  • 1. Data: 2018-03-27 14:38:45
    Temat: Wiertło do szkła 2mm
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Hej,

    Występuje w przyrodzie coś jak w temacie? Szukam i szukam i najmniejsze
    zaczynają się od 3mm... jeśli nie, to jak (i czy się da) zrobić w szkle
    otwór 2mm?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 2. Data: 2018-03-27 15:01:36
    Temat: Re: Wiertło do szkła 2mm
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-03-27 o 14:38, Adam Wysocki pisze:
    > Hej,
    >
    > Występuje w przyrodzie coś jak w temacie? Szukam i szukam i najmniejsze
    > zaczynają się od 3mm... jeśli nie, to jak (i czy się da) zrobić w szkle
    > otwór 2mm?

    Jak nie ma, jak są.

    https://glass24.pl/wiertlo-do-szkla-iq-bohle-2mm-nr-
    kat-5001402-p-2825.html

    A tu inne ale za to od 1mm.

    https://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Wiertlo-Proxxon-2%2C0m
    m-z-weglika-wolframu-kpl.-2-szt.-28328/800

  • 3. Data: 2018-03-27 16:57:49
    Od: 4...@g...com

    Zwyklym wiertlem do metalu. Nie wiertlo jest wazne a chlodzenie. Najlepiej wiercic
    szklo zanurzone w wodzie. Jak nie ma mozliwosci zanurzenia w wodzie to jako chlodziwa
    i srodka smarnego uzywa sie terpentyny.

  • 4. Data: 2018-03-27 17:58:21
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    >
    > Występuje w przyrodzie coś jak w temacie? Szukam i szukam i najmniejsze
    > zaczynają się od 3mm... jeśli nie, to jak (i czy się da) zrobić w szkle

    Wiertła dentystyczne, na przykład takie;
    http://www.stomed-sklep.pl/13-wiertla

  • 5. Data: 2018-03-27 18:11:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik 4kogutek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Zwyklym wiertlem do metalu. Nie wiertlo jest wazne a chlodzenie.
    >Najlepiej wiercic szklo zanurzone w wodzie.
    >Jak nie ma mozliwosci zanurzenia w wodzie to jako chlodziwa i srodka
    >smarnego uzywa sie terpentyny.

    Zwyklym wietlem do metalu w szkle ?
    Poprosze o film ...

    Pewnie sie da, ale ile to bedzie trwalo ?

    J.

  • 6. Data: 2018-03-27 20:33:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 27.03.2018 o 14:38, Adam Wysocki pisze:
    > Hej,
    >
    > Występuje w przyrodzie coś jak w temacie?
    Dawno temu wierciło się za pomocą starego pilnika iglaka (najlepiej
    trójkątnego), ale precyzja takiej operacji była oględnie mówiąc przeciętna.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-03-27 22:44:57
    Od: 4...@g...com

    Jak wiercilem zwyklym wiertlem otwor w butelce, bo na pracach recznych lampe trzeba
    bylo zrobic, to telefonow z kamerami nie bylo.

  • 8. Data: 2018-03-28 11:31:22
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Jak nie ma, jak są.
    >
    > https://glass24.pl/wiertlo-do-szkla-iq-bohle-2mm-nr-
    kat-5001402-p-2825.html

    Piękne... tylko szukam raczej za 6,44 a nie 644,00 ;)

    > A tu inne ale za to od 1mm.
    >
    > https://swiatnarzedzi.pl/pl/p/Wiertlo-Proxxon-2%2C0m
    m-z-weglika-wolframu-kpl.-2-szt.-28328/800

    Nadal strasznie drogie, w porównaniu do wierteł do metalu, czy np. tych
    (3 mm):

    http://allegro.pl/wiertlo-lopatkowe-do-szkla-ceramik
    i-plytek-3mm-i6893657814.html
    http://allegro.pl/otwornica-diamentowa-wiertlo-koron
    ka-szklo-3mm-fv-i7140969479.html

    Które, właściwie, są lepsze do szkła? Łopatkowe czy koronka? Jak wierciłem
    koronką (10 mm w płytkach ceramicznych) to pamiętam, że trzeba było
    najpierw pod kątem, a dopiero potem wyprostować.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 9. Data: 2018-03-28 11:33:40
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    4...@g...com wrote:

    > Zwyklym wiertlem do metalu. Nie wiertlo jest wazne a chlodzenie.

    Jakoś tego nie widzę. Kiedyś próbowałem.

    Tu będzie o tyle trudniej, że powierzchnia jest łukowata (trzeba zrobić
    otwory na obwodzie małego słoika), więc wiertło będzie się ześlizgiwało.
    Pewnie nawet umocowanie słoika w imadle (przez jakąś szmatę albo gumę)
    i użycie wiertarki kolumnowej niewiele pomoże...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 10. Data: 2018-03-28 12:08:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2018 21:38:47 UTC+9 użytkownik Adam Wysocki napisał:
    > Hej,
    >
    > Występuje w przyrodzie coś jak w temacie? Szukam i szukam i najmniejsze
    > zaczynają się od 3mm... jeśli nie, to jak (i czy się da) zrobić w szkle
    > otwór 2mm?

    Najtańsze wiertło (żadne tam wiertło, kawałek drutu) z nasypem diamentowym plus
    dremel (wysokie obroty potrzebne) da radę, ale musi być pod wodą. Przy dużej ilości
    diamentem ponawiercaj, a wykończ węglikiem, bo ten diament na czubku się szybko
    wytrze. Tani jest, więc i tak nie zbankrutujesz.