  • 61. Data: 2018-07-18 23:36:57
    Temat: Re: Jakie napiecie akumulatora ?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ladowanie pradem dziesiecio godzinnym nie dotyczy ladowania olowiowych akumulatorow
    rozruchowych.

    Producent:

    "Prąd ładowania.
    Akumulatory VRLA powinny być używane wyłącznie z regulowanymi
    urządzeniami do ładowania stałym
    napięciem i prądem ograniczonym do 10% 20
    -godzinnej pojemności (najlepsza trwałość), np.
    10A dla akumulatora 100Ah."

    https://mplenergy.pl/wp-content/uploads/2016/01/inst
    rukcja_VRLA.pdf
    (str 3)

    Następny producent akumulatora rozruchowego:

    "Włączyć przewód zasilający prostownika do gniazda elektrycznego,
    ładować akumula
    -
    tor prądem o natężeniu max 10% jego pojemności znamionowej np. 60 Ah
    prądem 6A.
    Ładowanie należy prowadzić do momentu uzyskania stałej gęstości
    elektrolitu
    (1,28 g/cm3) ? 0,01 g/cm3
    mierzonej w temp. 25°C. Ładowanie należy zatrzymać
    jeżeli temperatura elektrolitu przekroczy 45°C"

    http://www.tab-polska.pl/fileadmin/user-files/do-pob
    rania/instrukcje/ulotka-akumulator-2013-09-27.pdf

    Zenek, może zaczniesz produkować akumulatory i se takie manulae
    napiszesz po swojemu? Polecam :)

    Linki dostałeś, teraz odpal poczte i pisz do tych producentów, że so
    pojebani i niewiedzo co produkujo i piszo :D

    Ze mną nie musisz dyskutowac bo po co? Nie jestem producentem :]

    Bij debili!!!
    Hehehe
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 62. Data: 2018-07-18 23:56:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-07-18 o 23:04, J.F. pisze:

    > Moge Ci podac akumulator. TAB 75Ah.
    > I jeszcze jest "720A", oraz "Sealed +30%"

    > Cos ci poradze - nie licz, jak nie umiesz.

    Jak narazie nic nie policzyłeś, nie podałeś żadnego wzoru, jesteś ślepy,
    piszesz zdanie gdzie w następnym zaprzeczasz temu co napisałeś. Nie
    wspomnę o specjalnej spacji przed pytajnikiem, bo wiem że masz taki
    automat i nie robisz tego ręcznie i specjalnie :) Takie lekkie
    zdebilenie klawiatury :)

    > Dobrze piszesz ... tylko ze do rozrusznika zawzyczaj prowadzi osobny
    > kabel, latwo go ominac.

    Ale trzeba odpiąć kable od klemy (2szt) i spiąć je razem i podłączyć do
    amperomierza. Trzeci kabel do rozrusznika nie odłączamy od akumulatora.

    > https://youtu.be/tKki89sq0XY?t=200
    > pan tu mowi 30-40A, ale zauwaz ze przez moment jest ze dwa razy
    > wiecej. Tak przez pol dzialki.

    Nie 2x więcej a 700A. Szacun jeśli jeździsz z taką maszyną na konsoli :)
    Tutaj amperomierz jest podłączony szeregowo z akumulatorem i leci z
    niego prąd do rozrusznika.

    > https://youtu.be/YxBl_JGXnkA?t=239
    > Tu oscyloskopu nie ma ale raz sie -60 pokazuje.

    -330A. Pisałem że jesteś ślepy.

    > W czasach gdy ich uzywano, alternator nie mogl dac 500A :-)

    To ty wymóżdżyłeś te 500+ amper :D:D:D

    > Tak czy inaczej - nie wiesz o liczysz :-)
    >
    > A akumulator nie wybuchnie w czasie minuty.
    > Chyba, ze mu odpowietrzenie zatkasz.

    Sliczny przykład. Jedno zdanie zaprzecza drugiemu.

    https://www.youtube.com/watch?v=qBnK9DK9HEU

    Oglondywuj i dumaj, czemu wybuch.Tararara :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 63. Data: 2018-07-19 00:23:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kilka razy pytalem sie ciebie chuju zlamany jaka jest pojemnosc piecioletniego
    akumulatora 100Ah. To 1/10 C to ma byc liczone od rzeczywistej pojemnosci a nie tej z
    nalepki. Oczywiscie zeby ladowac stalym napieciem nie zauwazyles bo ci pizda oczy
    zaszly.

  • 64. Data: 2018-07-19 00:40:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Ale to jest usterka do której doprowadzają np. takie instrukcje jak
    > ładować prądem 10-godzinnym?

    Przecież wyżej masz o alternatorach i popsutych regulatorach napięcia :>

    > Że przez 10h ładować stałym natężeniem?
    > Żeby tak zrobić, to trzeba sterować napięciem, a ~po przekroczeniu
    > połowy ładowania to napięcie trzeba będzie zwiększać powyżej nominalnego
    > i w konsekwencji się ogniwo uszkadza.

    Nie. Masz zaawansowany prostownik ze stałym napięciem 40V 50A i
    regulacją (ograniczeniem prądu). Ograniczenie prądowe, powoduje że
    akumulator nie dostaje większego prądu niż 10% jego pojemności a zakres
    40V pozwala (bez ograniczenia) przy połączeniu bezpośrednim na przepływ
    prądu (przykładowo dla aku 50AH) na podanie mu 30A. Przy 10 godzinach
    ładowania, odparuje. Stąd zalecenia producenta że natężenie prądu nie
    powinno przekraczać 10% i układ sam to reguluje bo jest STABILIZATOREM.
    Widziałeś kiedyś stabilizator ręcznie kręcony co parę minut? :D
    Na dodatek, taka ładowarka sama się wyłączy po okresie ok 10h bo to w
    sumie zaawansowana maszynka :)

    > Instrukcje typu 10-godzinnym prądem, powinny dotyczyć natężenia
    > maksymalnego uzyskiwanego w trakcie ładowania na początku.

    Niestety nie mogą, bo rezystancja wewnętrzna akumulatora jest inna i
    inny jest wtedy prąd ładowania.
    Zauważ, że mieszasz pojęcia, stosując odczyt prądu ładowania z obwodu o
    stabilizacji napięciowej (czyli swojego [sorry] prostego/prostackiego
    prostownika) a nie prądowej i z góry masz ustalone maksymalne napięcie
    zasilania z prostownika a zarazem jego prąd w najwyższej wartosci w
    zalezności od rozładowania akumulatora. Te dane NIGDY nie są
    wyznacznikiem bo się różnią za każdym razem. Im większe będzie miał
    napięcie prostownik tym większy prąd popłynie. To błąd pomysłu/umysłu :)

    Producent NIE może podać innych wartości niż wspomniane bo pomiar
    napięcia podczas ładowania akumulatora (w zależności od ładowarek
    stałonapięciowych) jest na tyle różny, że jedna ładowarka będzie miała
    1V więcej i odczyt napięcia będzie wyższy co całkowicie zmienia czas
    ładowania. Niektórzy producenci podają pomiar gęstości elektrolitu i
    tutaj trzeba się zaopatrzyć w aerometr. Wystarczy wyższe/niższe napięcie
    w sieci energetycznej czy różnice na akumulatorze. Nikt przecież nie
    podłącza miernika amperogodzin jakie płyną do akumulatora i w sumie nie
    wiadomo ile dostał z obwodu, gdzie jak tutaj wszyscy piszą, czas jest
    nieistotny a nawet bredzą że pozostawienie na parę dni akumulatora pod
    prądem 1A go nie uszkadza a później biadolą że im się pojemność
    zmniejszyła albo elektrolit odparował, szczególnie przy bezobsługowych.

    Gdzieś tam nabazgrałem linki do producentów akumulatorów to sobie
    poszukaj i poczytaj a w sumie to te wartości znajdziesz w każdym manulau
    od producenta akumulatora.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 65. Data: 2018-07-19 00:46:04
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Kilka razy pytalem sie ciebie chuju zlamany jaka jest pojemnosc piecioletniego
    akumulatora 100Ah.

    Kurwiu gupi u mnie to bywało 70% a chuj wi co napierdoliłeś w swój :>
    Ponoć masz 45Ah co ma 9 lat i bangla jak nowy :)

    > To 1/10 C to ma byc liczone od rzeczywistej pojemnosci a nie tej z nalepki.

    To se zmierz. Pisałem żebyś starej zajebał torebkę i zaniósł ten aku do
    punktu na pomiar. Baby maja w tych torebkach łodzie podwodne, samoloty,
    czołgi, telefony, kosmetyki i je noszo na ramieniu. Jak wzucisz aku
    100Ah to waga nie wzrośnie i spokojnie doniesiesz :)

    > Oczywiscie zeby ladowac stalym napieciem nie zauwazyles bo ci pizda oczy zaszly.

    Nie kurwiu, producent pisze o STAŁYM AMPERAŻU a nie o stałym napięciu,
    kurwiu.
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 67. Data: 2018-07-19 01:03:39
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Lzesz jak stara pomarszczona indianka
    >
    > Producent:
    >
    > "Prąd ładowania.

    Gdzie tu mowa o napięciu?

    < (najlepsza trwałość), np.
    > 10A dla akumulatora 100Ah."

    Widzisz gdzieś volty? Pewnie masz w szklarni halusy, znaczy takie
    grzybki i zjadłeś i nakurwiasz z vervą :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 68. Data: 2018-07-19 01:27:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czytaj chuju niemyty az znajdziesz.

  • 69. Data: 2018-07-19 01:31:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Lzesz jak stara pomarszczona indianka

    > Akumulatory VRLA powinny być używane wyłącznie z regulowanymi
    > urządzeniami do ładowania stałym
    > napięciem i prądem ograniczonym do 10%

    Jeszcze raz. Jak chcesz ograniczać prąd do 10% znamionowej pojemności
    akumulatora w czasie jego ładowania, skoro masz stałe napięcie np:30V na
    prostowniku a akumulatory o różnej pojemności? Można, owszem...stosując
    (prostacko) zwykłą żarówkę o określonej mocy lub zespół żarówek które
    mają zmienną rezystancję w zależności od rozżarzenia włókna (czyli
    przepływu prądu) i można je dobierać w zależności jaki prąd ma być
    stabilizowany. Tak osiągniesz stabilizację prądową ale polecam jakiś
    timer, który Ci to wyłączy po 10 godzinach :)
    Oszczędzisz kilka stówek na smart ładowarce ale będziesz miał naładowany
    akumulator w ciągu 10 godzin a nie w ciągu 10 dni i ten akumulator
    ciągle będzie sprawny :)
    Możesz też użyć wyłącznika/włącznika/przerywacza który w innym wątku
    proponowałeś. Nie neguję. Co prawda nie wiem do końca czy on robi
    częściowe zwarcie obwodu, powodując spadek napięcia czy przerwę. Sądząc
    z tego że się grzeje do ok 50C to raczej prawie zwarcie ale to
    nieistotne, Najważniejsze że akumulator nie dostaje stałego prądu a
    popychasz go impulsami. Co prawda to po pewnym czasie zacznie gazować
    ale to mniej szkodliwe niż ładowanie 10% prądem pojemności znamionowej
    (nalepka) powyżej 10 godzin :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

  • 70. Data: 2018-07-19 01:49:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Jul 2018 23:36:57 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
    > Producent:
    > "Prąd ładowania.
    > Akumulatory VRLA powinny być używane wyłącznie z regulowanymi
    > urządzeniami do ładowania stałym
    > napięciem i prądem ograniczonym do 10% 20

    Ale wiesz co znaczy VRLA ?

> [...]
    >
    > http://www.tab-polska.pl/fileadmin/user-files/do-pob
    rania/instrukcje/ulotka-akumulator-2013-09-27.pdf

    Dobrze, ze choc dali fotke akumulatora, ktory ma korki. W tym nie ma
    http://www.tab-polska.pl/produkty/akumulatory-samoch
    odowe/akumulator-topla-top/

    A zasady ładowania te same :-)

    Pominales tez punkt o napieciu ladowania w samochodzie.

    Albo np to
    http://www.tab-polska.pl/produkty/prostowniki/bennin
    g/
    Prostowniki z czasem ladowania od 14 do 6.5h

    A zobacz jeszcze tu
    https://www.optimabatteries.com/en-us/support/chargi
    ng/charging-tips

    Recommended charging information:
    -Alternator: 13.3 to 15.0 volts, no amperage limit.

    -Battery Charger: 13.8 to 15.0 volts, 10 amps maximum, approximately
    for six to twelve hours.

    -Rapid Recharge: Maximum voltage 15.6 volts (regulated), no current
    limit as long as battery temperature remains below 125°F (51.7°C).
    Charge until current drops below one amp.

    No ale to nie jest "zwykly" akumulator, tylko klasa sama w sobie ...

    J.