  • 11. Data: 2009-06-29 16:07:44
    Temat: Re: Jaki szybki dysk?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> wrote in message
    news:h2ao3k$5km$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    ide&_sacat=See-All-Categories
    ories__cf-8gb?_catref=1&_dmpt=Digital_Camera_Memory_
    Cards&_fln=1&_sacat=3327&_trksid=p3286.c0.m282

    > oj bardzo szybkie .....

    nieszybkie? :)

  • 12. Data: 2009-06-29 16:34:18
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    > "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> wrote in message

    ories__cf-8gb?_catref=1&_dmpt=Digital_Camera_Memory_
    Cards&_fln=1&_sacat=3327&_trksid=p3286.c0.m282

    > nieszybkie? :)

    Dyski SSD maja podane:
    - odczyt 154.1 MB/s
    - zapis 90.8 MB/s

    Karty CF to zwykle:
    - szybkość zapisu: 20MB
    - szybkość odczytu : 25MB

    I cena 1 GB szybkiej (30MB/s) CF jest porownywalna z cena 1 GB SSD, ale
    pomysl ciekawy, dzieki :)

    lamer

  • 13. Data: 2009-06-29 16:49:14
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    > tysiace
    > tych
    >
    > A to musi byc pamiec nieulotna?
    > Bo moze rozwiazanie a'la ramdrive bardziej by odpowiadalo...

    W sumie ciekawy pomysł. Dzięki, pobawię się. Na razie sprawdziłem, że na
    normalnym dysku tworzenie nowego pliku 100 MB jest wykonywane z prędkościa 6
    MB/s, a na ram dysku 110 MB/s. Takiej prędkości to chyba nic nieulotnego nie
    osiągnie.

    lamer

  • 14. Data: 2009-06-29 18:14:09
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
    > Dyski SSD maja podane:
    > - odczyt 154.1 MB/s
    > - zapis 90.8 MB/s

    No to bardzo szybkie, zwazywszy ze Twój ramdysk mial tylko 110M/s.
    Podejrzanie powolny ten ramdysk, skoro pamieci flash w dyskach
    twardych osiagaja podobnego rzedu szybkosci. Chyba ze robia jakies
    cuda w tych dyskach ze zrównoleglaniem szyn danych albo cós...
    Ale ta nowa seria Vertex jest duzo szybsza nawet od tego co napisales.

    To przepisałem z pudełka po swoim dysku:
    Max performance:
    Read: up to 230 MB/s, Write: Up to 135 MB/s.
    Sustained write: Up to 70MB/s.

    Jesli tylko stac Cie na wydanie 200 dolców to wydaje sie ten
    dysk najlepsza i najbardziej uniwersalna opcja, bez kombinacji.
    Wchodzi na gotowca do laptopa lub desktopa jako zamiennik dysku 2.5".

    > Karty CF to zwykle:
    > - szybkość zapisu: 20MB
    > - szybkość odczytu : 25MB
    >
    > I cena 1 GB szybkiej (30MB/s) CF jest porownywalna z cena 1 GB SSD,
    > ale pomysl ciekawy, dzieki :)

    Zwłaszcza jeśli potrzebujesz tylko 8G to cena jest nie do pobicia, bo
    szybkich dysków SSD o tak małych pojemnościach nie kupisz tanio...

    A jak wyglądałoby podłączenie szybkiej karty HDSD (speed 6) po USB 2?
    Kupiłem sobie niedawno taką szybką (6) kartę HDSDmicro za 17 dolców
    do aparatu photo. Wielkość 8GB, bez adaptera normalnej wielkości SD, ale
    jego już miałem ze starej karty 2GB SDmicro kupionej do telefonu GSM.

    Różnych opcji na takie "małe" pojemności wydaje się dziś być sporo...
    I wszystko co wymyślisz będzie szybsze niż ten Twój dysk 5400rpm :-)

  • 15. Data: 2009-06-29 18:48:37
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > 6 MB/s, a na ram dysku 110 MB/s. Takiej prędkości to chyba nic nieulotnego

    6MB/s??
    wg benchmarkow samsung f1 1tb ma zapis rzedu 100MB/s dla probki 8MB
    u mnie z szyfrowaniem tc w tle sa to predkosci (zapis 700MB) rzedu 90MB/s

  • 16. Data: 2009-06-29 19:33:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tg" <a...@b...cpl> wrote in message
    > "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
    >
    > 6MB/s??
    > wg benchmarkow samsung f1 1tb ma zapis rzedu 100MB/s dla probki 8MB
    > u mnie z szyfrowaniem tc w tle sa to predkosci (zapis 700MB) rzedu 90MB/s

    W tym dysku terabajtowym to ty masz pewnie 8 mega lub więcej
    samego cache... Czyli zapis pójdzie do cache i zgłosi gotowość,
    a potem sobie będzie pisał spokojnie już na talerze ale z cache...

    Nie ma chyba sensu testować szybkości dysku na próbkach danych
    mniejszych od wielkości jego wewnętrznej pamięci cache, no chyba
    że testujesz przepustowość interface SATA II :-)

  • 17. Data: 2009-06-29 19:38:32
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > mniejszych od wielkości jego wewnętrznej pamięci cache, no chyba
    > że testujesz przepustowość interface SATA II :-)

    700MB jest mniejsze niż 8MB ???

    --
    marfi

  • 18. Data: 2009-06-29 20:07:05
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości

    > 6MB/s??

    Zdefragmentowalem i mam 15 MB/s przy tworzeniu pliku tym programem:
    http://nodesoft.com/DiskBench/Default.aspx

    Tyle samo gdy tworze na dysku 640GB WD podlaczonym do USB.

    > wg benchmarkow samsung f1 1tb ma zapis rzedu 100MB/s dla probki 8MB
    > u mnie z szyfrowaniem tc w tle sa to predkosci (zapis 700MB) rzedu 90MB/s

    Nie wierze :P

    lamer

  • 19. Data: 2009-06-29 20:18:10
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    > "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
    >
    > No to bardzo szybkie, zwazywszy ze Twój ramdysk mial tylko 110M/s.
    > Podejrzanie powolny ten ramdysk, skoro pamieci flash w dyskach
    > twardych osiagaja podobnego rzedu szybkosci.

    Jakis darmowy znalazlem, moze niedorobiony.

    > Jesli tylko stac Cie na wydanie 200 dolców to wydaje sie ten
    > dysk najlepsza i najbardziej uniwersalna opcja, bez kombinacji.
    > Wchodzi na gotowca do laptopa lub desktopa jako zamiennik dysku 2.5".

    Nie potrzebuje 60 GB, 30 GB kosztuje calkiem znosnie.

> [...]
    > do aparatu photo. Wielkość 8GB, bez adaptera normalnej wielkości SD, ale
    > jego już miałem ze starej karty 2GB SDmicro kupionej do telefonu GSM.

    Karty klasy 6 to zdaje się 30 MB/s zapis/odczyt, czyli i tak mało.

    > Różnych opcji na takie "małe" pojemności wydaje się dziś być sporo...
    > I wszystko co wymyślisz będzie szybsze niż ten Twój dysk 5400rpm :-)

    Chyba jo. Godzinke temu przenosilem pliki z jednej partycji na druga- 20
    tysiecy pliko, 600 MB. Czas przenoszenia: 35 minut. Po prostu krew mnie
    zalewa, bo właśnie najczęściej takie małe pliczki mam do przenoszenia ;/

    lamer

  • 20. Data: 2009-06-29 20:25:30
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    I HdTune pokazal, ze odczyt jest od 30 do 3 MB/s, srednio 24 MB/s. Czyli
    lipa.

    lamer