  • 11. Data: 2009-02-08 09:28:15
    Temat: Re: Kanał AXN w oryginale
    Od: "bufi" <b...@p...de>

    123 wrote:

    > Co to jest CP?
    > Jeśli masz zamiar odpowiadać skrótami
    > lub słowami znanymi tylko wtajemniczonym,
    > to sobie daruj.

    CP = Cyfrowy Polsat. Post wcześniej ktoś o tym pisał.

    > Mnie naprawdę zależy na możliwości oglądania programów w wersji
    > angielskiej w telewizji kablowej analogowej Aster.

    Nie ma takiej możliwości. Musisz mieć cyfrowy przekaz żeby się
    przełączać między ścieżkami audio. No chyba, że nadawca wyłączy lektora
    polskiego :D

    > Pozdrawiam

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-02-08 09:32:09
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "bufi" <b...@p...de> napisał w wiadomości
    > Nie ma takiej możliwości. Musisz mieć cyfrowy przekaz żeby się
    > przełączać między ścieżkami audio. No chyba, że nadawca wyłączy lektora
    > polskiego :D

    Nie musisz. Zarówno w A2, jak i NICAM-ie jest opcja transmisji dwóch
    niezależnych ścieżek dźwiękowych.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 13. Data: 2009-02-08 11:31:49
    Od: "123" <z...@z...com>

    > Nie musisz. Zarówno w A2, jak i NICAM-ie jest opcja transmisji dwóch niezależnych
    ścieżek dźwiękowych.

    Bardzo dziękuję. Muszę zainteresować się A2. Na klatce schodowej chyba jest
    ich skrzynka do Internetu. Może Internet też zmienię, ale gdy skończy mi się
    obecna umowa lojalnościowa w Neostradzie, czyli we wrześniu.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-02-08 12:50:20
    Od: "Witek 'mixol'" <m...@n...o2.pl>

    Użyszkodnik 123 zameldowany pod adresem z...@z...com uprzejmie doniósł w
    piśmie news:gmmfum$n9v$1@atlantis.news.neostrada.pl :

> [...]
    > jest ich skrzynka do Internetu. Może Internet też zmienię, ale gdy
    > skończy mi się obecna umowa lojalnościowa w Neostradzie, czyli we

    A2 to standard nadawania telewizji w stereo (stosowany byl np. w Niemczech
    przed wejsciem DVB-T jak i w Czechach).

    --
    pozdr.
    Witek 'mixol'

  • 15. Data: 2009-02-08 12:58:29
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik Witek 'mixol' napisał:

> [...]
    > piśmie news:gmmfum$n9v$1@atlantis.news.neostrada.pl :

    > A2 to standard nadawania telewizji w stereo (stosowany byl np. w Niemczech

    tak, ale przekaz dwóch ścieżek polegał na całkowitym rozbiciu
    kanał z lewego i prawego na kanał A i B.
    Czyli albo dźwięk stereo albo w dwóch językach.
    W Polsce faktycznie nie korzystano z tego systemu poza kablówkami, które
    do dziś tak nadają, bo tv wprowadzając stereofonie od razu weszła w Nicam.

    pawell

  • 16. Data: 2009-02-08 13:41:25
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "pawell32" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W Polsce faktycznie nie korzystano z tego systemu poza kablówkami, które
    > do dziś tak nadają, bo tv wprowadzając stereofonie od razu weszła w Nicam.

    W NICAM-ie jest identycznie - tzn. albo stereo albo dwie ścieżki. A system
    A2 był wykorzystywany testowo m.in. w nadajniku w Chwaszczynie.

  • 17. Data: 2009-02-08 14:22:14
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    123 pisze:

    > Mnie naprawdę zależy na możliwości oglądania programów w wersji angielskiej
    > w telewizji kablowej analogowej Aster.

    No to w analogowym aster w wersji angielskiej są tylko programy
    informacyjne, jak CNN i nic więcej nie będzie.
    BBC Enterteinment leciało wczoraj bez lektora, ale zapewne przez pomyłkę.

    Wybór wersji językowej bywa możliwy tylko w aster cyfrowym.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.astercity.net/~janekr

  • 18. Data: 2009-02-08 14:23:05
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Wiewior pisze:

    > Nie musisz. Zarówno w A2, jak i NICAM-ie jest opcja transmisji dwóch
    > niezależnych ścieżek dźwiękowych.

    Owszem, ale tylko mono. Poza tym jeszcze nigdy nie widziałem, żeby
    nadawca w Polsce z tego korzystał.

  • 19. Data: 2009-02-08 14:29:51
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Jan Rudziński" <j...@a...net> napisał w wiadomości
    > Owszem, ale tylko mono. Poza tym jeszcze nigdy nie widziałem, żeby nadawca
    > w Polsce z tego korzystał.

    Ja widziałem (a w zasadzie słyszałem) - bodajże na Eurosporcie w UPC.

  • 20. Data: 2009-02-08 14:33:38
    Od: "123" <z...@z...com>

    > No to w analogowym aster w wersji angielskiej są tylko programy informacyjne, jak
    CNN i nic więcej nie będzie.
    > BBC Enterteinment leciało wczoraj bez lektora, ale zapewne przez pomyłkę.
    Dzisiaj w Entertainment też część programów leci bez lektora. Jest więc jakieś
    "światełko w tunelu". Może się zorientowali, że w Polsce mieszka trochę osób,
    które nie znają jęz.polskiego.