  • 81. Data: 2011-10-07 15:29:16
    Temat: Re: Jakie zonki na egzaminie na PJ B?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Friday, October 7, 2011, 3:16:26 PM, you wrote:

    > Jeszcze na studiach trafiłem na taką imprezkę w akademiku, gdzie
    > *wszyscy* oprócz mnie i kumpla palili. Popijaliśmy sobie piwko i
    > obserwowaliśmy, jak reszta towarzystwa (zresztą nasi dobrzy znajomi)
    > czuła się niezręcznie paląc, a tą niezręczność, nie bez złośliwości,
    > potęgowaliśmy kasłaniem :) - uważasz, że powinienem wtedy dla ich
    > komfortu zapalić i jeszcze namówić do tego kumpla?

    Jasne. Ty, powszechnie znany kapelusznik, porównujesz przekroczenie
    prędkości o 10km/h z paleniem. Już wierzę, jak to w rzeczywistości
    ciągniesz się na wąskiej drodze, przed konduktem TIRów licznikowe
    70km/h osobówką z przyczepką.

    Tobie też napiszę: świastakowi opowiadaj.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 82. Data: 2011-10-07 15:32:07
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-06 17:42, Heinzkalter pisze:
    > Po to zostal wymyslony system punktów, mandatow i kar, żeby skutecznie
    > eliminować z ruchu kierowcow powodujących zagrożenia.

    O to to. Tylko że ...
    >Niestety w Polsce
    > system ten jest jeszcze niewydolny, bo sankcja wedlug mnie jest zbyt
    > malo dotkliwa. Sam egzamin sprawy nie zalatwia - wedlug mnie do egzaminu
    > można by bylo przystapić dopiero po roku jazdy komunikacją miejska -
    > wtedy kara odniosla by skutek.
    Niewydolność systemu kar ma jeszcze jeden aspekt o którym raczyłeś
    zapomnieć: nie uwzględnia zupełnie "drugiej skrajności" czyli wszelkiej
    maści kapeluszników jeżdżących lewym pasem dużo poniżej prędkości
    dopuszczalnej (bo on się czuje bezpiecznie przy 40km/h na drodze z
    limitem 90 km/h), zasypiających na światłach, utrudniających
    wyprzedzanie (a dokąd to wariacie, gdzie wyprzedzasz, a ni chu chu nie
    puszczę), blokujących pasy zjazdowe (edukatorzy nie rozumiejący pojęcia
    jazdy na zamek) itd. Oni również, jeśli nie przede wszystkim, powodują
    zagrożenie, często znacznie większe niż "miszcze prostej" bo takiego
    kapelusza-zawalidrogę wymija kilkudziesięciu innych kierowców, w sposób
    nierzadko niezbyt bezpieczny. Jeśli takich kapeluszników będzie się
    karać z całą surowością odbierając im, tak samo jak to się teraz potrafi
    dziać z "piratami" złapanych parę razy na 65/50 lub 110/90 to ja jestem za.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 83. Data: 2011-10-07 15:45:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-10-07 15:29, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

> [...]
    > ciągniesz się na wąskiej drodze, przed konduktem TIRów licznikowe
    > 70km/h osobówką z przyczepką.
    >
    > Tobie też napiszę: świastakowi opowiadaj.

    Oczywiście, że się nie ciągnę :) Jadę szybciej niż ograniczenia, ale też
    jeśli mi z kolei jakiś powolny się przed maską pojawi to (poza
    prawdziwymi melepetami, których wbrew niektórym wcale dużo nie ma) nie
    mam do nich żadnych pretensji - jadą tak jak potrafią albo chcą, droga
    jest dla wszystkich. Ewentualne niebezpieczne sytuacje powstają wtedy
    jak się chce wyprzedzać na siłę - ja tak nie robię.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 84. Data: 2011-10-07 15:48:27
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 08:53, Marcin Stankiewicz pisze:

    > Zachowanie szczególniej [...] i takie tam :) A jakby ten z lewej hamował,
    > bo pieszy na pasach ... a Ty biedulka byś nie zauważył, że hamowanko idzie
    > i trafił pieszego za pierwszym razem ? Też byś biadolił, że to przez
    > tamtego, bo zahamował ?
    "A gdyby tu było przedszkole?"

    > Ogarnij się ludziu ... będąc przed pasami twoja uwaga powinna być napięta
    > jak baranie jaja, a Ty sam gotowy do zatrzymania się przed pasami w razie
    > czegokolwiek.
    Proponuję samemu się ogarnąć i włączyć myślenie. W Warszawie na
    Wislostradzie kawałek przed jednym z mostów i słynnym tunelem jest jedno
    przejście bez sygnalizacji. Sporadycznie używane, doskonale widoczne.
    Droga jest 3pasmowa, wiecznie zapełniona i na 1000% do takich sytuacji
    ("wyprzedzania") dochodzi tam kilka razy na minutę. Na szczęście Policja
    nie wpadła na pomysł rozstawienia się tam, ale jak ich przyciśnie brak
    wyników to kto wie (dlatego pisze ogólnikowo gdzie to). To jest
    absurdalne podejście i nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem

  • 85. Data: 2011-10-07 15:58:06
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

> [...]
    > karać z całą surowością odbierając im, tak samo jak to się teraz potrafi
    > dziać z "piratami" złapanych parę razy na 65/50 lub 110/90 to ja jestem

    Pelna racja - tyle, że to jest inna patologia ruchu drogowego. Niezmienia to
    faktu, że klientami WORDow są w dużej mierze ci co os sobie mowią "jadę
    dynamicznie ale bezpiecznie"

    hk

  • 86. Data: 2011-10-07 16:02:16
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 15:58, Heinzkalter pisze:
    > Pelna racja - tyle, że to jest inna patologia ruchu drogowego.
    > Niezmienia to faktu, że klientami WORDow są w dużej mierze ci co os
    > sobie mowią "jadę dynamicznie ale bezpiecznie"

    Pewnie właśnie dlatego, że za kapeluszowanie nie ma kar, a przynajmniej
    nie są realnie stosowane. Karana jest jedna patologia, a tolerowana inna.

  • 87. Data: 2011-10-07 16:15:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Friday, October 7, 2011, 3:45:52 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > jest dla wszystkich. Ewentualne niebezpieczne sytuacje powstają wtedy
    > jak się chce wyprzedzać na siłę - ja tak nie robię.

    To nie chodzi o to, czy Ty tak robisz czy nie. Problemem jest to, że
    oprócz bardzo odpowiedzialnych i bardzo przepisowych na drogach są też
    desperaci, wariaci, napakowani amfetaminą TIRmani z Litwy itd.

    I bywa tak, że na prostej drodze spotyka się z naprzeciwka dwóch
    bardzo rozsądnych i przepisowych ale jednego z nich wyprzedza naćpany
    TIRman i zabija drugiego. I pozostaje pytanie: czy aby nie lepiej było
    trochę przyśpieszyć i nie dać TIRmanowi okazji do spowodowania
    wypadku? Ja osobiście, posiadając pełną rację miałbym straszliwe
    wyrzuty sumienia w takiej sytuacji.

    Niestety, TIRmani są nieprzewidywalni. Co z tego, że powiedzmy 80% z
    nich to bardzo dobrzy kierowcy, świadomi, życzliwi, skoro znajdzie się
    aż tylu, którzy nie potrafią utrzymać nerwów na wodzy i będą
    wyprzedzać gdzie się da - bez patrzenia w lusterka czy dalej przed
    siebie. Bo on nie zniesie jazdy 60 km/h skoro ma ogranicznik na 90.

    Ja, jadąc osobówką mam na tyle rezerwy mocy i prędkości, że jakoś
    sprawnie wyprzedzę i wyjdę obronna ręką z trudnej sytuacji. TIR ani
    nie przyśpieszy ani nie zatrzyma się na tyle szybko, żeby w razie
    czego uniknąć wypadku. TIR na odcinku 50 metrów nie zdoła podjąć i
    wykonać decyzji o skoku do rowu zamiast czołówki. Ja to byłem w stanie
    zrobić, jak zrobiłem coś strasznie głupiego. Bo osobówka lekka jest.
    TIR przy czymś takim mógłby zrobić jeszcze więcej szkód.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 88. Data: 2011-10-07 18:19:58
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-07, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Proponuję samemu się ogarnąć i włączyć myślenie. W Warszawie na
    > Wislostradzie kawałek przed jednym z mostów i słynnym tunelem jest jedno
    > przejście bez sygnalizacji.

    Pomiędzy mostem i wjazdem do tunelu.

> [...]
    > nie wpadła na pomysł rozstawienia się tam, ale jak ich przyciśnie brak
    > wyników to kto wie (dlatego pisze ogólnikowo gdzie to).

    Tych tuneli to jak mrówków mamy, nikt się nie kapnie, że to pomiędzy
    mostem Poniatowskiego a tunelem :)

    Krzysiek Kiełczewski

  • 89. Data: 2011-10-07 18:36:59
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Tych tuneli to jak mrówków mamy, nikt się nie kapnie, że to pomiędzy
    > mostem Poniatowskiego a tunelem :)

    Ciiii ... no i wygadałeś no:P Ale akurat chodziło mi o przejście kawałek
    wcześniej, na wysokości Płyty Czerniakowskiej. To pomiędzy mostem i
    tunelem chyba ma sygnalizator?

    --
    MZ

  • 90. Data: 2011-10-07 18:42:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Pomiędzy mostem i wjazdem do tunelu.

    http://www.zumi.pl/,,,21.0359123,52.2369402,3,1a,nam
    apie.html?userMapPointText=Przej%B6cie&userMapPointX
    =21.035705&userMapPointY=52.237214

    :)

    No skąd :)