  • 11. Data: 2018-04-01 15:23:18
    Temat: Re: Jaki sens mają autobusy na takich torach?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 kwietnia 2018 14:02:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > -czy to stara linia tramwajowa ... dziwne, gdyby byla bez pradu,
    > -czy to stara linia kolejowa ?
    >
    > Elektryfikacja kolejowych to taki sobie interes, jesli ropa tania, a
    > do najblizszej elektrowni daleko. Kolejowe diesle maja niezla
    > sprawnosc.
    > Ale w Australii takze wegiel tani. I uran ... ale wola go eksportowac
    > :-)
    >
    > P.S. Jaki to ma sens
    >
    > Crude oil - production: 289,700 bbl/day (2016 est.)
    > Crude oil - exports: 213,600 bbl/day (2016 est.)
    > Crude oil - imports: 339,500 bbl/day (2016 est.)

    Czemu niby Izrael? Australijskie firmy wydobywcze działają na całym świecie. Nie będą
    przecież wieźć surowej ropy do kraju. Sprzedają do lokalnej rafinerii, a urząd
    statystyczny rachuje to jako eksport. Potem w Australii jakiś Shell wydobywa ropę,
    sprzedaje też lokalnie jakiejś australijskiej rafinerii, a liczba pojawia się po
    stronie importu.

  • 12. Data: 2018-04-01 16:06:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 06:23:18 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Czemu niby Izrael?

    Bo Izrael ma pewien problem - lezy najblizej najwiekszych swiatowych
    zasobow ropy, a nie chca mu sprzedac.
    Armatorzy sie ciesza - maja ladunek w dwie strony :-)

    > Australijskie firmy wydobywcze działają na całym świecie. Nie będą
    > przecież wieźć surowej ropy do kraju. Sprzedają do lokalnej
    > rafinerii, a urząd statystyczny rachuje to jako eksport.

    Mowisz? To bylo z CIA Factbook, moze i tak ...

    > Potem w
    > Australii jakiś Shell wydobywa ropę, sprzedaje też lokalnie jakiejś
    > australijskiej rafinerii, a liczba pojawia się po stronie importu.

    Nie ma jakiejs lokalnej spolki, ktora podlega pod australijski GUS ?
    I to samo w druga strone - australijski koncern nie jest liczony w
    kraju wydobycia ?

    No chyba ze jeszcze ciekawiej - Shell wydobywa gdzies na szelfie,
    nastepnie "eksportuje" na swoj tankowiec, a jak zawija do portu, to
    sie liczy jako eksport :-)

    J.