  • 71. Data: 2018-07-19 01:51:43
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2018 23:56:53 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Jak narazie nic nie policzyłeś, nie podałeś żadnego wzoru, jesteś ślepy,

    A co tu podawac, wzory sa w kazdym podreczniku.
    Tylko ty zapominasz o SEM akumulatora.

    > Ale trzeba odpiąć kable od klemy (2szt) i spiąć je razem i podłączyć do
    > amperomierza. Trzeci kabel do rozrusznika nie odłączamy od akumulatora.

    Tylko ze mamy jeszcze inne odbiorniki.
    A nas nie interesuje prad, ktory produkuje alternator, ale ktory
    plynie przez akumulator.
    Wiec musisz amperomierz odpowiednio podlaczyc.

    > Nie 2x więcej a 700A. Szacun jeśli jeździsz z taką maszyną na konsoli :)

    Nie chodzi o 700A, ale o sie dzieje jak silnik juz zaskoczy.
    Przez moment jest okolo 80A ładowania, potem spada do 30-40 ... a to i
    tak nie jest C/10h :-)

    > -330A. Pisałem że jesteś ślepy.

    330+, a jak silnik zaczyna pracowac, to -60.
    A to ciagle tylko wolne obroty

    > To ty wymóżdżyłeś te 500+ amper :D:D:D

    sam powyzej dopatrzyles sie 700 i 330.

    > Sliczny przykład. Jedno zdanie zaprzecza drugiemu.

    Jak mu sie odpowietrzenie zatka to nie trzeba 50A,
    i pol ampera rozwali w koncu.

    ale przemysl co ty chciales policzyc.

    > https://www.youtube.com/watch?v=qBnK9DK9HEU
    > Oglondywuj i dumaj, czemu wybuch.Tararara :)

    Czemu to istotnie ciekawe.
    Bo jak rozumiem - w czasie pchania, a nie ładowania.

    J.

  • 72. Data: 2018-07-19 01:53:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Czytaj chuju niemyty az znajdziesz.

    Myty:) No nie kłam że tekst z tekstu ci śmierdzi przez czytnik (zjebany)
    bo nie potrafisz skonfigurować innego i nakurwiasz z przeglądarki jak
    troglodyta :> i masz kłopoty z cytatami (szacun, bo ctrl+crtv dokonałeś
    jednak ale bez znaczników).

    Tak, generalnie mam polewkę i w sumie sobie trolluję ale odsyłanie do
    wskazań producenta oraz wyprowadzanie prostackich (prostowników) do
    światła cywilizacji jest moim przesłaniem duchowym i pełnym
    posłannictwem w tej ciemnocie obsługującej prostowniki po "dziadku" na
    selenach z myślą, że przedłużą żywot swojemu NAJJAŚNIEJSZEMU i
    NAJLEPISIEJSZEMU akumulatorowi za który musieli oddać prawie 500+ i za 2
    lata zdeh bo nie potrafili zainwestować w wiedzę czy odpowiednie
    narzędzia. JEDNORAZOWO, na stare lata.

    Takie światełko dyskusji w temacie, gdzie człowiek rozpoczynający wątek
    (karol)oddał się w ręce znachora, który dokonał pomiaru z dupy i tym
    samym wywołał gównoburzę (flame) i nie mam pojęcia co przez te parę dni
    uczynił a w sumie mnie to interesuje najbardziej (ciekawość), czy
    wydłubał alternator jak mu radzili i wymienił regulator czy znalazł inną
    przyczynę niedomagań swojego nowego akumulatora i jego obwodu ładowania :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 73. Data: 2018-07-19 02:03:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Idz sie wybrandzluj ze swoimi prostackimi tekstami. Tylko glupi chuj nie zauwazy ze
    manipulujesz.

  • 74. Data: 2018-07-19 02:03:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-19 o 01:49, J.F. pisze:

    > Ale wiesz co znaczy VRLA ?

    Taaa, podpucha dla Zenka. Łyknął jak pyton nadwiślański żabę i się ze
    mną nakurwiał :D piękne.

    rania/instrukcje/ulotka-akumulator-2013-09-27.pdf

    > Dobrze, ze choc dali fotke akumulatora, ktory ma korki. W tym nie ma
    > http://www.tab-polska.pl/produkty/akumulatory-samoch
    odowe/akumulator-topla-top/

    > A zasady ładowania te same :-)
    >
    > Pominales tez punkt o napieciu ladowania w samochodzie.

    Nie interere. Samochód to osobna sprawa, już omawiana.

    > Albo np to
    > http://www.tab-polska.pl/produkty/prostowniki/bennin
    g/
    > Prostowniki z czasem ladowania od 14 do 6.5h
    >
    > A zobacz jeszcze tu
    > https://www.optimabatteries.com/en-us/support/chargi
    ng/charging-tips

    > Recommended charging information:
    > -Alternator: 13.3 to 15.0 volts, no amperage limit.
    >
    > -Battery Charger: 13.8 to 15.0 volts, 10 amps maximum, approximately
    > for six to twelve hours.
    >
    > -Rapid Recharge: Maximum voltage 15.6 volts (regulated), no current
    > limit as long as battery temperature remains below 125°F (51.7°C).
    > Charge until current drops below one amp.
    >
    > No ale to nie jest "zwykly" akumulator, tylko klasa sama w sobie ...

    Pochuj jak to już znam?

    Zrobiłeś te foty napięć/prądów co obiecałeś jak nakurwiasz swoim
    prostownikiem 12-19V w akumulator z napięciem 14V po wyjęciu z ałta,
    gdzie masz w sieci zasilającej pływanie napięcia z 230 na (no nie wiem)
    ale pewnie niższe?

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 75. Data: 2018-07-19 02:06:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2018 01:31:44 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Jeszcze raz. Jak chcesz ograniczać prąd do 10% znamionowej pojemności
    > akumulatora w czasie jego ładowania, skoro masz stałe napięcie np:30V na

    Ale nie 30V, tylko 14.4-15V - to z pierwszej instrukcji

    > prostowniku a akumulatory o różnej pojemności?

    Akumulator sam sobie dobierze.
    nie bedzie to dokladnie C/10, ale tez go nie zabije.
    Tzn 15V przez dluzszy czas to juz zabije.

    > Można, owszem...stosując
    > (prostacko) zwykłą żarówkę o określonej mocy lub zespół żarówek które
    > mają zmienną rezystancję w zależności od rozżarzenia włókna (czyli
    > przepływu prądu) i można je dobierać w zależności jaki prąd ma być
    > stabilizowany. Tak osiągniesz stabilizację prądową ale polecam jakiś
    > timer, który Ci to wyłączy po 10 godzinach :)

    A w samochodzie gdzie masz ogranicznik i timer ?
    Nie jest potrzebny :-)

    > Możesz też użyć wyłącznika/włącznika/przerywacza który w innym wątku
    > proponowałeś. Nie neguję. Co prawda nie wiem do końca czy on robi
    > częściowe zwarcie obwodu, powodując spadek napięcia czy przerwę. Sądząc
    > z tego że się grzeje do ok 50C to raczej prawie zwarcie ale to
    > nieistotne, Najważniejsze że akumulator nie dostaje stałego prądu a
    > popychasz go impulsami. Co prawda to po pewnym czasie zacznie gazować
    > ale to mniej szkodliwe niż ładowanie 10% prądem pojemności znamionowej
    > (nalepka) powyżej 10 godzin :)

    Dlatego piszemu o napieciu.
    Nie poplynie prad 10% i szkodliwosc sie znacznie zmniejszy.
    A w rozwiazaniu Zenka regulator bedzie kontrolowal napiecie i powyzej
    ok 14V nie pusci pradu.

    J.

  • 76. Data: 2018-07-19 02:08:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]

    Zrobiłeś te foty napięć/prądów co obiecałeś jak nakurwiasz swoim
    prostownikiem 12-19V w akumulator z napięciem 14V po wyjęciu z ałta,
    gdzie masz w sieci zasilającej pływanie napięcia z 230V na (no nie wiem)
    ale pewnie niższe?

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 77. Data: 2018-07-19 02:08:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2018 01:03:39 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

    > Gdzie tu mowa o napięciu?

    Lzesz jak polityk

    J.

  • 78. Data: 2018-07-19 02:08:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Uruchom zwoj mozgowy co masz wiecej niz kura, ten zebys nie sral jak chodzisz po
    podworku i wyobraz sobie ilu osobom frajde robisz.

  • 79. Data: 2018-07-19 02:12:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Idz sie wybrandzluj ze swoimi prostackimi tekstami. Tylko glupi chuj nie zauwazy ze
    manipulujesz.

    Nie manipuluję debilu. Daj mi JEDNO opracowanie na poziomie min
    inżyniera, czy producenta, które jest odmienne od tego co zalinkowałem i
    opisałem :)

    HopHop. Możesz na zakrętach gwizdać nasze kolędy po szwecku w spak :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 80. Data: 2018-07-19 02:21:24
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-19 o 02:06, J.F. pisze:

    > Ale nie 30V, tylko 14.4-15V - to z pierwszej instrukcji

    > Akumulator sam sobie dobierze.
    > nie bedzie to dokladnie C/10, ale tez go nie zabije.
    > Tzn 15V przez dluzszy czas to juz zabije.

    Kurwa. Geder jakiś? Jesteś kobieto czy facetem? Jedno zdanie zaprzecza
    drugimu. Gej?

    > A w samochodzie gdzie masz ogranicznik i timer ?
    > Nie jest potrzebny :-)

    Nie rozmawiamy o samochodach i alternatorze. To barbarzyństwo w stosunku
    do zaleceń producenta :) Nikt nie jeździ przez tydzień bez przerwy na
    14V z alternatora.

    > Dlatego piszemu o napieciu.
    > Nie poplynie prad 10% i szkodliwosc sie znacznie zmniejszy.
    > A w rozwiazaniu Zenka regulator bedzie kontrolowal napiecie i powyzej
    > ok 14V nie pusci pradu.

    Czy ja napisałem że to neguję?
    Pochuj potwierdzasz moje potwierdzenie?

    (hehe, nie ma spacji przed pytajnikiem, (UDAŁOSIĘ)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?