  • 1. Data: 2019-04-19 17:06:57
    Temat: Serwis klimatyzacji - ceny wróciły do normy
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Była panika rok temu. Ceny serwisu klimatyzacji z "klasycznym"
    czynnikiem r134a urosły o kilkaset procent.

    Ale widzę, że chyba się uspokoiło.
    150 zł za serwis w tym 100g czynnika i 20 zł za kolejne 100g.

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-04-19 17:21:44
    Temat: Re: Serwis klimatyzacji - ceny wróciły do normy
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 19.04.2019 o 17:06, Marcin N pisze:
    > Była panika rok temu. Ceny serwisu klimatyzacji z "klasycznym"
    > czynnikiem r134a urosły o kilkaset procent.
    >
    > Ale widzę, że chyba się uspokoiło.
    > 150 zł za serwis w tym 100g czynnika i 20 zł za kolejne 100g.

    właśnie zauważyłem podobną rzecz. butla jednorazowa z r134a kosztuje
    720zł. mam po opieką dwa samochody, w których "magicznie" zwiewa
    większość czynnika. za owe 150zł było sprawdzane azotem, kontrastem,
    białą i czarną magią- nie wiadomo gdzie ucieka. więc mam co rok
    150+150+ dolewka czynnika za powiedzmy 50zł. razem 350. Jeśłi będę
    dolewał samodzielnie - w trzecim roku będę na zero, następne 15 lat będę
    dolewał za darmo.

    ToMasz

  • 3. Data: 2019-04-19 17:38:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >150+150+ dolewka czynnika za powiedzmy 50zł. razem 350. Jeśłi będę
    >dolewał samodzielnie - w trzecim roku będę na zero, następne 15 lat

    A klimat sie nam ociepla :-(
    Zamiast naprawic, to emitujesz do atmosfery.
    Ale jest za to kara ! :-P

    A tak swoja droga - co z ta dziura ozonowa ?
    Byla, rosla, i cos o niej nie slychac.
    Przestala byc modna, czy dzialania odniosly skutek ?

    P.S. byl jakis zastepnik, o
    https://www.easyklima.pl/kolekcja/sklep

    Ale ...
    -dla ryzykantow ... choc przy starym samochodzie co za ryzyko ..
    -propan-butan to jest, w dodatku wyjatkowo drogi ?
    -dla ryzykantow ... bo po wypadku ryzyko pozaru ?

    J.

  • 4. Data: 2019-04-19 18:17:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-19 o 17:21, ToMasz pisze:
> [...]
    > 150+150+ dolewka czynnika za powiedzmy 50zł. razem 350. Jeśłi będę
    > dolewał samodzielnie - w trzecim roku będę na zero, następne 15 lat będę

    Zazdroszczę. Ja nie potrafię samodzielnie napełnić klimatyzacji. Trudne to?

    --
    MN

  • 5. Data: 2019-04-19 18:35:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-19 o 17:38, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A tak swoja droga - co z ta dziura ozonowa ?
    > Byla, rosla, i cos o niej nie slychac.
    > Przestala byc modna, czy dzialania odniosly skutek ?

    Nie odniosły.
    Ale Europa leży w dosyć bezpiecznym miejscu jeśli idzie o promieniowanie.
    Znasz angielski to poczytaj o dziurze w Australii, lekko się
    zdziwisz.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-04-19 21:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Była panika rok temu. Ceny serwisu klimatyzacji z "klasycznym"
    > czynnikiem r134a urosły o kilkaset procent.
    >
    > Ale widzę, że chyba się uspokoiło.
    > 150 zł za serwis w tym 100g czynnika i 20 zł za kolejne 100g.

    To jest tanio?
    To ile za napełnienie całej klimy w osobówce? !kg wchodzi? Czyli ze
    300zł?

    A jak u mnie wchodzi zdaje sie 3,4kg...? ;-(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 7. Data: 2019-04-19 22:56:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-04-19 o 21:59, Budzik pisze:
    > A jak u mnie wchodzi zdaje sie 3,4kg...? ;-(

    Autobusem jeździsz?

    --
    MN

  • 8. Data: 2019-04-20 10:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Autobusem jeździsz?

    busem :)
    Z chłodzeniem paki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 9. Data: 2019-04-20 13:48:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 19 Apr 2019 17:38:25 +0200, J.F.

    > Zamiast naprawic, to emitujesz do atmosfery.

    Ano, bo niby czym to się różni od kopcącego z rury zaniedbanego sztrucla?
    Użytkownik jest świadom problemu i perfidnie zlewa to. Wyszukanie problemu
    to kwestia specjalisty (albo chęci) jak się okazuje. U mnie tak szukali
    (polecałem tu Euroklimę z Opaczy, ale już nie będę) że nic nie znaleźli --
    więc uznali że prawdopodobnie parownik w kabinie rozszczelniony. Już miałem
    rozbierać kokpit za 1200 zł i kupować parownik za 500zł jak trafiłem do
    chłodnika na jakimś zadupiu pod Górą Kalwarią który znalazł wyciek na
    kolanku przy skraplaczu. Naprawa 300 zł, dorzuciłem stówkę za
    zaoszczędzenie mi czasu i pieniędzy -- klima nabita ponad pół roku temu i
    nadal trzyma.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2019-04-20 13:52:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2019 13:48:06 +0200, Myjk napisał(a):
    > Fri, 19 Apr 2019 17:38:25 +0200, J.F.
    > Ano, bo niby czym to się różni od kopcącego z rury zaniedbanego sztrucla?

    Inny rodzaj emisji.

    I inne skutki.

    J.