  • 11. Data: 2019-04-21 20:41:15
    Temat: Re: Jakie opony do Verso 2.2?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2019 20:30:40 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > Niekoniecznie. Toyota nie została złapana na oszustwie więc może 150 KM w tej
    > pojemności i przy zachowaniu norm eko po prostu tyle potrzebuje.

    Ale do czego tyle potrzebuje?
    Przy jeździe jednostajnej w okolicach 100 km/h też pije 9.
    Octavia 1.9 przy takim użytkowaniu paliła 5, a nawet czasami niżej.
    Mówię tu specjalnie o jeździe typu podróż rodzinna nad morze, gdzie
    się jedzie w kolumnie kilka godzin nie przyspieszając specjalnie ani nie
    hamując. Octavią przejechaliśmy nad morze i z powrotem na jednym baku,
    1150km. Średnia wyszła w okolicy 4,8 L/100km.
    Spalanie przy takich samych warunkach jazdy o 4 litry na 100km więcej uważam
    za absurd. Tak wiem że większa buda ale bez przesady, Cx obie fury mają podobny.
    Więc na co idą te dodatkowe 4 litry?

    L.

  • 12. Data: 2019-04-21 22:09:39
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 21-04-2019 o 20:41, Lisciasty pisze:

    > Ale do czego tyle potrzebuje?
    > Przy jeździe jednostajnej w okolicach 100 km/h też pije 9.
    > Octavia 1.9 przy takim użytkowaniu paliła 5,

    A Octavia też była równie wysoka?
    Czy może wydaje Ci się, że Cx to jakieś czary i nie mają związku z
    gabarytami auta?

  • 13. Data: 2019-04-21 22:26:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2019 22:09:39 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
    > Czy może wydaje Ci się, że Cx to jakieś czary i nie mają związku z
    > gabarytami auta?

    Jakbyś doczytał do końca to byś zobaczył że napisałem o Cx, który jest podobny
    w przypadku obu samochodów.

    L.

  • 14. Data: 2019-04-22 08:26:09
    Od: p...@g...com

    Cx to nie wszystko. Hint: powierzchnia czołowa. Klocek typu mini van zawsze będzie
    palił więcej niż niskie kombi. Miałem 1.9 TDI w Golfie i 1.9 CDTI w Zafirze, różnica
    jakieś 1.5 litra na 100 km.

  • 15. Data: 2019-04-22 08:41:59
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-22 08:26, p...@g...com wrote:
    > Cx to nie wszystko. Hint: powierzchnia czołowa. ...

    Czoła kierowcy?

  • 16. Data: 2019-04-22 13:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Jakbyś doczytał do końca to byś zobaczył że napisałem o Cx, który
    > jest podobny w przypadku obu samochodów.

    cx = 0,295
    Ducato ma cx = 0,31
    Octavia ma 0,3
    To wszystkie te auta stawiaja taki sam opor powietrzu? ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

  • 17. Data: 2019-04-22 14:39:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2019 14:00:01 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > cx = 0,295
    > Ducato ma cx = 0,31
    > Octavia ma 0,3
    > To wszystkie te auta stawiaja taki sam opor powietrzu? ;-D

    Przy 90 km/h i Cx 0,31 siła oporu aerodynamicznego to 3246N, przy 0,295 3089N.
    Różnica 5%, nijak to nie tłumaczy prawie dwukrotnie większego spalania.

    L.

  • 18. Data: 2019-04-22 20:14:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Apr 2019 11:59:59 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > cx = 0,295
    > Ducato ma cx = 0,31
    > Octavia ma 0,3
    > To wszystkie te auta stawiaja taki sam opor powietrzu? ;-D

    Ducato ma 0.31 ? A wydawaloby sie, ze to cegle przypomina.
    Ale patrzac jak niektore dostawczaki zap*, jestem sklonny uwierzyc.

    Jeszcze jest kwestia jak oni dokladnie ten opor licza - mierza
    dokladna powierzchnie czolowa (trudne), czy wysokosc*szerokosc (bez
    lusterek). Bo cos mi sie obilo, ze maja uproszczone metody.

    J.

  • 20. Data: 2019-04-22 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > dokladna powierzchnie czolowa (trudne), czy wysokosc*szerokosc (bez
    > lusterek). Bo cos mi sie obilo, ze maja uproszczone metody.

    cx to jedno i zalezy od kształtu, powodowanych zawirowac powietrza etc.
    ale zeby poznac opor - musisz to przemnozyc przez powierzchnie czołowa
    auta.

    cytat:
    Jak wiemy ze wzoru na opĂłr aerodynamiczny, opĂłr aerodynamiczny
    uzależniony jest od współczynnika oporu powietrza (Cx) przemnożonego
    przez powierzchnie czołową auta (symbol A).

    A zatem wskaźnik, który naprawdę mówi o tym jak trudno jest danemu autu
    przebijać się przez powietrze wynosi: Cx * A. Dlatego właśnie motocykle
    nie mają dużych problemów z pokonaniem oporów powietrza mimo kiepskiego,
    w porównaniu z samochodami, współczynnika oporu powietrza wynoszącego dla
    Suzuki Hayabusa Cx=0,56. Motory są szybsze nie dlatego, że są „bardziej
    opływowe”, ale dlatego, że są mniejsze.

    Reasumując, szczycenie się przez producentów aut niskim współczynnikiem
    oporu powietrza jest bez znaczenia w oderwaniu od powierzchni czołowej
    pojazdu. W rzeczywistości firmy motoryzacyjne powinny chełpić się jak
    najniższą wartością Cx * A. Dlaczego tego nie robią? Bo nie mają czym się
    chwalić. Samochody wychodzące na rynek są coraz większe, tak więc
    zwiększa się ich powierzchni czołowa. Uwzględniając ją w obliczeniach
    okazałoby się, że leciwa Honda Civic ma lepszą aerodynamikę niż najnowsze
    Subaru Impreza.

    http://www.technikajazdy.info/techniczne/wspolczynni
    k-oporu-powietrza/2/

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 19. Data: 2019-04-22 22:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Lisciasty l...@p...pl ...

    > Przy 90 km/h i Cx 0,31 siła oporu aerodynamicznego to 3246N, przy
    > 0,295 3089N. Różnica 5%, nijak to nie tłumaczy prawie dwukrotnie
    > większego spalania.

    Niezaleznie od powierzchni czołowej auta? Hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik