  • 11. Data: 2015-03-26 10:34:54
    Temat: Re: Jakie wiarygodne testy opon
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
    news:mev6mo$j79$1@node2.news.atman.pl...
    > Rzuć jakimś przykładem
    > Jacek

    Yokohama, michelin, dunlop, bridgestone - ale te trochę droższe. Mi
    podeszły najbardziej yokohamy i micheliny, ale takie ze średniej półki
    (mowa o jeździe na mokrym). Jeśli masz złe doświadczenia z yokohamami,
    to spróbuj z michelinami- tyle, że są droższe od innych. Jeśli chodzi o
    ścieralność, to pierwsze miejsce zajęły dunlopy - po ok 32 tys miały 1
    mm bieżnika. Micheliny wytrzymały ok 70 tys. najdłużej zaś jeździłem na
    goodyearach (110 tys.) ale na wodzie były fatalne. Micheliny to taki
    dobry kompromis, ale niestety nie podam Ci konkretnego modelu, bo po
    prostu nie pamiętam.

    --
    Yogi(n)

  • 12. Data: 2015-03-26 10:54:01
    Od: Tadeusz <...@s...onet.pl>

    W dniu 2015-03-26 o 09:35, Jacek pisze:

    > Firestony ujeżdża żona, IMO niezłe. Conti mam obecnie zimówki i szału
    > nie ma. A na przykład Nokian Line?
    > Sporo dobrych opinii, a są teraz w cenie poniżej 300.
    > Jacek

    Continental nigdy jakoś szczególnie nie "brylował" w zimówkach, letnie
    robi znacznie lepsze :-)
    Ja do Nokiana jestem nastawiony dość powiedzmy ostrożnie - użytkowałem 2
    różne modele ale zimowe, moj brat ma letnie Nokian Z - jest zadowolony z
    ich trakcji ale niestety zużywają się bardzo szybko

    Tadeusz

  • 13. Data: 2015-03-26 20:53:39
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-03-26 o 09:10, Tadeusz pisze:

    > Moja propozycja: weź Continentale PremiumContact

    Conti PremiumContact5 195/65/15 odradzam - bardzo miękkie. Co prawda
    dzięki temu są komfortowe, ciche i drogi trzymają się jak przyklejone,
    ale przy ostrzejszym ruchu kierownicą mam wrażenie pływania samochodu na
    boki - nie tracą przyczepności, ale uginają się bocznie. ContiPremium2
    były IMHO sztywniejsze i głośniejsze, ale za to stabilniejsze.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 14. Data: 2015-03-27 22:57:09
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Yogi(n)" wrote in message

    > Micheliny wytrzymały ok 70 tys. najdłużej zaś jeździłem na goodyearach
    > (110 tys.) ale na wodzie były fatalne. Micheliny to taki dobry kompromis,
    > ale niestety nie podam Ci konkretnego modelu, bo po prostu nie pamiętam.

    Tyle, że modele są bardzo istotne. Swego czasu jeździłem po kolei na 3
    kolejnych generacjach opony letniej Goodyeara z tej samej półki i najlepsza
    była druga generacja, a trzecia beznadziejna.
    Również, jak autor wątku nie polecam Rainexpertów - pomijając przeciętne
    zachowanie na mokrym, to są głośne, ale to do przeżycia. Natomiast to, że
    tylne opony wyząbkowały w drugim sezonie używania, a przednie sie po prostu
    pokrzywiły - dla mnie te opony dyskwalifikuje. Dodam, że mam 2 takie same
    samochody i zmieniłem na nich 4 komplety opon - takie problemy wystąpiły
    jedynie z Rainexpertami, więc nie jest to wina samochodu.

    --
    Axel