  • 11. Data: 2019-12-08 21:12:38
    Temat: Re: Kapcie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 20:55, J.F. pisze:

    > A tu nie pomoge. Moze ADAC pomoze ... a moze nowe etykiety poczytac
    > :-)

    Te same opinie, te same etykiety, ta sama cena;) Więc może bez znaczenia.

    > jezdzic plynnie a nie gaz, hamulec, pieszy, gaz, hamulec, przejscie,
    > itd :-P

    Kupić 200 koni i robić ecodriwing żeby oszczędzić opony... Nie;)

    > Moje Debice Navigator i Nokiany WR lato znosily dobrze.

    Ale dębice to praktycznie zimówka, a Nokian WR to już typowa zimówka. Ja
    szukam czegoś dobrego na lata. Zimy się nie boję.

    > No to tak stopniowo mozna przejsc na caloroczne ... ale widzi mi sie,
    > ze chcesz cos z gatunku High Performance :-)

    Dobrze widzisz;) Tym bardziej, że różnica w cenie nie jest jakaś
    gigantyczna - zwłaszcza jak kupujesz letnie w czasie jak wszyscy stoją w
    kolejce do zmiany na zimówki.

    > To tyl jej nie wyprzedzi :-)

    Raczej nie;)

    > No to przeciez mowisz ze zaraz przejscie i pieszy ma pierwszenstwo :-P

    Bo ja wcale nie jeżdzę szybko (typowe na warszawę +20), tylko lubię
    przyspieszenia. Jak puścisz pieszego, to nawet fajnie bo później można
    depnąć. No i niektóre piesze warto puścić choćby dla wrażeń estetycznych;)

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2019-12-08 21:12:48
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.12.2019 o 20:36, Shrek pisze:
    > Jak wielosezonówki to komplet. Problem w tym, że nie mam zaufania do
    > wielosezonówek w lato,
    Ja z kolei nie mam zaufania do wielosezonówek w zimę.
    Żona miała Kumho Solus (klasa wyższa średnia), które nieco gorzej
    wypadają w testach, niż Crossclimate+ (podobno górna półka).
    Miałem okazję przejechać się jej autem w zeszłą zimę po śniegu i
    stwierdziłem, że te wielosezonowe są śliskie, jak diabli. Droga
    hamowania na Kumho była 38 metrów, a na moich mocno już zjechanych
    Firestone Winterhawk tylko 25. Porównanie robiłem dwoma różnymi autami,
    ale na tej samej drodze i w odstępie 5 minut, więc warunki były
    jednakowe. Prędkość mierzyłem z GPS, więc tu i tu była jednakowa.
    Kupiłem jej wtedy "normalne" zimówki i ślizganie się skończyło.
    Jeszcze słówko o testach opon. 3 lata temu kupiłem Conti Wintercontact
    860 (według testów miały być cud-miód) i we Włoszech nie mogłem wjechać
    pod hotel, gdzie był dość stromy podjazd. Gdy zakładałem łańcuchy inny
    facet wjechał tam bez problemu Kią. Poleciałem więc go zapytać, czy ma
    4x4. Okazało się, że też ma tylko napęd na przód. Już nie pamiętam,
    jakie miał gość opony, ale szczęka mi opadła.
    Jacek

  • 13. Data: 2019-12-08 21:15:56
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-12-08 o 20:36 +0100, Shrek napisał:
    > Mam alusy i stalówki. Mam też klucz udarowy i żabę - generalnie nie
    > ma problemów, żeby zmienić kapcie samemu.

    A jak z wyważaniem? Skoro to "zabawka" do rajdowania po publicznych
    szosach, a do tego intensywnie zjada bieżnik, to przydałoby się wyważyć
    od czasu do czasu...

    Mateusz

  • 14. Data: 2019-12-08 21:20:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.12.2019 o 21:12, Jacek pisze:

    > Ja z kolei nie mam zaufania do wielosezonówek w zimę.
    > Żona miała Kumho Solus (klasa wyższa średnia), które nieco gorzej
    > wypadają w testach, niż Crossclimate+ (podobno górna półka).

    Ale crossclimaty podobno są właśnie robione z myślą letnia co działa w
    zimę a nie typowo zimówka, co daję radę w lato.

    > Jeszcze słówko o testach opon. 3 lata temu kupiłem Conti Wintercontact
    > 860 (według testów miały być cud-miód) i we Włoszech nie mogłem wjechać
    > pod hotel,

    Dlatego pytam czy na tych crossclimatch ktoś jeździł i jak je ocenia
    zwłaszcza latem.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2019-12-08 21:24:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jak z wyważaniem? Skoro to "zabawka" do rajdowania po publicznych
    > szosach, a do tego intensywnie zjada bieżnik, to przydałoby się wyważyć
    > od czasu do czasu...

    Zamierzam sprawdzać raz do roku letnie i raz na dwa zimówki. Tylko nie
    wtedy co wszycy stoją w kolejce do zmiany kapci. Po prostu samemu można
    wymienić w dowolnym momencie, nie trzeba ich wozić samochodem do
    gumiarza itp. Pojedzie na włascych butach i za 40 PLNów wyważą.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2019-12-08 21:37:28
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-08 21:12, Shrek wrote:

    > Bo ja wcale nie jeżdzę szybko (typowe na warszawę +20), tylko lubię
    > przyspieszenia. Jak puścisz pieszego, to nawet fajnie bo później można
    > depnąć. No i niektóre piesze warto puścić choćby dla wrażeń estetycznych;)

    Twizy nadaje się do tego lepiej

  • 17. Data: 2019-12-08 22:15:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2019 21:12:38 +0100, Shrek napisał(a):

    > Ale dębice to praktycznie zimówka, a Nokian WR to już typowa zimówka. Ja
    > szukam czegoś dobrego na lata. Zimy się nie boję.

    Nokian WR w USA jest wielosezonowa ... ale czy to ta sama opona ?

    > Dobrze widzisz;) Tym bardziej, że różnica w cenie nie jest jakaś
    > gigantyczna - zwłaszcza jak kupujesz letnie w czasie jak wszyscy stoją w
    > kolejce do zmiany na zimówki.

    Teraz chcesz kupic ?
    A ja auto nie doczeka ? :-)

    > Bo ja wcale nie jeżdzę szybko (typowe na warszawę +20), tylko lubię
    > przyspieszenia. Jak puścisz pieszego, to nawet fajnie bo później można
    > depnąć. No i niektóre piesze warto puścić choćby dla wrażeń estetycznych;)

    Zona nie wystarczy ? :-P

    J.

  • 18. Data: 2019-12-08 22:51:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 101qlcsi0fhdm.1s2ocz7oft73n$....@4...net

    > jezdzic plynnie a nie gaz, hamulec,
    > pieszy, gaz, hamulec, przejscie, itd :-P

    Po co Ci pieszy, gdy masz hamulec? ;)

    > Moje Debice Navigator i Nokiany WR lato znosily dobrze.

    To (znośność Dębic Navigatorów latem) wiele wyjaśnia. ;)
    Innym ludziom letnie opony zostają na jezdni od 50 KM...
    Aby było jasne -- wcale nie zachwalam ostrej jazdy
    a jedynie zauważam, że raczej ;) jeździsz płynnie. ;)
    (ja zazwyczaj ;) jeżdżę bardzo spokojnie, płynnie,
    majestatycznie!!! -- ale nawet najspokojniejsza
    jazda nie uchroni przed zdzierką na zakrętach...)

    IMO Dębica ogólnie nie zdziera się zbyt chętne, co
    o niej wcale skrajnie dobrze nie świadczy, bo ta
    trwałość ma swą cenę w przyczepności...

    > Przy 70 to chyba juz opony nie piszcza przy przyspieszaniu :-)

    IMO piszczą na łukach/zakrętach przy każdej szybkości.
    Najgorzej piszczą na łukach autostrad przy maksymalnych
    szybkościach...

    Mnie ten odgłos tak zwanie łamie serce...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 19. Data: 2019-12-08 23:01:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Shrek" 5ded50c6$0$505$6...@n...neostrada.pl

    > Z grubsza. Albo czterech letnich i czterech zimówek
    > albo czterech całorocznych - dlatego pytam czy warto
    > te trzylatki przekładać na tył czy kupić wszystkie
    > nowe i skłaniam się ku wszystkim nowym, bo to
    > w zasadzie przesunięcie problemu o rok.

    IMO nie warto przekładać.

    > No i jak letnie to dunlopy czy goodyeary.
    > Prawdę mówiąc te moje dounloopy dupy nie urywają.

    Nie odgadłbym, które są Dunlopami, a które Goodyearami.
    Na lato bez wahania brałbym kierunkowe, choć ciekawość
    podpowiada asymetryczne. ;)

    > bieżnik. Nawet na tych blueresponsach (niby premium)
    > potrafi bez problemu zerwać przyczepność przy starcie
    > zanim tył się załączy

    IMO nawet 50 KM zerwiesz przyczepność z przodu
    na najlepszych oponach w najlepszych warunkach
    jeśli zechcesz zerwać.

    > i elektronika ogarnie, więc boję się co będzie w lato na
    > całorocznych. Skoro w zimówki rwą się między lamelkami to żeby
    > całorocznej nie zostawić na asfalcie nagrzanym do 60 stopni;)

    IMO opona tak sobie grzeje się podczas jazdy od asfaltu.
    IMO grzeje się od stałego gięcia -- jak plastelina w rękach.
    Jasne, że szybciej przy +60°C niż przy -30°C, ale IMO wiele
    zależy od szybkości i od ciśnienia...

    --

  • 20. Data: 2019-12-09 06:23:43
    Od: Shrek <...@w...pl>