  • 1. Data: 2011-10-05 19:14:35
    Temat: Mobil 1 New Life 0W-40
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Czy ktoś z Was używa ten olej??
    Czym się różni (poza nazwą) od "klasycznego"
    Mobil1 0W40??
    Ma być do silnika benzynowego,
    wolnossącego DOHC.
    Tomek.

  • 2. Data: 2011-10-05 21:43:47
    Temat: Re: Mobil 1 New Life 0W-40
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Czy ktoś z Was używa ten olej??
    > Czym się różni (poza nazwą) od "klasycznego"
> [...]

    Wlałem do turbo diesla. Nie wiem czy chodzi lepiej czy gorzej bo nie należę
    do tych co czują różnicę. Olej ten nie jest nawet zalecany do mojego silnika
    bo instrukcja podaje 5W30 ACEA B1 a ten olej spełnia B3/B4 bodajże. Z
    ciekawostek to w Polsce występuje on jako Full Syntetic a w Niemczech jako
    HC Synthese. Jak poczytasz więcej to wszyscy się podniecają że to tylko olej
    hydrakrakowany czy jakoś tak i że gorszy od full syntentic tyle że w Polsce
    mogą pisać co chcą a w Niemczech nie. Mi pasowała cena a i na zimę
    pomyślałem że nie zaszkodzi 0W.

  • 3. Data: 2011-10-05 21:45:12
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Czym się różni (poza nazwą) od "klasycznego"
    > Mobil1 0W40??

    A to jest jakis inny Mobil1 0W40? Bo na przyklad na ponizszej stronie nie
    widze zadnego innego "klasycznego":
    http://www.mobil1.pl/produkty.aspx

    Pozdrawiam

    DJ

  • 4. Data: 2011-10-05 22:34:01
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > że w Polsce mogą pisać co chcą a w Niemczech nie. Mi pasowała cena a i na

    Można zrobić hydrokraka w klasie 0W40?

    --
    KiG

  • 5. Data: 2011-10-06 07:04:41
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "KiG" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Można zrobić hydrokraka w klasie 0W40?

    Napis na butelkach niemieckich tak określa.

  • 6. Data: 2011-10-06 07:49:45
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Wed, 5 Oct 2011 21:43:47 +0200, Agent napisał(a):

> [...]
    > hydrakrakowany czy jakoś tak i że gorszy od full syntentic tyle że w Polsce

    Poważnie jakikolwiek Mobil *1* może pochodzić z hydrokrakowanej bazy
    mineralnej? Zawsze miałem w pamięci, że Mobil "szczycił się", że ich
    produkty oznaczone symbolem *1* są starymi dobrymy syntetykami.
    Chyba, że doszli do wniosku, iż ten "zaszczyt" nie jest już im do
    niczego nie potrzebny.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 7. Data: 2011-10-06 09:21:26
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    http://tnij.org/npnx

  • 8. Data: 2011-10-06 09:29:42
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Wlałem do turbo diesla.

    Można wiedzieć jaka pojemność i moc? (jakie wysilenie silnika)

> [...]
    > silnika bo instrukcja podaje 5W30 ACEA B1 a ten olej spełnia B3/B4
    > bodajże. Z ciekawostek to w Polsce występuje on jako Full Syntetic a w

    No właśnie. Cena bańki 4 litrowej jest 125 zł za "klasyczny" i
    100 zł za ten "NEW LIFE". Oba 0W40
    Czy dla wolnossącego benzyniaka DOHC ma to znaczenie??
    T.

  • 9. Data: 2011-10-06 20:34:52
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Napis na butelkach niemieckich tak określa.

    Z zapisu na butelkach nie wynika to jasno. Acz jest podejrzane.
    Wg materiałów mobila SHC znaczy Synthetic HydroCarbons czyli węglowodory
    syntetyczne. Czy są one otrzymane metodą hydrokrakingu? Mobil ma całą serię
    olejów w "technologii syntetycznej" (0w30, 5w40, 5w30, 10w40) mającej w
    nazwie zamiast "1" słowo "Super". Chyba nie da się zrobić czystego
    hydrokraka 0W40.

    --
    KiG

  • 10. Data: 2011-10-12 04:59:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    On 10/6/2011 12:49 AM, Seba wrote:
> [...]
    > produkty oznaczone symbolem *1* są starymi dobrymy syntetykami.
    > Chyba, że doszli do wniosku, iż ten "zaszczyt" nie jest już im do

    Ten "zaszczyt" juz im sie po prostu nie oplaci. Stworzyli sobie "VISOM"
    - olej na bazie grupy III+ (hydrocracked), ktory jest niemalze tak dobry
    jak PAO (grupa IV), a tanszy w produkcji. Tylko w Niemczech biedacy
    polegli, bo tam prawo zakazuje reklamowania takiego produktu jako "full
    synthetic". Inne kraje Europy tego nie regulują aż tak skrupulatnie.

    http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.htm
    l?attachmentId=695007

    Ciekawe informacje zaczynaja sie od slajdu 28.

    Nadal jest to dobry olej uważam, tylko ze zamiast przekazac oszczednosci
    klientowi, ExxonMobil wsadzil je do wlasniej kieszeni.

    Pozdr.
    Pete