  • 41. Data: 2019-04-24 20:59:54
    Temat: Re: Jakie opony do Verso 2.2?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Powinno byc w tych zalinkowanych artykulach, a jesli nie ma ... szkoda
    > ich czytac :-)

    W zalinkowanych zrodłach pisza ze powierzchnia nie ma znaczenia bo to
    ocena kształtu wiec trudno zeby piszac jedno podawali wzor pokazujacy coś
    przeciwnego...

    oru-powietrza-cx.html

    > Zycie nie jest czarno biale.

    Czasami jest. Wzór moze uwzgledniac powierzchnie lub nie uwzgledniac. Nie
    ma trzeciej opcji.

    > Cx to wspolczynnik oporu dynamicznego, ale ... przy zmianie predkosci
    > potrafi sie zmienic charakter oplywu i wartosc Cx.
    > Najprostszy przyklad - kula.

    > przeczytalem inne.
    > Jesli w tych jest cos innego ... tym gorzej dla linkow.
    > Albo przeczytaj je jeszcze raz :-)

    No to po raz kolejny zapytam o te inne...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 42. Data: 2019-04-24 21:40:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >W zalinkowanych zrodłach pisza ze powierzchnia nie ma znaczenia bo to
    >ocena kształtu wiec trudno zeby piszac jedno podawali wzor pokazujacy
    >coś
    >przeciwnego...

    No i prawie dobrze pisza.
    Tylko ze trudno tak sobie ocenic ksztalt, wiec trzeba wsadzic w tunel
    ... i nie, nie zmierzysz w tunelu wprost Cx.
    Za to mozesz zmierzyc silę oporow.

    poru-powietrza-cx.html

    >Czasami jest. Wzór moze uwzgledniac powierzchnie lub nie uwzgledniac.
    >Nie ma trzeciej opcji.

    Eee tam.

> [...]
    > Jesli w tych jest cos innego ... tym gorzej dla linkow.
    > Albo przeczytaj je jeszcze raz :-)

    No to po raz kolejny zapytam o te inne...

    Biblioteka: Aerodynamika

    J.

  • 43. Data: 2019-04-24 22:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No i prawie dobrze pisza.
    > Tylko ze trudno tak sobie ocenic ksztalt, wiec trzeba wsadzic w tunel
    > ... i nie, nie zmierzysz w tunelu wprost Cx.
    > Za to mozesz zmierzyc silę oporow.

    OK, juz rozumiem o czym do mnie piszesz :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka