  • 81. Data: 2014-04-27 13:49:47
    Temat: Re: Kategoria B na motor
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-25 23:18, RadoslawF pisze:
    > Jesteś pewny że jest tylko jedna kategoria ?
    > Ja wiem ze jest kategoria na jednoślady i dwie na samochody.
    U nas naliczyłem: AM, A1, A2, A, B1, B, C1, C, D1, D, T, B96, BE, CE,
    DE, C1E, D1E, czyli razem 17.
    Nie jestem pewny, ile jest w USA ale kolega, który parę lat temu
    pojechał do wujka Sama dorobić dostał fuchę kierowcy cysterny mając
    tylko polskie B.
    Jacek

  • 82. Data: 2014-04-27 15:33:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Apr 2014 15:23:33 -0700 (PDT), WS napisał(a):

    > z testem na inteligencje to przesadzieles ;) Poslowie tez od czasu do czasu chca
    jechac jako kierowcy ;)

    Przed koniecznoscia wykazania sie inteligencja chroni ich immunitet ;)

    --

    Maciek

  • 83. Data: 2014-04-27 18:34:25
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Rafał Grzelak" <s...@d...com> napisał w wiadomości grup

    http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
    kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html

    > I pewnie o to właśnie chodzi, żeby wiertarki wykluczyć.

    Oj tam wiertarki od razu:
    http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocykle/3/Junak-1
    21.html

    Z reszta przy 125ccm one wszystkie maja chyba zblizone osiagi -
    niezaleznie od skrzyni i ksztaltu.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 84. Data: 2014-04-27 18:41:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    21.html

    > Z reszta przy 125ccm one wszystkie maja chyba zblizone osiagi -

    Ale pewnie inną grupę docelową.
    Więc jest szansa, że ta niepożądana na drogach nie wsiądzie na skuter.

    No i nie do końca jednak osiągi są zbliżone, z reguły chiński szajs
    chłodzony powietrzem ma osiągi na poziomie rozkręconych 50-tek, a nie
    prawdziwych 125-tek.

  • 85. Data: 2014-04-27 22:00:04
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 kwietnia 2014 12:29:18 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:

    > Bo na rowerze zazwyczaj nie osiągasz prędkości, przy których ta technika
    >
    > jest przydatna i większość ludzi nie zdaje sobie nawet sprawy, że istnieje,
    >
    > nie mówiąc o tym, na czym polega.
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    > WOJO

    Dokladnie. Wiekszosc uzytkownikow rowerow nie wykorzystuje ich do jazdy ekstremalnej
    a raczej jako transport szybszy od motonogi.

    Pamietam, ze jak chcialem na pierwszy raz moto pojechac jak rowerem to malo brakowalo
    do gleby i bylem zdziwiony, ze "toto nie chce jechac tak jak ja bym chcial".

    Inna jest masa, moc, predkosc calego zestawu przy podobnej powierzchni styku z
    jezdnia.
    Roznica w prowadzeniu obu pojazdow dla mnie jest kolosalna.

    Od siebie dodam, ze dla moto trzeba na nowo nauczyc sie:

    - obserwacji otoczenia, innego przewidywania zdarzen niz dla samochodu,
    - innych zachowan na drodze (pasy, studzienki, tory, uciekanie z torow kolizyjnych na
    swiatlach, inne poonywanie skrzyzowan)
    -innej reakcji na sytuacje ekstremalne (hamowanie, shimmy etc)
    -innej odpowiedzialnosci za plecak i nauka jazdy z plecakiem
    -pokory
    itp

    I jesli nie ma sie wrodzonej smykalki do jazdy na moto lub dobrego szkoleniowca,
    ktory uczy jak przezyc a nie jak zdac (jechac po drodze) to szybko mozna powiekszyc
    grono aniolkow lub na trwale wyeliminowac sie z tego co daje frajde (jazda w
    jakiejkolwiek formie).

    --
    Dman-666

  • 86. Data: 2014-04-28 03:01:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Hinek napisał:
    > Użytkownik "rAzor" napisał

    > Właśnie. Bo widzisz, w motocyklu kierownicę skręca się
    > w przeciwnym kierunku niż w aucie. Ta technika nazywa się
    > przeciwskrętem. Uczą tego dobrzy instruktorzy. Kto tego
    > nie używa ma nikłe szanse na przeżycie. Jeśli ktoś bez
    > doświadczenia wsiądzie na moto myśląc "mam B teraz
    > sobie pojeżdżę" - zrobi sobie krzywdę...w najlepszym
    > razie.

    Odnoszę wrażenie że jak skręcisz kierownicę w przeciwna stronę niż
    chcesz jechać to zaliczysz glebę... To nie polega na ciągnięciu rękami
    kierownicy odwrotnie do zakrętu - raczej na nacisku wyprowadzonym z
    barku na kierownicę od strony w którą należy skręcić. A to potrafi
    praktycznie każdy kto na rowerze potrafi jeździć.

    --
    Darek

  • 87. Data: 2014-04-28 03:04:45
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Hinek napisał:

    > Na pewno potrafisz jeździć na rowerze - używasz przeciwskrętu?
    > Wątpię.

    A wiesz co się dzieje jak na szosówce spróbujesz kierować ciągając
    barana? Najbliższy płot twój - tam inaczej jak delikatnym balansem (bo
    do tego się w istocie przeciwskręt sprowadza, tego się nie robi ciągnąc
    za kierownicę a tylko nie przeszkadzając jej w położeniu się trochę
    odwrotnie do skrętu) się nie da poza prędkościami manewrowymi.

    --
    Darek

  • 88. Data: 2014-04-28 03:25:38
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Znaczy twierdzisz, że osoba, która nigdy nie jeździła na rowerze,
    > wsiądzie na skuter 125ccm i z miejsca pojedzie stopierdziesiąt,
    > przewróci się i zabije?

    W jednym się nie myli. Człowiek z uszkodzonym błędnikiem, który nigdy na
    rowerze (właśnie z tego powodu) nie nauczył się jeździć - wsiądzie na
    skuter i się wywali. Guza sobie nabić może bo wywali się szybciej jak z
    miejsca ruszy. I więcej nie spróbuje - tak jak przestał próbować jazdy
    na rowerze.

    --
    Darek

  • 89. Data: 2014-04-28 03:29:45
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Shrek napisał:

    > Wielokrotność to raptem 2;)

    Bzyczkiem? A z jakim rowerem porównujemy? Bo parę razy w życiu na
    szosówce zdarzyło mi się zbliżyć do setki - i to w jeździe zupełnie
    rekreacyjnej...

    --
    Darek

  • 90. Data: 2014-04-28 07:26:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-04-28 03:29, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > Bzyczkiem? A z jakim rowerem porównujemy?

    Z góralem z sakwami, z górki;)

    Zresztą bez górki to 40 nie jest jakimś nadzwyczajnym osiągnięciem
    (oczywiście na chwilę)

    Shrek.