  • 31. Data: 2018-01-19 14:34:09
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup

    >Jakas sciema. Robilem ostatnio kable rozruchowe i za 5m kabla
    >spawalniczego 16mm2 dalem 50zł.

    Podwojnego czy jedna zyla ? Bo tu jest 2*3.5m

    >W chinach prawdziwe kable (z miedzią) kosztują wbrew pozorom wiecej
    >niz u nas. Wiec slabo w to wierze ze te 25mm2 są z czystej miedzi.
    >Pewnie z cynkiem.

    No wlasnie mam podobne watpliwosci.

    J.

  • 32. Data: 2018-01-19 14:39:39
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-01-19 o 14:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jakies podobne mam wrazenie, ale wrocmy to meritum - teraz juz nie mam
    > malucha, tylko duze kombi, do pchania to trzeba ze trzech ludzi, a do
    > zapalenia pewnie mala gorka by sie przydala :-(
    >
    > A w dodatku tyl łapie brud - nie smialbym nikogo prosic o pomoc w pchaniu.
    > Chyba, ze wozilbym zestaw rekawic roboczych.

    No właśnie, samochody ciężkie, byle kto nie pchnie.
    Że brudne, da się jakoś sprawę załatwić, szmata, rękawice, jakoś przejdzie.
    Do tego dołóż jeszcze że blacha teraz wiotka, jak ktoś już pchnie, to
    jak nie trafi w mocny punkt karoserii, to pamiątkę z pchania będziesz
    mieć z tyłu.

    Pozatym jak aku padnięte na zero, to elektryczna pompa paliwa nie ruszy,
    ciśnienie się w układzie paliwowym nie zrobi, cewka wtryskiwacza się nie
    otworzy i z odpalania na pych nici.
    Trochę prądu w aku nawet do odpalenia na pych potrzeba niestety, auta
    już nie są mechaniczne jak maluch.

    PS.
    Mi rozrząd przeskoczył...

    --
    viktorius

  • 33. Data: 2018-01-19 14:47:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2018 o 13:36, elmer radi radisson pisze:

    > I to jeszcze samemu ;). Rozrzady na pasku "kochaja" odpalanie na pych.

    Druga dekada 21 wieku a ludzie dalej... ;)

    Shrek

  • 34. Data: 2018-01-19 15:23:39
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >A samemu to co kablem rozruchowym zwalczysz?
    tu jest mowa o dedykowanych kablach ze sklepu...
    a takie z castoramy do jakiejs elektryki nie da sie? co tam najgrubsze jest?
    trzymadlo na klemy i okolice to pewnie by sie dalo jakos skolowac...
    sie nie da sie?

  • 35. Data: 2018-01-19 15:40:57
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 19.01.2018 o 08:17, Kris pisze:

    > Kontenerowiec z Chin przypłynął
    > Prostowniki podobne jak w lidlu w Biedronce widziałem i bodajże w Netto
    > Podejrzewam ze te sieci marketów jakieś wspólne zamówienia robią bo wielokrotnie
    zauważyłem w jednym czasie takie same produkty różniące się tylko naklejkami

    Sezonowość, panie. No i oferują to, co się sprzedaje.
    W zimie prostowniki, skrobaczki itp. Na wiosnę i jesień stojaki na koła.
    w lecie osłony od słońca. Jesienią wycieraczki. Itd.
    A że obudowy i bebechy podobne, to fakt, ale i nic w tym dziwnego.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 36. Data: 2018-01-19 15:45:49
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 19.01.2018 o 13:22, miumiu pisze:

    > Są różne sytuacje, assistance nie kazdy ma, nie zawsze jest pełno samochodow
    > w poblizu albo znajomi w zasięgu. Nie zawsze mozna samochod pchac (np na
    > bagnistym polniaku nad zalewem). Nie zawsze jest ktos kto cie pchnie. Nie
    > kazdy samochod ma hak do holowania ani jakis zaczep. Nie kazdy ma linke
    > holowniczą. Linka pas łancuch? No powodzenia ze akurat bedziesz mial pod
    > reka, w wystarczajacej dlugosci i dobrze to przywiążesz ;) Ale za to kazdy
    > ma akumulator. Wystarczy wyczaic choc jeden samochod w okolicy i jestes
    > uratowany ;)

    Jak nie ma nikogo w pobliżu, to ani do podciągnięcia, ani z aku.
    Ale fakt - ja mam kable, bo: szybciej, pewniej, mam więcej niż jeden
    samochód.

    Pozdr,

  • 37. Data: 2018-01-19 15:56:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >najgrubsze jest?
    >trzymadlo na klemy i okolice to pewnie by sie dalo jakos skolowac...

    Jasne ze sie da, ale

    https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instala
    cje-elektryczne/kable-i-przewody-elektryczne/kable-i
    nstalacyjne-yky/przewod-tele-fonika-lgy-4-7-1-x-10-m
    m2-zielono-zolty-1000-m.html

    nawet niedrogo, 4.50 zl/m, a moze i 9zl/m, bo po prawej w ramce jest
    przelicznik.
    Albo i 10.14
    https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instala
    cje-elektryczne/kable-i-przewody-elektryczne/kable-i
    nstalacyjne-yky/przewod-tele-fonika-lgy-4-7-1-x-10-z
    ielono-zolty-1-mb.html

    potrzeba nam takiego 7m, co daje 70 zl ... a to tylko 10mm^2.
    Dlatego mnie podnieca ten 25mm^2 za 40 zl .

    J.

  • 38. Data: 2018-01-19 16:03:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** abn140 pisze tak:

    > tu jest mowa o dedykowanych kablach ze sklepu...
    > a takie z castoramy do jakiejs elektryki nie da sie? co tam
    > najgrubsze jest? trzymadlo na klemy i okolice to pewnie by sie
    > dalo jakos skolowac... sie nie da sie?

    W Castoramie są chyba najdroższe kable świata. U pana Mietka
    25mm2 po 11zł a 16mm2 po 7zł za metr to wychodzi 6m x 7zł = 42zł

    Swoją stronę można przystosować. Wymienić śrubę na długą. Motylek na
    silniku i na + akku. A strona pożyczająca wystarczy, że dociśnie
    mocno kucyki do klem. Nie trzeba zarabiać krokodyli.

    Będzie to miało mniejszczą rezystancję niz 4 krokodylki stykające się
    krawędziami..

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 39. Data: 2018-01-19 16:09:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    ..
    na ** p.m.s ** abn140 pisze tak:

    >W Castoramie są chyba najdroższe kable świata. U pana Mietka
    >25mm2 po 11zł a 16mm2 po 7zł za metr to wychodzi 6m x 7zł = 42zł

    IMO to ten rynek taki - narzucaja jakies horendalne marze detaliczne,
    w TIM tez bylo drogo.
    Ale ... jakiego konkretnie pana Mietka masz na mysli ?
    Z kablami "instalacyjnymi" czy "spawalniczymi" ?

> [...]
    >mocno kucyki do klem. Nie trzeba zarabiać krokodyli.
    >Będzie to miało mniejszczą rezystancję niz 4 krokodylki stykające się

    Obsluga jednak strasznie upierdliwa. Krokodyle lepsze :-)

    J.

  • 40. Data: 2018-01-19 17:05:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na samym koncu Wolczanskiej po prawej stronie. W polowie zeszlego roku kupilem.