  • 21. Data: 2012-07-30 01:52:25
    Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 28 Lip, 22:04, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).
    >
    > Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85
    > i (chyba) 90 koni?

    Jeszcze 70 KM było (:

    > Softem

    Tak.

    > i praca turbiny

    Owszem, różne jest ciśnienie doładowania, ale 75 i 90 mają też bodajże
    inne turba od wcześniejszych.

    Natomiast wszystkie są BEZ zmiennej geometrii.

    > czy jeszcze czyms?

    Zdaje się, że układem wtryskowym - 68 chyba miał mniejsze ciśnienie
    niż reszta.

    75 i 90 mają też DPF-y - chociaż w podobno już bezproblemowej wersji z
    dodatkowym wtryskiwaczem paliwa przed nimi, co ma nie wymagać robienia
    długich tras w celu oczyszczenia filtra ze zmagazynowanej sadzy.

    (I jak na razie nie widziałem, żeby ktokolwiek się na nie skarżył -
    nie tylko w PL, ale także na zagranicznych forach).

    > Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

    Jeśli dobrze czytam, to wygląda na to, że we wszystkich zwykłe.

    > Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja
    > o najmniejszej mocy?

    W związku z brakiem doniesień o jakichkolwiek problemach - ciężko
    powiedzieć (((:

    (Ale nawet najmocniejsze nie są jakoś bardzo wysilone, więc różnice i
    tak nie powinny być duże).

    --
    Laisar
    DaciaKlub.PL

  • 22. Data: 2012-07-30 01:56:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > (no ok, jak z dieslem to moze sportawym)

    widzę, że kolega na sportach motorowych to się zna... no może znoooo...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,