  • 11. Data: 2019-06-26 17:45:21
    Temat: Re: Jeśli nowe auto - to tylko koreańczyk :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 17:02 T. <k...@i...pl> pisze:

    > Naprawdę sądzisz, że fordy jeżdżące w Ameryce pochodzą z fabryki w
    > Rumunii? :-)
    > T.

    A gdzie ja coś napisałem o fordach? - chwalę koreańce (bo sam mam dwa :-)).
    Fabryki kia są w USA/Meksyku. Myślisz, że są dużo lepsze niż "nasza" na
    Słowacji?

    TG

  • 12. Data: 2019-06-26 18:41:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > A gdzie ja coś napisałem o fordach? - chwalę koreańce (bo sam mam dwa :-)).
    > Fabryki kia są w USA/Meksyku. Myślisz, że są dużo lepsze niż "nasza" na
    > Słowacji?

    A czemu miałyby być lepsze?

  • 13. Data: 2019-06-26 18:47:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 18:41 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > A czemu miałyby być lepsze?

    Nie wiem pytaj T.
    On sugeruje (chyba, że źle odczytałem Jego posta), że wysoka pozycja forda
    w tym rankingu wynika z tego, że jest produkowany w stanach a nie w
    Rumunii.

    TG

  • 14. Data: 2019-06-27 08:56:35
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Fabryki kia są w USA/Meksyku. Myślisz, że są dużo lepsze niż "nasza" na

    Obniosłem się tylko do tego, co napisałeś o Ziętarskim. Toyoty w Europie
    to nieco inna bajka niż w USA. Podobnie jak Fordy i pewnie wszystkie
    auta, które tam jeżdżą. Sporo zdaje się importują z Meksyku i Brazylii.
    T.

  • 15. Data: 2019-06-27 14:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Zaroweczka, przelacznik, zacieta szyba - usterki silnika to sie w
    > nowych autach raczej rzadko zdarzaja.

    serio serio? Bo kumpel własnie wymieniał silnik w focusie po niecałych
    150kkm... Oczywiście pierwszy własciciel od nowosci...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 16. Data: 2019-06-27 14:10:45
    Od: p...@g...com

    150kkm to nie 3 miechy, co na zdrowy rozum moze sie popsuc w takim czasie ?
    moze wycieraczki skrzypia ? no tak plynu trzeba nalac :-) swiatla nie dzialaja ? no
    tak trzeba ustawic przelacznik na auto ustawic itd

  • 17. Data: 2019-06-27 14:47:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >serio serio? Bo kumpel własnie wymieniał silnik w focusie po
    >niecałych
    >150kkm... Oczywiście pierwszy własciciel od nowosci...

    150 kkm to nie jest "nowe auto", tylko "stary zlom" :-)
    Niemiec dobrze wie, ze trzeba taki sprzedac, poki jeszcze cokolwiek
    warty :-)

    A nawet jesli kumplowi sie zdarzylo - to nie jest usterka ważąca w
    statystykach.

    Zobacz jakie tu liczby - 67/100, 90/100, 124/100 - wychodzi na to, ze
    prawie kazde auto ma usterke, a niektore to nawet dwie.
    Wiec to sa drobne usterki.

    J.

  • 18. Data: 2019-06-27 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > 150 kkm to nie jest "nowe auto", tylko "stary zlom" :-)

    Przy silniku 1.0 majacym 1xx koni to pewnie masz racje :)))

    > Niemiec dobrze wie, ze trzeba taki sprzedac, poki jeszcze cokolwiek
    > warty :-)

    Szkoda ze nie wie zeby takich aut nie produkowac tylko dac troche mniej
    wysilone czesci zeby przejechał 300-400kkm...

> [...]
    >
    > Zobacz jakie tu liczby - 67/100, 90/100, 124/100 - wychodzi na to, ze
    > prawie kazde auto ma usterke, a niektore to nawet dwie.

    To tez mozliwe i oby tak było.

    Wspomniany wczesniej focus 1.0 przez pierwsze 150kkm miał kilka dosc
    powaznych usterek, pomijajac wymiane silnika. Miedzy innymi popekane weze
    od wody skutkujace unieruchomieniem samochodu ze wzgledu na wyciek całego
    płynu.

    Ale z drugiej strony np 2 egzemplarze fordów customów z silnikami 2.0
    które znam przejechały oba ponad 500kkm praktycznie bezusterkowo (jedyny
    problem jaki w obu sie pojawił to DPF po niecałych 100kkm ZTCP)
    Na nowe transity ludzie tez nie narzekaja.

    Wiec, pomijajac problem małej próbki, nawet w ramach jednej marki mozna
    trafic na lepsze i gorsze auta.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 19. Data: 2019-06-27 19:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > czasie ? moze wycieraczki skrzypia ? no tak plynu trzeba nalac :-)
    > swiatla nie dzialaja ? no tak trzeba ustawic przelacznik na auto

    ojapierdole... 90 dni... to rzeczywiście nie doczytałem...
    Myslałem ze chodzi ogólnie o usterkowośc a nie o jakies błedy
    niedokładnego montazu.

    Tak czy siak - te liczby z jednej strony sa masakryczne, z drugiej troche
    potwierdzaja to co mowia znajacy sie na samochodach...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 20. Data: 2019-06-27 19:33:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >Przy silniku 1.0 majacym 1xx koni to pewnie masz racje :)))

    >Szkoda ze nie wie zeby takich aut nie produkowac tylko dac troche
    >mniej
    >wysilone czesci zeby przejechał 300-400kkm...

    A po co ? Przecietnemu klientowi to na 10 lat starczy ...

    >To tez mozliwe i oby tak było.

    Widze, ze zeszli na psy, i juz nic nie wyjasniaja
    https://www.jdpower.com/Cars/Ratings

    Ale jesli to bylo
    Highest Quality Cars
    Quality ratings are based on consumer insights during the first 90
    days of ownership.

    Musisz sobie poszukac czegos takiego
    Research Most Dependable Cars
    Dependability ratings are based on consumer insights after 3 years of
    ownership.

    https://www.jdpower.com/Cars/Ratings/Dependability

> [...]
    >weze
    >od wody skutkujace unieruchomieniem samochodu ze wzgledu na wyciek

    I co sie dziwic, ze potem silnik byl do wymiany.

    Ale znow - przeciez nie w kazdym nowym weze pekaja, ani nawet w 10%.
    Choc akurat jakas pechowa seria czy blad konstrukcyjny moze sie
    zdarzyc.

    Ogolnie - tez drobiazg - sie wymieni i auto bedzie dobre na lata.

    Tylko ten przegrzany silnik w czasie pierwszego wycieku :-)

    J.