  • 11. Data: 2012-07-29 14:50:23
    Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jv2hnc$7qo$60@usenet.news.interia.pl...

    > Myślę, że moc 90 KM może być już trudno opanować, a poza tym tak wysilony
    > silnik (prawie jak F1) musi być awaryjny! Ja bym dla bezpieczeństwa wziął
    > wersję 68 KM.

    Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...
    TSI w niekórych modelach mają 370 KM z 2,0.
    Cały downsizing to właśnie nieduże, lekkie wysilone jednostki.

  • 12. Data: 2012-07-29 16:22:06
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Maciek

    > Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

    Dokładnie!

    --
    ignorance is bliss

  • 13. Data: 2012-07-29 16:42:31
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Tomek

    > Źle waść myślisz. Faktycznie 100 KM z 1,5 to wysilenie...

    A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM i to tylko na papierze. A jakby nie
    było jest to auto o dość nowoczesnej konstrukcji, znakomicie zaliczył
    angielski crash test.

    > TSI w
    > niekórych modelach mają 370 KM z 2,0.

    Jazda takim autem wymaga już chyba posiadania licencji rajdowej.

    > Cały downsizing to właśnie
    > nieduże, lekkie wysilone jednostki.

    A przy tym mało trwałe.

    --
    ignorance is bliss

  • 14. Data: 2012-07-29 16:43:02
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Tomek

    > Różnią się geometrią pracy turbosprężarki (regulowane kierownice lub
    > nie) i chłodnicą doładowania. Zwróć uwagę na momenty obrotowe.
    > np. 85KM ma 200 Nm, zaś 100 KM ma 240 Nm. Więc to nie soft, albo nie
    > tylko soft.

    Dokładnie, większa ilość niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft.
    Widzę, że kolega głęboko siedzi w temacie!

    --
    ignorance is bliss

  • 15. Data: 2012-07-29 16:46:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello t?,

    Sunday, July 29, 2012, 4:42:31 PM, you wrote:

    > A nie? Polonez 1,5 SLE miał 87 KM

    82KM. 86KM mial 1.6

    > i to tylko na papierze.

    Jeździłem 1.5GLE i nie narzekałem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2012-07-29 16:49:11
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin RoMan Mandziejewicz

    > 82KM. 86KM mial 1.6

    Tym gorzej. Po tym porównaniu jasno widać, że silnik Dacii jest bardzo
    wysilony.

    --
    ignorance is bliss

  • 17. Data: 2012-07-30 00:17:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2012 14:43:02 +0000 (UTC), t? napisał(a):

    > Dokładnie, większa ilość niutuw ewidentnie wskazuje, że to nie soft.
    > Widzę, że kolega głęboko siedzi w temacie!

    Nudzisz!

    Musisz trollowac w kazdym watku?

    Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc
    60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla
    auta rodzinnego jest wazne, czy pad nastapi po 150, czy po 300 tys. km. W
    przypadku bi, sri, quad-turbo wyzylowanego do granic mozliwosci w aucie
    sportowym (no ok, jak z dieslem to moze sportawym) nie ma to juz wiekszego
    znaczenia.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 18. Data: 2012-07-30 00:42:15
    Od: t? <tĐž_usenet@interia.pl>

    begin Maciek

    > Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza
    > moc 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor.

    No przecież piszę.

> [...]
    > 300 tys. km. W przypadku bi, sri, quad-turbo wyzylowanego do granic
    > mozliwosci w aucie sportowym (no ok, jak z dieslem to moze sportawym)

    A jak tym autem sportowym jeździ rodzina, to też nie ma? Przykład: Dacia
    Lodgy, która w nieco zmodyfikowanej wersji rajdowej osiąga znakomite
    sukcey.

    --
    ignorance is bliss

  • 19. Data: 2012-07-30 00:45:58
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 30-07-2012 00:17, Maciek pisze:
    > Niewysilone diesle to byly np. merce rozwijajace z 2,4 litra szalencza moc
    > 60 koni. 90 koni z 1,5 l to JEST wysilony motor. W eksploatacji typowej dla

    60KM z litra pojemności to ma być wysilony silnik? Podobnie jak 2.0
    120KM? Wszystko z tobą w porządku?

    --
    Pozdr.

  • 20. Data: 2012-07-30 01:35:55
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 30 Lip, 00:45, DoQ <p...@g...com> wrote:

    > 60KM z litra pojemności to ma być wysilony silnik?

    Względem tego mesia? Ty powiedz, ciekawy jestem.