  • 1. Data: 2012-07-28 22:04:04
    Temat: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).

    Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
    koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?

    Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?

    Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja
    o najmniejszej mocy?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-07-28 22:07:37
    Temat: Re: Jeszcze o Dacii Logan - diesel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek napisał(a):
> [...]
    > Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?
    > Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie wersja

    zafunduj sobie odrobine luksusu i kup najmocniejsza.
    Albo inne auto, jak sie boisz ze luksus zamieni sie w koszmar.

    J.

  • 3. Data: 2012-07-28 23:02:26
    Od: JohnyK <j...@t...pl>

    On Sat, 28 Jul 2012 22:04:04 +0200, Maciek wrote:

> [...]
    >
    > Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?
    >
    > Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie

    Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
    niet w Clio III).
    Najmniejsza moc to najmniejsze wysilenie jednostki aczkolwiek czy to
    tutaj ma znaczenie? Nie wiem.

    --
    JK

  • 4. Data: 2012-07-28 23:37:03
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:
    > Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
    > niet w Clio III).
    Że co?! Clio III 1.5 dCi 90KM bez turbiny? To co to za dziwo? Możesz
    podać typ techniczny?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 5. Data: 2012-07-29 00:03:17
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2012-07-28 23:02, JohnyK pisze:

    > Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
    > niet w Clio III).

    ciekawostki opowiadasz...

  • 6. Data: 2012-07-29 06:57:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "JohnyK" <j...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > Chyba niczym, wszak żaden z nich turbiny nie ma (mam 90 koni ale turbiny
    > niet w Clio III).

    ?????
    Chyba w życiu nie jechałeś wolnossącym dieslem, inaczej byś takich bzdur nie
    wypisywał.

  • 7. Data: 2012-07-29 07:29:16
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Maciek

> [...]
    >
    > Jakie kolo zamachowe jest w nich stosowane?
    >
    > Czy w tym przypadku sprawdza sie zasada, ze najmniej awaryjna bedzie

    Myślę, że moc 90 KM może być już trudno opanować, a poza tym tak wysilony
    silnik (prawie jak F1) musi być awaryjny! Ja bym dla bezpieczeństwa wziął
    wersję 68 KM.

    PS. Czy wersja 68 KM nie ma czasem skuteczniejszych hamulców bębnowych?

    --
    ignorance is bliss

  • 8. Data: 2012-07-29 09:39:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2012 05:29:16 +0000 (UTC), to napisał(a):

    > (...)

    Nudzisz juz :)

    Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2012-07-29 10:09:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 29-07-2012 09:39, Maciek pisze:
    > Poza tym nie jezdzi sie na koniach, tylko na niutkach!

    Zapewne :)

    --
    Pozdr.

  • 10. Data: 2012-07-29 14:47:14
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pomecze jeszcze posiadaczy Logana MCV (no i renówek).
    >
    > Czym roznia sie od siebie silniki 1,5 dci o mocach 68,75,85 i (chyba) 90
    > koni? Softem i praca turbiny, czy jeszcze czyms?

    Różnią się geometrią pracy turbosprężarki (regulowane
    kierownice lub nie) i chłodnicą doładowania.
    Zwróć uwagę na momenty obrotowe.
    np. 85KM ma 200 Nm, zaś 100 KM ma 240 Nm.
    Więc to nie soft, albo nie tylko soft.