  • 21. Data: 2018-08-22 18:23:50
    Temat: Re: Kategoria Absurdy Drogowe
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2018 o 22:40, r...@k...pl pisze:

    >> https://www.google.pl/maps/@52.3145609,20.9210269,3a
    ,75y,313.65h,78.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1scDJtwP8dUz_G
    8fjnXZfblA!2e0!7i13312!8i6656

    > A wcześniej jest ile?

    Zależy jak bardzo przepisowo chcesz do tego podejść.

    Jak na logikę to wcześniej jest 60, ale tak naprawdę 50 (bo ludziki jak
    widzą fotoradar to uznają, że 50 i już - ja się im _już_ nie dziwię).

    Jak bardzo przepisowo (a chyba tak należy, skoro już tacy skrupulatni
    jesteśmy) to 50, bo jest skrzyżowanie, a znak dopiero za skrzyżowaniem,
    więc na skrzyżowaniu jest 50;) Taka interpretację (na szczęście zlewaną
    zwykle przez egzaminatorów) wysrał jakiś metodyk od egazminacji czytając
    PoDR i rozporządzenie o długiej nazwie przy porannej dwójce na kiblu.

    Na przykład tu:

    https://www.google.pl/maps/@52.2984561,21.0269768,3a
    ,75y,237.82h,65.51t/data=!3m6!1e1!3m4!1smsWCSwQOFGeN
    OJcNmTJ67g!2e0!7i13312!8i6656

    należałoby w obrębie skrzyżowania zwolnić na chwilę do 50 - to z mojej
    trasy egzaminacyjnej. BTW - ten znak zabudowany oznacza również że
    zjeżdzając z eski też trzeba nma chwilę zwolnić do 50. W sumie... na
    esce chyba też;) Więc jak się zbyt ortodoksyjnie podchodzi do sprawy to...

    Shrek

  • 22. Data: 2018-08-22 18:25:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2018 o 09:10, tck pisze:

    ,75y,313.65h,78.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1scDJtwP8dUz_G
    8fjnXZfblA!2e0!7i13312!8i6656

    > tutaj nie jest to jeszcze takie głupie- odcinek między 60 a końcem
    > terenu zabudowanego jest dłuższy, 60 jest też dużo wcześniej na tej
    > ulicy, ten znak stoi zaraz za skrzyżwoaniem- jak by go nie było to po
    > skrzyżowaniu należałoby zwolnić do 50 przez te 100m

    Może wartałoby po prostu przesunąć teren zabudowany. Pewnie się nie da,
    bo przystanek;)

    Shrek

  • 23. Data: 2018-08-22 18:26:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2018 o 18:23, Shrek pisze:

    > W sumie... na
    > esce chyba też;) Więc jak się zbyt ortodoksyjnie podchodzi do sprawy to...

    Dobra - ne esce nie;)

    Shrek

  • 24. Data: 2018-08-22 18:36:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 18:25:54 +0200, Shrek napisał(a):
    ,75y,313.65h,78.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1scDJtwP8dUz_G
    8fjnXZfblA!2e0!7i13312!8i6656

    > Może wartałoby po prostu przesunąć teren zabudowany. Pewnie się nie da,
    > bo przystanek;)

    Moze sie i da, ale czy z tytulu przystanku nie nalezaloby wtedy
    ograniczyc do 70 czy nawet 60 ?

    J.

  • 25. Data: 2018-08-22 19:48:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.08.2018 o 18:36, J.F. pisze:

    > Moze sie i da, ale czy z tytulu przystanku nie nalezaloby wtedy
    > ograniczyc do 70 czy nawet 60 ?

    Wtedy to w sumie bez znaczenia. Ale w sumie należałoby? Na wisłostradzie
    masz wcześniej normalnie przystanki z ograniczeniem do 80 i nie ma
    problemu. Tu co prawda teoretycznie masz 100...

  • 26. Data: 2018-08-23 12:07:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2018 19:48:52 +0200, Shrek napisał(a):

    > Wtedy to w sumie bez znaczenia. Ale w sumie należałoby? Na wisłostradzie
    > masz wcześniej normalnie przystanki z ograniczeniem do 80 i nie ma
    > problemu. Tu co prawda teoretycznie masz 100...

    Ludzie przechodzic nie beda, ale autobus chcialby sie do ruchu
    wlaczyc. A tir na prawym przepusci, albo nie. Albo skreci na lewo, bez
    popatrzenia w lusterko ...

    J.

  • 27. Data: 2018-08-23 19:09:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.08.2018 o 12:07, J.F. pisze:

    > Ludzie przechodzic nie beda, ale autobus chcialby sie do ruchu
    > wlaczyc. A tir na prawym przepusci, albo nie. Albo skreci na lewo, bez
    > popatrzenia w lusterko ...

    30 metrów wcześniej masz skrzyżowanie - skręcają z lewej, a ci co jadą
    prosto mają fotoradar. Pomijając że wiara w skuteczność tego znaku jest
    nieuzasadniona, to może pojedyncze proscenty jadą tam szybciej niż 70.

    Shrek

  • 28. Data: 2018-08-23 19:53:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 19:09:55 +0200, Shrek napisał(a):

    > 30 metrów wcześniej masz skrzyżowanie - skręcają z lewej, a ci co jadą

    Ale autobus ma ruszac kiedy chce, a nie, jak swiatla beda pasowac.

    > prosto mają fotoradar. Pomijając że wiara w skuteczność tego znaku jest
    > nieuzasadniona, to może pojedyncze proscenty jadą tam szybciej niż 70.

    Jesli jednak nalezaloby postawic ograniczenie do 70 i odwolanie, to
    moze lepiej podniesc do 60, i zakonczyc teren zabudowany pozniej ?
    dwa znaki zamiast trzech.

    J.

  • 29. Data: 2018-08-23 21:54:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.08.2018 o 19:53, J.F. pisze:

    > Ale autobus ma ruszac kiedy chce, a nie, jak swiatla beda pasowac.

    Raczej wtedy, kiedy go ktoś puści. Pewnie po to przesunęli ten
    zabudowany za zatoczkę, żeby miał obowiązek puścić. Ograniczenie akurat
    tego nie zmienia.

    > Jesli jednak nalezaloby postawic ograniczenie do 70 i odwolanie, to
    > moze lepiej podniesc do 60, i zakonczyc teren zabudowany pozniej ?
    > dwa znaki zamiast trzech.

    IMHO można by w normalnym kraju zostawić bez i olać sprawę. Ale u nas
    się nie da, bo zaraz by się tam patrol ustawił i potem takie kwiatki:

    http://autobusczerwony.blox.pl/resource/znakiwiecej.
    jpg

    Albo (były już) jak zrobić zjazd z S8 do warszawy, żeby było 80.

    Postawisz najpierw "zabudowany" potem 80 to masz 120 - 50 -80.

    Postawisz razem to masz 80 w cały mieście, czasem IMHO warot na takie
    niuanse przymknąć oko, żeby nie stawiać kupy 70 jak na poprzednim
    przykładzie, a pierwszego kulsona, który wpadnie na pomysł żeby tam
    suszyć jak na 50 przykładnie odesłac do jakiś prestiżowych działań - jak
    na przuykład wypastowanie butów całego garnizonu warszawskiego;)

    Shrek

  • 30. Data: 2018-08-23 22:18:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 21:54:06 +0200, Shrek napisał(a):

    > Raczej wtedy, kiedy go ktoś puści.

    a puscic ma obowiazek kazdy. No chyba, ze zastosuje rozszerzona
    interpretacje przepisu :-)

    > Pewnie po to przesunęli ten
    > zabudowany za zatoczkę, żeby miał obowiązek puścić. Ograniczenie akurat
    > tego nie zmienia.

    A teren zabudowany zmienia ?

    > Albo (były już) jak zrobić zjazd z S8 do warszawy, żeby było 80.
    >
    > Postawisz najpierw "zabudowany" potem 80 to masz 120 - 50 -80.
    >
    > Postawisz razem to masz 80 w cały mieście,

    Pod znakiem miejscowosci. A nad juz mozna.

    No zjazd mi sie kojarzy z zakretem, ostrym, a wtedy ograniczenie jest
    uzasadnione i czesto stoi.

> [...]
    > suszyć jak na 50 przykładnie odesłac do jakiś prestiżowych działań - jak
    > na przuykład wypastowanie butów całego garnizonu warszawskiego;)

    Postawic w odleglosci pol metra, to moze jeszcze sad kulsona
    przeczołga ... choc na sprawiedliwosc w sadzie bym nie liczyl :-)

    J.