eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Kable rozruchowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 115

  • 91. Data: 2018-01-23 20:42:34
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Wiec przy redukcji są większe. Z dwóch tysi do jakiś 4,5 w ułamku sekundy.
    > Shrek

    gdy redukujesz bieg robisz tak:
    wciskasz sprzęgło
    lewarek w przeciwną stronę
    puszczas sprzęgło

    W tym czasie obroty wysprzęglonego silnika nieco maleją po czym jak
    puścisz sprzęgło to masz jeszcze uślizg na sprzęgle (Jedna tarcza kręci
    się z inną prędkością niż druga).

    W przypadku strzału ze sprzęgła podczas holowania jedna tarcza stoi w
    miejscu (wał korbowy) a druga się kręci (skrzynia). Jak zasprzęglisz to
    następuje uślizg na sprzęgle ale tarciem musi rozkręcić stojący silnik.
    Wg mnie najmocniej to dostaje układ różnicowy w skrzyni razem z
    przełożeniami ale one są zrobione z metalu - a pasek nie ważne jak
    zbrojony jest nieco elastyczny.

    Wałki rozrządu nie są jakieś strasznie ciężkie do ruszenia ale pamiętaj,
    że muszą ruszyć 2 sprężyny na raz krzywkami (zdejmij pasek i spróbuj
    obrócić kołem pasowym wałka rozrządu - bez klucza i dźwigni albo łap
    Pudziana nie da rady).

    ALE powtórzę to po raz kolejny - choć widzę, gdzie powstaje różnica w
    siłach to dalej uważam przeskoczenie paska rozrządu nie jako przyczynę
    awarii a jako objaw zużytego paska i/lub napinacza.

    Potem taki delikwent jak się dowie o przeskoczeniu to będzie winił
    holowanie a nie to, że miał w złym stanie pas/napinacz. A miał bo nigdy
    nie sprawdzał.


  • 92. Data: 2018-01-23 21:31:50
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2018 o 20:42, sirapacz pisze:

    > W przypadku strzału ze sprzęgła podczas holowania jedna tarcza stoi w
    > miejscu (wał korbowy) a druga się kręci (skrzynia). Jak zasprzęglisz to
    > następuje uślizg na sprzęgle ale tarciem musi rozkręcić stojący silnik.

    Ale co ma do tego czy musisz rozruszać silnik czy nie? Nie robisz tego
    paskiem rozrządu.

    Shrek


  • 93. Data: 2018-01-24 05:19:05
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polowa sprezyn jest sciskana a druga polowa rozpreza sie i zmniejsza sile potrzebna
    do napedu walka rozrzadu. Gdyby nie tarcie i charakterystyka sprazyn bylo by to 1:1.
    Dlatego w realu rozrzad zuzywa bardzo malo mocy. To ze ciezko recznie przy uzyciu
    klucza przekrecic walek rozrzadu wynika z malej mocy jaka dysponuje czlowiek.


  • 94. Data: 2018-01-24 08:47:40
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Ale co ma do tego czy musisz rozruszać silnik czy nie? Nie robisz tego
    > paskiem rozrządu.

    robisz to na połączeniu układ korbowy-sprzęgło-skrzynia ALE układ
    korbowy napędza wałek(ki) rozrządu i to one stoją razem z układem korbowym.


  • 95. Data: 2018-01-24 08:49:04
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2018-01-24 o 05:19, Zenek Kapelinder pisze:
    > Polowa sprezyn jest sciskana a druga polowa rozpreza sie i zmniejsza sile potrzebna
    do napedu walka rozrzadu. Gdyby nie tarcie i charakterystyka sprazyn bylo by to 1:1.
    Dlatego w realu rozrzad zuzywa bardzo malo mocy. To ze ciezko recznie przy uzyciu
    klucza przekrecic walek rozrzadu wynika z malej mocy jaka dysponuje czlowiek.
    >
    zgoda, ale przyznaj, że ruszenie początkowe kołem nie jest takie super
    łatwe a w warunkach gwałtownego szarpnięcia paskiem ten na pozór
    niewielki opór może robić większą różnicę.


  • 96. Data: 2018-01-24 10:22:24
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2018 o 08:47, sirapacz pisze:

    > robisz to na połączeniu układ korbowy-sprzęgło-skrzynia ALE układ
    > korbowy napędza wałek(ki) rozrządu i to one stoją razem z układem korbowym.

    No i co z tego? To silnik napędza rozrząd a nie na odwrót i pasek
    przenosi tylko opory rozrządu. Opory silnika są tu nieistotne.

    Shrek


  • 97. Data: 2018-01-24 13:04:49
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jest latwe bo rozrusznik ma kilowata a Ty w rekach kilkanascie-kilkadziesiat
    watow. Poza tym walek rozrzadu obraca sie o polowe wolniej niz wal wykorbiony i to
    tez powoduje zmniejszenie przyspieszenia walka rozrzadu.


  • 98. Data: 2018-01-24 13:39:43
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-23 o 20:04, Shrek pisze:
    > W dniu 23.01.2018 o 16:30, viktorius pisze:
    >
    >> OK, myślałem o wałku rozrządu, napisałem korbowy, mój błąd.
    >>
    >>
    >> Anyway, uważam (jak sirapacz), że ważny jest przyrost prędkości
    >> obrotowej w jednostce czasu (różniczki ehh). Zaczynając od zerowej
    >> prędkości obrotowej wałka rozrządu masz dodatkowe siły związane z
    >> oporami statycznymi łożysk, krzywek, na zimno, jeszcze bez smarowania.
    >> Jak ten wałek się już kręci, to energia dostarczona na zmianę
    >> prędkości będzie zawsze mniejsza, co za tym idzie, przeciążenie na
    >> elemencie napędzającym (ten nieszczęsny pasek w tym przypadku) będzie
    >> mniejsze.
    >
    > Tak z ciekawości sprawdziłem jak wielki są te opory dla tych mitycznych
    > 1000 obr/min co to paski i łańcuchy ubija
    >
    > http://www.amw.gdynia.pl/library/File/ZeszytyNaukowe
    /2013/ZN_2013_2/06_Karczewski,%20Szczech.pdf
    >
    >
    > tabelka nr 1.... 300W.
    >
    > Shrek.

    Panowie, może jakiś doktoracik zrobicie? :-)
    T.


  • 99. Data: 2018-01-24 14:02:17
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2018 o 13:39, T. pisze:

    >> Tak z ciekawości sprawdziłem jak wielki są te opory dla tych
    >> mitycznych 1000 obr/min co to paski i łańcuchy ubija
    >>
    >> http://www.amw.gdynia.pl/library/File/ZeszytyNaukowe
    /2013/ZN_2013_2/06_Karczewski,%20Szczech.pdf
    >>
    >>
    >> tabelka nr 1.... 300W.
    >>
    >> Shrek.
    >
    > Panowie, może jakiś doktoracik zrobicie? :-)

    Ale co tu robić za doktorat? Jak tylko zdasz sobie sprawę, że to silnik
    napędza pasek rozrządu, a co napędza silnik to już bez znaczenia, to
    wypada wpisać w googla i znaleźć jakie są opory na rozrządzie. Następnie
    wziąć współczynnik bezpieczeństwa x5 i wychodzi 1,5 kW - czyli tyle co
    normalnie przy 4 tyś obrotów i koniec rozważań. Jak komuś poszedł pasek
    przy odpalaniu na pych, to znaczy że w sumie dobrze, bo inaczej
    poszedłby mu przy kolejnym wyprzedzaniu. Koniec tematu. Nie trzeba się
    doktoryzować, bo badania przeprowadzili już inni:P

    Shrek


  • 100. Data: 2018-01-24 15:28:05
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: sirapacz <n...@s...pl>


    > Jak komuś poszedł pasek
    > przy odpalaniu na pych, to znaczy że w sumie dobrze, bo inaczej
    > poszedłby mu przy kolejnym wyprzedzaniu. Koniec tematu.
    Dokładnie.

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 . 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: