  • 11. Data: 2016-09-27 14:38:16
    Temat: Re: Jest postęp w GSM (czy tylko w GUI)?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2016-09-26 15:51, J.F. wrote:

    >moja pierwsza komórka w '97:
    >http://www.mobilephonehistory.co.uk/ericsson/ericss
    on_ga318.php
    >grubość z baterią: ok 6-7cm :)

    Tam podaja 32.5mm i to chyba blizsze prawdy.
    No chyba, ze byla do tego jakas lepsza bateria, grubsza :-)

    >Sms'ów nawet nie znał - tylko rozmowy.

    A to mnie zaskoczyl ... ale tamze pisza, ze SMS odbieral, wyslac sie
    nie dalo :-)

    >Antena na szczęście była wymienna (wykręcana) - bo często się ją
    >łamało.
    >więc postęp jednak jest :)

    Mialem w motorolkach, nie zlamalem, mialem w siemensie C35 - tam
    wystawala tylko troche i zlamac bylo trudno ...

    Tu ladne porownanie postepu
    http://www.mobilephonehistory.co.uk/motorola/motorol
    a.php
    http://www.mobilephonehistory.co.uk/nokia/nokia.php
    http://www.mobilephonehistory.co.uk/ericsson/ericsso
    n.php

    Od 1997 to juz nie taki duzy ten postep :-)

    Przy czym ... sieci tez sie rozbudowywaly, i np zasieg byl coraz mniej
    krytyczny :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-09-27 17:21:55
    Od: "dentysta" <w...@i...pl>

> [...]

    > dziedzinie wyglądu, tudzież interfejsu graficznego ich
    > smartfonów?

    > W najnowszych/najlepszych smartfonach ich moduły GSM mają jakąś
    > lepszą widoczną jakość, np większy zasięg, czułość, odporność na
    > zakłócenia, mniejszą moc wypromieniowaną w mózg dzwoniącego,
    > szersze pasmo częstotliwości (operatorzy chyba oferowali jakość
    > "Hi-Fi" dźwięku samej rozmowy telefonicznej, ktoś próbował, jak
    > to działa?), mniejszy pobór prądu z baterii, i inne możliwości
    > (jakie?)
    > a może jest to dokładnie to samo co na początku wieku???????

    Cześć,

    Wg moich obserwacji ma się następująco.
    Jakość rozmów jest powiązana w szerokością pasma jakie dostaje pojedynczy
    abonent.
    Na przestrzeni dekady poprawiła się skuteczność kodowania dźwięku, ale pasmo
    spadło.
    Efekt tego jest taki, że jakość dźwięku spadła. W praktyce można to wyłapać
    porównując rozmowę GSM i rozmowę na Skype.

    Kolejna sprawa to jakość samych głośniczków w telefonach.
    Aktualnie mają one mniejsze średnice i są często "projektowane" z
    pominięciem wiedzy w temacie.
    Stąd jakość dźwięku na wyjściu też jest dodatkowo osłabiana przez element
    końcowy.

    I ostatni aspekt to czułość odbiornika RF w telefonach, na co składa się tor
    anteny + element RF.
    Z moich doświadczeń wynika, że mało który obecny aparat ma zasięg
    dorównujący Nokii 6310i. A jakość transmisji (pasmo)
    zależy od stanu sygnału pomiędzy abonentem i nadajnikiem.

    Finalnie jest tak, że część parametrów się poprawiła, część pogorszyła.
    Efekt tego jest taki, że wiele zależy od
    warunków, w których porównujesz tę jakość. Aby mieć obiektywny wynik,
    należałoby opracować
    warunki pomiaru i sprawdzać jakość w sytuacji kiedy jedynym czynnikiem
    zmiennym będzie sama transmisja GSM.
    A sprzęt końcowy (telefon) bez zmian.

    pozdr,
    WR

  • 13. Data: 2016-09-27 17:25:46
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-27 14:38, J.F. wrote:
    > Użytkownik "AL" napisał w wiadomości grup

    n_ga318.php

    > Tam podaja 32.5mm i to chyba blizsze prawdy.
    > No chyba, ze byla do tego jakas lepsza bateria, grubsza :-)

    dokłądnie tak - dwa razy grubsza od telefonu.
    https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_18456154.jpg

    > A to mnie zaskoczyl ... ale tamze pisza, ze SMS odbieral, wyslac sie nie
    > dalo :-)

    to tak jakby jednak nie było (tzn ten telefon nie miał takiego 'bajeru')

    > Mialem w motorolkach, nie zlamalem, mialem w siemensie C35 - tam
    > wystawala tylko troche i zlamac bylo trudno ...

    potem miałem parę alkateli (z opcją na 4 paluszki AAA zamiast baterii -
    najlepsza opcja w tamtych telefonach) i wysuwaną anteną (OT Easy),
    http://www.gsmarena.com/alcatel-phones-f-5-0-p9.php
    a następnie całą plagę siemensów - skończyłem na S68 - czyli pierwszym
    siemensie z logiem Benq-Siemens.
    http://www.gsmarena.com/siemens-phones-f-3-0-p2.php
    Mam jeszcze nowuiótki zestaw samochodowy do S35i :)
    a i w szufladach plącze się S55 z dokładanym aparatem foto :-D

  • 14. Data: 2016-09-27 20:26:07
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    > dokłądnie tak - dwa razy grubsza od telefonu.
    > https://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_18456154.jpg

    6-7 cm grubości oznaczałoby, że telefon jest grubszy niż szerszy (w
    przypadku 7 cm - niemal o połowę). Zdjęcie, do którego podałeś link,
    niczego takiego nie sugeruje.

    Myślę, że zwyczajnie przesadzasz. Miałem GA628 i Motorolę d160, mające ok.
    3 cm grubości. Ustrojstwo ponad dwa razy grubsze byłoby nieużywalne.

  • 15. Data: 2016-09-28 03:38:18
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru>

    "dentysta" <w...@i...pl> Wrote in message:

    Jasne, ale które rzeczy co zmieniły się dotyczą samych telefonów a
    które infrastruktury?

> [...]
    > abonent.
    > Na przestrzeni dekady poprawiła się skuteczność kodowania dźwięku, ale pasmo

    Ale czy starsze telefony potrafią to lepsze kodowanie właściwie
    zdekodować?
    Jak możliwe że telefony sprzed kilkunastu lat spokojnie sobie
    działają teraz?

    Rzeczona Samsung Onnia i900 ma w Internecie szereg zmodowanych
    ROMów, ciekawostka że najnowsze mają gorszy zasięg (według
    opisu)

    > Efekt tego jest taki, że jakość dźwięku spadła.

    Ale to sprawa infrastruktury raczej.

> [...]
    > pominięciem wiedzy w temacie.
    > Stąd jakość dźwięku na wyjściu też jest dodatkowo osłabiana przez element

    A to kwestia samego telefonu tym razem ;)

    Ponownie gestia telefonu.

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 16. Data: 2016-09-28 09:07:27
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-27 20:26, Andrzej wrote:

> [...]
    >
    > Myślę, że zwyczajnie przesadzasz. Miałem GA628 i Motorolę d160, mające ok.
    > 3 cm grubości. Ustrojstwo ponad dwa razy grubsze byłoby nieużywalne.

    To że Ty nie miałeś, nie znaczy, że nie było.

    Ta wersja jest ok 3.2cm gruba (bateria standardowa) i pewnie tką miałeś.
    http://www.mgsm.pl/pl/katalog/ericsson/ga318/galeria
    /ericsson-ga318-02/

    A teraz zobacz sobie na ten model (też GA318) - ma grubszą - min o 1 cm:
    https://ericssoners.wordpress.com/2014/10/05/ga318/

    Ja miałem z powiększoną baterią z dodatkowym garbikiem w dolnej części.
    Więc faktycznie - może 7cm przesadziłem :), ale 4 w górnej i 5cm w
    dolnej części miał spokojnie.
    Był mniej więcej (o ile nie bardziej) tak gruby jak szeroki.
    Spokojnie stawiałem go pionowo na półce.

  • 17. Data: 2016-09-28 09:18:14
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-27 20:26, Andrzej wrote:

> [...]

    dolnej części miał spokojnie.
    Był mniej więcej (o ile nie bardziej) tak gruby jak szeroki.
    Spokojnie stawiałem go pionowo na półce.
    Ale to był rok 1996/97, więc nikogo to nie raziło, bo mało kto miał
    telefon swój własny (często były w firmach jedynie 'służbowe').

    Następny telefon, to Alcatel Easy (na obecne czasy wielgaśny telefon z
    dodatkowo zasuwaną klapką na klawiaturze robił się jeszcze grubszy), w
    1998 wydawał mi się baardzo kompaktowy i nowoczesny po E GA318.
    http://mgsm.hu/popup/gallery.php?shop=gsm&mf_id=1&mo
    d_id=15&sub_mod_id=440&name=Alcatel+OT+Easy+
    :)

  • 18. Data: 2016-09-28 11:43:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości grup
    v...@n...neostrada.pl...
    AL <a...@s...tam.pl> wrote:

> [...]

    >mające ok.
    >3 cm grubości. Ustrojstwo ponad dwa razy grubsze byłoby nieużywalne.

    A tam nieuzywalne.
    http://nokiamuseum.com/view.php?model=Cityman%20900
    Dalo sie uzywac ? Dalo.

    Ale do postepu zaliczam m.in pocienienie telefonow.
    Plaskie wygodniej sie w kieszeni nosi.

    J.

  • 19. Data: 2016-09-28 12:45:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ja w 1997 miałem to:
    http://www.mobilecollectors.net/files/hagenuk-global
    -d2-1_medium.jpg

    MJ

  • 20. Data: 2016-09-28 19:06:29
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    > To że Ty nie miałeś, nie znaczy, że nie było.

    To, że tobie zebrało się na wspomnienia kombatanckie i wpadłeś w tryb
    "słuchajcie, dziatki, jakie wtedy były olbrzymy" nie znaczy, że faktycznie
    tak było.

> [...]
    /ericsson-ga318-02/

    > A teraz zobacz sobie na ten model (też GA318) - ma grubszą - min o 1 cm:

    Te, przecież to ta sama bateria - wystaje leciutko nad obudowę samego
    telefonu.

    > Spokojnie stawiałem go pionowo na półce.

    Ta trudna sztuka udawała się bezproblemowo z GA628 - było to zasługą
    płaskiego spodu, a nie wymyślonych 5 cm grubości.