  • 111. Data: 2018-01-25 19:27:14
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-25 o 13:32, Shrek pisze:

    > EOT.

    Już ten skrót pisałeś.
    A potem znowu pisałeś te bajdurzenia o nagłej zmianie obrotów
    mimo że pisałem że krytyczny jest start nieruchomych
    elementów.

    Pozdrawiam

  • 112. Data: 2018-01-26 13:55:57
    Od: v...@g...com

    On Wednesday, January 24, 2018 at 2:02:17 PM UTC+1, Shrek wrote:
    > Ale co tu robić za doktorat? Jak tylko zdasz sobie sprawę, że to silnik
    > napędza pasek rozrządu, a co napędza silnik to już bez znaczenia, to
    > wypada wpisać w googla i znaleźć jakie są opory na rozrządzie. Następnie
    > wziąć współczynnik bezpieczeństwa x5 i wychodzi 1,5 kW - czyli tyle co
    > normalnie przy 4 tyś obrotów i koniec rozważań. Jak komuś poszedł pasek
    > przy odpalaniu na pych, to znaczy że w sumie dobrze, bo inaczej
    > poszedłby mu przy kolejnym wyprzedzaniu. Koniec tematu. Nie trzeba się
    > doktoryzować, bo badania przeprowadzili już inni:P

    To nie tak, wytrzymalosci nie projektuje sie na moc, tylko na przenoszone
    sily/momenty sil. A tu po przeliczeniu wychodzi, ze moment sily jest okolo 2,5 Nm
    przy 800 obr/min, rosnie do okolo 3,5 Nm przy 2000, i powyzej juz tak zostaje. Gdyby
    do tego jeszcze znac promien kola pasowego, to wystarczy zeby policzyc naprezenie
    paska - ale tylko przy utrzymywanych stalych obrotach. Takie pomiary nie daja zadnej
    mozliwosci policzenia, jakie jest naprezenie paska przy szarpnieciu, ani przy
    rozruchu ani przy redukcji.

    Pozdrawiam, W.

  • 113. Data: 2018-01-27 13:38:11
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2018-01-19 o 13:14, Kris pisze:

    > Na pych szybciej;)

    Na pych nie uruchomisz samochodu z zupełnie do zera rozładowanym
    akumulatorem. Alternator się nie wzbudzi. Musi być chociaż trochę
    napięcia na akumulatorze.

    yabba

  • 114. Data: 2018-01-27 13:49:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 27 stycznia 2018 13:38:34 UTC+1 użytkownik yabba napisał:

    > Na pych nie uruchomisz samochodu z zupełnie do zera rozładowanym
    > akumulatorem. Alternator się nie wzbudzi. Musi być chociaż trochę
    > napięcia na akumulatorze.

    Duże fiaty szt 3, audi 80b2, mondeo mk1, ford Galaxy, garbus odpalały w takich
    sytuacjach. Nigdy nie chciało mi się w kable bawic zawsze na pych, zaciąg odpalalem
    jak mi aku rady nie dawał.

  • 115. Data: 2018-01-27 15:15:46
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2018-01-27 o 13:49, Kris pisze:

    > Duże fiaty szt 3, audi 80b2, mondeo mk1, ford Galaxy, garbus odpalały w takich
    sytuacjach. Nigdy nie chciało mi się w kable bawic zawsze na pych, zaciąg odpalalem
    jak mi aku rady nie dawał.

    Co to znaczy "aku nie dawał rady"?
    Czy kontrolki się świeciły/żarzyły po przekręceniu kluczyka?

    yabba