  • 11. Data: 2015-10-03 13:43:26
    Temat: Re: Jakie środowisko do C dla Atmegi?
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 03 Oct 2015 11:45:49 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > niżej).Bałaganiarska składnia dopuszcza case > insensitive co
    pozwala
    > na tworzenie mało czytelnego kodu.

    Czytelność kodu źródłowego zależy od programisty. Widziałem programy
    w Asemblerze napisane strukturalne i czytelnie. A zapewniam cię, że
    Basic nie jest jedynym językiem case insensitive.

  • 12. Data: 2015-10-03 14:07:54
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Nie miałem zamiaru komentować w tym wątku Bascoma (bo de facto nie o
    > niego było pytanie) ale mnie niestety sprowokowałeś. Bascom to policzek
    > dla Basica bo podobno jemu ma być podobny.
    [--ciach-]
    Niestety Marku masz rację, sam kiedyś próbowałem w tym pisać
    ale każdy trochę bardziej skomplikowany program to walka z baskomem,
    gdzie help swoje a kompilator swoje. Więc po tych doświadczeniach także
    uważam że baskom to nieporozumienie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 13. Data: 2015-10-03 14:19:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 03 Oct 2015 13:43:26 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Czytelność kodu źródłowego zależy od programisty. Widziałem
    programy
    > w Asemblerze napisane strukturalne i czytelnie. A zapewniam cię, że
    > Basic nie jest jedynym językiem case insensitive.

    Otóż to, każdy język dopuszczający case ins. jest bałaganiarski z
    natury, szczególnie dla winusera, który jest do tego przyzwyczajony
    np. FS. Jeden czy drugi pedant tego nie zmieni.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-10-03 14:38:15
    Od: b...@g...com

    użytkownik k...@g...com napisał:
    > Wiekszosc osob pada na wskaznikach i z tego
    > powodu zostaja programistami Javy,

    Większość przykładów softu na stronach producentów IC
    jest w C zdaje się.

    > zarabiajac 2x tyle co na programowaniu
    > niskopoziomowym:D

    A nie lepiej udzielać pożyczek, abo zostać prezesem
    jakiej spółki?

  • 15. Data: 2015-10-03 14:46:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Otóż to, każdy język dopuszczający case ins. jest bałaganiarski z
    > natury, szczególnie dla winusera, który jest do tego przyzwyczajony
    > np. FS. Jeden czy drugi pedant tego nie zmieni.

    Dziwi mnie ta opinia. Z czasów programowania w pascalu pamiętam ile
    dobrego dla porządku w kodzie wynikało z niewrażliwości na wielkie
    litery. Choćby stosując pary BEGIN-END, Begin-End, begin-end dawało
    się lepiej przedstawić strukturę programu. Bardzo cenne w czasach,
    kiedy nie było edytorów kolorujących kod i sprawdzających składnię.

    Jasne, że są języki, w których szczególnie łatwo nabałaganić, ale
    nigdy bym nie wpadł na to, że "case ins." ktoś może uznać za główny
    element sprzyjający.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2015-10-03 15:45:59
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 03 Oct 2015 11:45:49 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > mityczne b=---*a++, którym straszy sie przyszłych

    To że tak można nie oznacza że trzeba. Można puszczać bąki, ale
    przecież nie robi się tego publicznie.

    Pierwszy błąd: dlaczego a, dlaczego b? Czy b jest też wskaźnikiem?
    Nic nie mówiące nazwy, sugerujące że a, b, c to tego samego typu...
    Ale jaki sens ma zmiana znaku wskaźnika?!

    Lepiej value = ---*ptr++;

    Kolejny błąd: unikanie nawiasów.

    value = -(--(*ptr++));

    Nadal paskudnie, ale trochę lepiej.

  • 17. Data: 2015-10-03 16:31:52
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2015-10-02 o 09:27, Marek pisze:

    Polecam środowisko Eclipse.

    Blog Mirka zawiera tyle wiedzy że kolega szybko i bezproblemowo
    poradzi sobie z instalacją.
    http://www.mirekk36.blogspot.com/

    http://mirekk36.blogspot.com/2011/11/dlaczego-eclips
    e-zamiast-avr-studio.html

    http://mirekk36.blogspot.com/2011/05/wybor-jezyka-pr
    ogramowania.html

    Kanał na Youtube:
    https://www.youtube.com/user/mirekk36

    Pozdr. PK.

  • 18. Data: 2015-10-03 17:46:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 3 Oct 2015 14:46:12 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Jasne, że są języki, w których szczególnie łatwo nabałaganić, ale
    > nigdy bym nie wpadł na to, że "case ins." ktoś może uznać za główny
    > element sprzyjający.

    Ja bym nawet przymknął na to oko i się tego nie czerpał, gdyby nie ta
    reszta mankamentów.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2015-10-03 18:54:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Ja bym nawet przymknął na to oko i się tego nie czerpał, gdyby nie
    > ta reszta mankamentów.

    "Nie czepiał się"?! Przecież tu się nawet nie na czego czepiać, ani na
    co przymykać oka -- bo to "case ins." w kontekscie porządku w kodzie nie
    jest mankamentem, a wręcz przeciwnie. O innych wadach różnych języków
    można długo, ale są to rzeczy dość powszechnei znane. A w każdym razie
    nie tak zaskakujące, jak opinia o dowolności stosowania wielkich liter,
    która prowadzi do bałaganu w programie.

    Fortran jest językiem zaprojektowanym w czasach, gdy komputery posługiwały
    się alfabetem sześciobitowym, w którym były tylko wielkie litery. Więc
    nawet trudno go wprost zaliczyć do "case ins." -- po prostu ten problem
    tam nie istnieje. Ma on za to osobliwe podejście do spacji -- tego znaku
    nie ma w jego alfabecie, jest on całkowicie ignorowany przez kompilator,
    spacje można umieszczać w dowolnych miejscach. Nawet we wnętrzu nazw
    zmiennych i słów kluczowych. Ta oszczędnośc jest poważnym mankamentem,
    jego najbardziej znaną implikacja jest całkowita zmiana sensu instrukcji
    gdy przecinek zostanie omyłkowo zamieniony na kopkę. Zapis "DO 10 I=1,32"
    oznacza pętlę wykonywaną 32 razy z inkrementacja zmiennej "i". Natomiast
    "DO 10 I=1.32" jest równoważnie stworzeniu zmiennej rzeczywistej "do10i"
    i przypisaniu do niej wartości "1,32". O tym wszyscy wiedza i się pilnują.
    Ale z drugiej strony wiedzą też, że można w tym języku tworzyć czytelne
    wielowyrazowe nazwy dla zmiennych i funkcji -- "TABLICA STANOW WEJSCIA"
    to w tym języku całkiem dobra nazwa. Po prostu mając "space ins." da się
    napisać bardziej czytelny kod (choć nabałaganić też można).

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2015-10-03 18:55:22
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 03.10.2015 o 07:39, slawek pisze:
    > Przy 100 linijkach Basic daje radę. Przy 2000 linijkach jakby mniej.
    > Przy 10000 zaczynają być problemy z C. C++ teoretycznie nadaje się do
    > rzeczy mających parę milionów linijek.
    >
    > Jeżeli chcesz pomrugać LED to Basic jest ok. Jeżeli napisać mały system
    > operacyjny na Atmegę, to C jest ok. Jeżeli piszesz np. program AI mający
    > kierować samochodem, to C++ jest jedną z opcji.

    Cholera, czyli mylą się wszyscy deweloperzy linuxa pisząc kernel w
    czystym C?

    Jakub Rakus