstanie bo coś uszkodziłeś przy
    wymianie. Np. przelotkę otworową :) Ale tak dla sportu, jak ktoś to
    lubi, to można się bawić :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 26. Data: 2018-01-18 14:05:37
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Powinieneś obsadzać oba sloty takimi samymi modułami bo to umożliwi ich
    > pracę w dual channel.

    W sumie teraz poszukałem dokładniej i... wygląda na to, że kości 2GB 533
    są praktycznie niedostępne. Nie mogę znaleźć. 667 są...

    Tu, na przykład:

    http://allegro.pl/kingston-kth-xw4300-2gb-i713507379
    8.html

    W oznaczeniu jest 4300, więc powinna być 533, a jest 667...

    Tu:

    http://allegro.pl/pamiec-kingston-kth-xw4300-2gb-pc2
    -5300-i6906437716.html

    Piszą:

    KINGSTON KTH-XW4300 2GB DDR2 PC2-5300S 667MHz

    Czyli XW4300 Kingstona to PC2-5300?

    Pytam, bo tam jest teraz jedna kość KTH-XW4300/1G, i druga jakaś inna,
    więc zakładałbym że 2x KTH-XW4300 2GB zadziała.

    > A ponadto, dla zastosowania jakie opisałeś, 2 GB wystarczy z nawiązką.
    > Albo inaczej, dasz 4 GB to nie zauważysz przyspieszenia pracy kompa :)

    Mój Firefox w pracy (Win 7) ma teraz otwarte 18 kart i zajmuje 1.5 GB...
    więc też tak myślę :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 27. Data: 2018-01-18 14:16:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:

    > Wymiana jest upierdliwa, należy wymienić nie tylko te które mają
    > widoczne gołym okiem objawy,

    Tu niektóre mają bardzo wyraźne objawy, a inne nie mają wcale, ale te,
    które mają, są tej samej wartości, więc zakładałbym, że pracują razem...
    a inne nie :)

    Poszły 4x 2200/6.3 i 2x 820/6.3. Inne (wyglądające dobrze) są w innych
    okolicach (np. wokół procesora) i mają inne wartości.

    > narobisz się a płyta i tak nie wstanie bo coś uszkodziłeś przy
    > wymianie.

    Kondensatory zamówione, to się okaże... drogie nie były. Ale nowy procesor
    kupię dopiero jak płyta wstanie po wymianie :)

    > Np. przelotkę otworową :)

    Tak, to prawda, bałem się o uszkodzenie metalizacji i wyciągnięcie nóżek
    razem z przelotkami.

    Pamiętam z dawnych czasów, że bardzo trudno było to rozgrzać lutownicą 45W
    (grube wewenrzne warstwy miedzi skutecznie odbierały ciepło), więc teraz
    poszedłem z kolbą 100W, którą mam na specjalne okazje (lutowanie kabli,
    których nawet 60W nie ruszy, czy różnych wielkich złącz) i poszło bez
    problemu. Odsysacz, który mam (45W) nie chciał roztopić cyny, więc otwory
    oczyściłem powietrzem (podgrzanie pada lutownicą i psiknięcie z kompresora
    - cyna ładnie się rozbryzgnęła na taśmę, którą przykleiłem w okolicy
    psikania, podejrzewam że plecionka też dałaby radę), teraz wyglądają jakby
    nigdy nie było w nich żadnych elementów, na nóżkach też nie zostały
    przelotki, więc jest szansa, że się uda :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 28. Data: 2018-01-18 14:35:05
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 18 stycznia 2018 12:32:47 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Zastanawiam się skąd taka różnica w cenie.
    >
    > Tu 13zł + 8zł wysyłka:
    > http://allegro.pl/intel-pentium-d-945-3-40ghz-4m-800
    -i7108949163.html

    > Tu 30zł + 15zł wysyłka:
    > http://allegro.pl/intel-pentium-d-945-3-4ghz-s775-f-
    vat-gwarancja-i6874849844.html

    > Przecież to to samo, a procesory się nie zużywają, jak opony w
    > samochodzie, że może ten pierwszy jest "bardziej zużyty"... albo
    > działa, albo nie działa... więc skąd może być taka różnica?

    Oczywiście - procesory się nie zużywają, jak opony w samochodzie...
    Cena początkowa jest identyczna - odgórnie ustalona w Komitecie Cen Ministerstwa
    Cyfryzacji.
    Moim zdaniem różnica bierze się z lokalizacji: tańsza firma ma siedzibę w jakiejś
    puszczy i wysyła
    procesory w szarych kopertach, droższa zajmuje apartament w biznesowym wieżowcu w
    stolicy
    i zapewne używa białych kopert, na dodatek przewiązanych wstążeczką. To musi więcej
    kosztować...

  • 29. Data: 2018-01-18 16:19:42
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 18.01.2018 o 12:44, Adam Wysocki pisze:
    /.../
    > Dlatego mama niech się zastanawia, a przez ten czas dostanie ten, który
    > miała, tylko odświeżony. Może się okaże, że z nowym procesorem, nowymi
    > kondensatorami (zużyte, spuchnięte kondensatory mogą wpływać na spadek
    > wydajności komputera), nowym systemem (64-bitowy Linux zamiast XP) i po
    > dorzuceniu SSD ten komputer jeszcze na jakiś czas wystarczy...

    Firefox potrzebuje RAMU. 8 Giga to już jest coś.

  • 30. Data: 2018-01-18 16:24:00
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 18.01.2018 o 14:35, TurboPascal pisze:
    /.../
> [...]
    stolicy
    > i zapewne używa białych kopert, na dodatek przewiązanych wstążeczką. To musi więcej

    Przy używkach to normalne. W sensie takie rozbicie cenowe. Każdy ceni po
    swojemu.