  • 11. Data: 2014-10-22 10:43:05
    Temat: Re: Jakie napięcie zasilania silnika trójfazowego w.... Kolumbii ?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-10-21 22:37, Marek Dzwonnik pisze:
    > Witojcie grupowicze *)
    >

    > Znajomy produkuje zgrabne urządzenia zasilanie silnikami trójfazowymi
    > 0.37kW i 1.5kW. Ostatnio dostał propozycję sprzedaży tychże urządzeń do
    > Kolumbii. Stąd pytanie:
    > Jakie tam obowiązują napięcia zasilania i układy sieci?
    [...]

    Na miejscu Twojego znajomego poprosiłbym o podanie warunków pracy tych
    urządzeń. Na piśmie.
    W takich dziwnych krajach potrafi być tak, że przy normatywnym 230
    blisko elektrowni jest 270 a na końcu linii 150.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 12. Data: 2014-10-22 13:00:34
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Jakie tam obowiązują napięcia zasilania i układy sieci?

    czy nie od tego jest ambasada?

  • 13. Data: 2014-10-22 21:18:40
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 21.10.2014 22:37, Marek Dzwonnik wrote:

> [...]
    > Kolumbii. Stąd pytanie:
    > Jakie tam obowiązują napięcia zasilania i układy sieci?

    A może taniej i prościej wyjdzie założyć tam jakieś małe falowniki z
    szerokim zakresem napięcia wejściowego? Falownik i tak sobie musi
    najpierw wyprostować.

    Jakub Rakus

  • 14. Data: 2014-10-23 23:03:45
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jakub Rakus wrote:

    > A może taniej i prościej wyjdzie założyć tam jakieś małe falowniki z
    > szerokim zakresem napięcia wejściowego? Falownik i tak sobie musi
    > najpierw wyprostować.

    a może lepiej postawić od razu agregat z polski i będzie na bank
    działać ... - nie pomyślałeś że falownik też trzeba kupić? i nie jest
    zbyt tani?

  • 15. Data: 2014-10-23 23:08:23
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Marek Dzwonnik" napisał w wiadomości
    > www.hyvac.com/tech_support/electrical_sources_worldw
    ide.pdf
    > http://www.electrical-installation.org/enwiki/Low-vo
    ltage_consumers

    > No nie, bo u nas miedzyfazowe to 400V, a u nich 240.

    > Ogolnie krecil sie bedzie, moze szybciej (bo wieksza f), moze
    > wolniej - bo napiecie i moc mniejsze.

    na bank będzie się kręcił szybciej bo silniki najczęściej się kręcą z
    prędkością fazową minus poślizg, zaniżone napięcie zmniejszy moc
    maksymalną i zwiększy możliwość przeciągnięcia ( wtedy silnik zwalnia
    zamiast przyśpieszać)

    jeffrey

  • 16. Data: 2014-10-24 00:21:02
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 23.10.2014 23:03, Jeffrey wrote:

    > a może lepiej postawić od razu agregat z polski i będzie na bank działać
    > ... - nie pomyślałeś że falownik też trzeba kupić? i nie jest zbyt tani?

    Nie jest tani, ale za jednym zamachem rozwiązuje tysiąc problemów z
    silnikami.
    No ale skoro tniemy koszty to na cholerę w ogóle silniki? Przecież
    wystarczy jakiegoś tubylca z dżungli postawić i będzie 12 godzin kręcił
    korbą za kiść bananów.

    Jakub Rakus

  • 17. Data: 2014-11-20 01:00:20
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 22 Oct 2014 21:18:40 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:

    >A może taniej i prościej wyjdzie założyć tam jakieś małe falowniki z
    >szerokim zakresem napięcia wejściowego? Falownik i tak sobie musi
    >najpierw wyprostować.

    a ja mialem kiedys taka sytuacje, ze w firmie byl starusienki agregat
    pradotworczy i jak pracowal, to UPSy w firmie nie chcialy z takim
    pradem gadac. Wiem, ze mozna kupic lepsze upsy, ktore dalyby rade, ale
    byl pomysl aby zastosowac falownik to "wygnerowanie" dobrego pradu
    (przebiegu) ze zlego pradu.

    agregat > falownik (wytwarza lepszy prad) > UPS

    Czy taki pomysl mial jakas szanse na realizacje? Oczywiscie musialby
    byc dobrany taki falownik, ktory dla zmieniajacych sie parametrow
    napiecia/fazy, ksztaltu....na wyjsciu moglby zostac ustawiony na
    230V/50Hz sinus i sie tego trzymac.

    Co wy na taki pomysl?

    --
    ThinkXtra

  • 18. Data: 2014-11-20 08:41:54
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 20.11.2014 o 01:00, a...@p...pl pisze:

> [...]
    > byc dobrany taki falownik, ktory dla zmieniajacych sie parametrow
    > napiecia/fazy, ksztaltu....na wyjsciu moglby zostac ustawiony na

    Ja też miałem taki problem w firmie w której pracowałem.
    Ostatecznie zastosowaliśmy podobne rozwiązanie. Szczegółów już nie
    pamiętam. Świta mi tylko, że inwerter był izraelskiej firmy Gamatronic.
    Działał OK.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał