  • 91. Data: 2014-04-28 08:08:58
    Temat: Re: Kategoria B na motor
    Od: maciejc <m...@U...poczta.onet.pl>

    On Sun, 27 Apr 2014 07:49:17 +0200
    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości grup
    >
    > I to się właśnie też ma zmienić, będzie tylko praktyczny.
    > I bardzo dobrze.

    Paru nowych rzeczy sie dowiedziałem na teorii, ale były to rzeczy głównie związane z
    motocyklem. Jaka przyczepka, jakie dokumenty, kiedy kask, co można i kiedy
    wyprzedzać. Jak na codzień jeździsz kategorią B, to na takie przepisy nie zwracasz
    uwagi, a na kursach na B uczą raczej też tylko "pod B".

    maciejc77

  • 92. Data: 2014-04-28 08:46:22
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał

    > To nie polega na ciągnięciu rękami kierownicy odwrotnie do zakrętu -
    > raczej na nacisku wyprowadzonym z barku na kierownicę od strony w którą
    > należy skręcić. A to potrafi praktycznie każdy kto na rowerze potrafi
    > jeździć.

    Nie potrafi. Większość wypadków motocyklowych na winklach gdy
    delikwent wypada z trasy jest skutkiem niestosowania/ nieopanowania
    przeciwskrętu. Chodzi o wypadki gdy motocykl wyjeżdża na kołach w
    plener. Pełno takich filmików jest na YouTube.

    A tak ogónie:
    Zdaję sobie sprawę że liderzy PMS-u technikę jazdy motocyklem
    mają w małym paluszku i nie jeżdżą motocyklami tylko dla dlatego
    że po osiągnięciu doskonałości przestało ich to kręcić.
    Ja jestem tylko zwykłym motocyklistą więc nie będę się wymądrzał :]

    --
    Hinek

  • 93. Data: 2014-04-28 11:50:29
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A to potrafi praktycznie każdy kto na rowerze potrafi jeździć.
    Nawet nie wiesz, jak mocno się mylisz...
    Na własnym przykładzie.
    Rower był moja pasją przez całe moje młode życie - potrafiłem zrobić 50 km
    dziennie dla zwykłej rozrywki.
    Rozrywka była oczywiście przy dużych prędkościach > 30km/h, które to
    prędkości bez problemu dało się osiągać na
    "kolarzówce"
    Potem było PJ kat B i po ok. 20 latach posiadania kat. B postanowiłem zrobić
    A przy okazji innych kategorii.
    Jak mocno się zdziwiłem, że nie jest tak samo jak na rowerze, wiem tylko
    ja...
    Miałem dobrych instruktorów, którzy sporo wiedzy przekazali mi "poza
    konkursem".
    Mimo tego (a może dzięki temu) wciąż czuję respekt przed siadaniem na
    jakikolwiek motocykl i nie wynika on ze strachu,
    a jedynie ze świadomości, czym to może grozić...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 94. Data: 2014-04-28 14:08:10
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > Odnoszę wrażenie że jak skręcisz kierownicę w przeciwna stronę niż
    > chcesz jechać to zaliczysz glebę... To nie polega na ciągnięciu rękami
    > kierownicy odwrotnie do zakrętu - raczej na nacisku wyprowadzonym z
    > barku na kierownicę od strony w którą należy skręcić.

    Ciągnąc, pchając, z łokcia, z barku - skręci, ale co się stanie potem to
    zależy jak szybko i mocno i jak zareagujesz na to balansem ciała.

    > A to potrafi
    > praktycznie każdy kto na rowerze potrafi jeździć.

    To ja jestem jakiś wyjątek - kiedyś bardzo dużo jeździłem na rowerze i
    nigdy jakoś świadomie na to nie wpadłem. Jak się dowiedziałem o
    przeciwskręcie, to najpierw spróbowałem na rowerze - pomimo dużych kół i
    niemałej prędkości jakoś nie zadziałało ;) Natomiast na skuterze pomimo
    kółek 12 cali sprawdza się super, szczególnie powyżej 60 km/h (bo przy
    wolniejszej jeździe ani to specjalnie potrzebne, ani za bardzo skuteczne).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 95. Data: 2014-04-28 17:13:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "maciejc" <m...@U...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    grup
    @USUNTO.poczta.onet.pl...

> [...]
    > można i kiedy wyprzedzać. Jak na codzień jeździsz kategorią B, to na takie

    Ale Ty piszesz o kursie z teorii, a nie o egzaminie z teorii.

  • 96. Data: 2014-05-04 23:43:47
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 27 Apr 2014 13:49:47 +0200, Jacek <s...@o...pl> wrote:

    > Nie jestem pewny, ile jest w USA ale kolega, który parę lat temu
    > pojechał do wujka Sama dorobić dostał fuchę kierowcy cysterny mając
    > tylko polskie B.

    Tak bez CDL? A może jednak chodziło o "kręcenie drajła"? ;)

    RR.
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com