  • 21. Data: 2017-05-17 00:26:42
    Temat: Re: Jakie napięcie dla aku buforowego?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, May 16, 2017, 12:32:01 PM, you wrote:

    > A jakby dać jeszcze mniej? Ktoś wyżej pisał 2.275V/celę, czyli 13.65V...

    Jak tak chcesz się bawić, to już z kompensacją temperatury
    -2mV/K/ogniwo - o ile skleroza czegoś nie pomyliła.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2017-05-17 00:28:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, May 16, 2017, 12:55:36 PM, you wrote:

    > I drugie pytanie... ograniczać mu jakoś prąd ładowania? Chciałbym żeby
    > ładował się prądem nie większym niż 1/20C... czy jak przyłożę mu te,
    > przykładowo, 13.6V, to prąd popłynie na tyle niewielki, że ładowanie nie
    > będzie dla niego bolesne?

    Ale po co? Użyj zasilacza z ograniczeniem prądowym na 0.3C - ten prąd
    i tak zmaleje po chwili.

    Chyba przekombinowujesz.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2017-05-17 00:30:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, May 16, 2017, 1:10:19 PM, you wrote:

    [...]

    > A jak to robią w UPSach? Tam chyba nie ma kontroli temperatury?

    Chiński księgowy by zawału dostał jakby miał zatwierdzić coś takiego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2017-05-17 07:49:31
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Hello Adam,
    >
    > Tuesday, May 16, 2017, 1:10:19 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Chiński księgowy by zawału dostał jakby miał zatwierdzić coś takiego.

    E tam, jaki chiński? W porządnych UPS-ach serwerowych po 3kVA jedyny
    element termiczny w przedziale akumulatorów to bezpiecznik w szeregu. A
    w dołączanych z zewnątrz bateriach nie ma nic - dosłownie nic. NA PCB
    łączówki i bezpieczniki termiczne. Po padnięciu paru ogniw pudło z
    akumulatorami prawie się ugotowało. Bynajmniej nie był to odosobniony
    przypadek.
    Owszem, mierzą temperaturę, ale elektroniki, w samym UPSie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 25. Data: 2017-05-17 08:55:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 May 2017 11:25:08 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > j.w. Cokolwiek więcej wysuszy Ci akumulator na wiór.

    Ja mam aku podłączony przez rezystor 50 ohm zbocznikowany dioda z
    zasilacza 15V, chodzi 3 rok i jeszcze się nie wysuszył. A jak w roku
    użytkowania się wysuszy top bez żalu go wymienię.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2017-05-17 09:49:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 May 2017 00:30:26 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Adam,
    > Tuesday, May 16, 2017, 1:10:19 PM, you wrote:
    > [...]
    > Chiński księgowy by zawału dostał jakby miał zatwierdzić coś takiego.

    Eee - wiele modeli ma monitoring i mierzy napiecie sieci, napiecie
    aku, temperature ... jakąś.

    Czy uklad ladowania cos z ta temperatura robi, to nie wiem.

    No i ... one przeznaczone raczej do pokojowej temperatury. 20-25C, z
    rzadka 30C.
    Gorzej jak do Iraku trafi :-)

    J.