  • 91. Data: 2015-01-29 12:03:44
    Temat: Re: Kątomierz - jak to działą
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
    news:54c9fbc2$0$6351$65785112@news.neostrada.pl...

    > No ja rozumiem, że pisałeś o inercjalnym, ale zaraz potem "o prędkości
    > zgodnej z prędkością samochodu"? Prędkość samochodu nie jest stała.

    Wbrew pozorom staram się to co mam do przekazania pisać jak najkrócej. Jak
    piszę o tym jaki układ jedynie ma sens, to jak kilka linijek niżej piszę o
    takim układzie i o prędkości samochodu to jest według mnie dość jasne, że
    chodzi o prędkość przed zderzeniem, a nie w trakcie. Po to wymyślono takie
    słowa jak 'takie' aby można było w następnym zdaniu odnieść się do
    poprzedniego a nie budować zdań po kilka linijek długości zagmatwując sens
    wypowiedzi.

    Sorry ale takie zachowanie (wyjaśnię 'takie' = udawanie, że się nie rozumie
    wypowiedzi i zmuszanie do tłumaczenia, tłumaczenia tego tłumaczenia itd...)
    uważam za trollowanie.

    > Rozumiem, że postulujesz nową fizykę bez układów nieinercjalnych.
    > Oczywiście masz do tego prawo. Nauka idzie jednak inną drogą.
    Nadinterpretacja to inny rodzaj udawania, że się nie rozumie.
    P.G.

  • 92. Data: 2015-01-29 12:05:11
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Gałka wrote:

    > Moim zdaniem układ odniesienia o niestałej prędkości utrudni analizę. Nie
    > wiem czy jest jakiś przypadek w którym by ułatwił.

    Układy współrotujące ze stałą prędkością kątową. Tam się prędkość
    liniowa cały czas zmienia, bo przyspieszenie jest prostopadłe.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 93. Data: 2015-01-29 12:18:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, January 29, 2015, 11:49:48 AM, you wrote:

    > Nie to nie jednostka SI. W układzie SI te Mhos-y zostały zastąpione przez S
    > jeszcze w IXX wieku. Dlatego nie dziwię, się sobie, że się na nie wcześniej
    > nie natknąłem, ale bardzo się dziwię, że w scalaku, którego pierwsza wersja
    > karty katalogowej powstała w 2012 TI stosuje takie archaiczne jednostki.
    > Nie zaglądałem do wskazywanych tu uregulowań prawnych o jednostkach, ale z
    > wypowiedzi nie wynikało, że zasady pisania dotyczą tylko jednostek SI.

    Zasady dotyczą języka polskiego. Spotkałeś Mhosy w polskiej
    literaturze?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 94. Data: 2015-01-29 12:22:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Thursday, January 29, 2015, 11:52:04 AM, you wrote:

    > Nie chce mi się przeglądać wypowiedzi wstecz, ale ktoś coś chyba pisał o
    > międzynarodowych zasadach pisania jednostek.

    Była mowa o polskich zasadach. Swoją drogą - sprawdzając w angielskiej
    Wiki również widzę jednostki pisane słownie małą literą...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Volt

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 95. Data: 2015-01-29 12:23:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:6320050252$20150129121851@squadack.com...

    > Spotkałeś Mhosy w polskiej literaturze?
    Nie.
    P.G.

  • 96. Data: 2015-01-29 12:29:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:7627479575$20150129122205@squadack.com...

    > Była mowa o polskich zasadach. Swoją drogą - sprawdzając w angielskiej
    > Wiki również widzę jednostki pisane słownie małą literą...
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Volt

    Poszukałem.
    Nie było o zasadach tylko o konwencji.
    To wypowiedź, którą miałem w pamięci:

    > Dla mnie powinien być Volt i 5V, a nie wolt i 5V. Newton i 5N a nie
    > niuton i 5N.

    Wytłumaczenie jest bardzo proste. Jednostki, których nazwy pochodzą od
    czyjegoś nazwiska pisane są z wielkiej litery. Taka jest międzynarodowa
    konwencja.
    JK
    P.G.

  • 97. Data: 2015-01-29 12:32:57
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    >Wbrew pozorom staram się to co mam do przekazania pisać jak najkrócej.

    Lepiej byłoby jak najprecyzyjniej. Tez się da krótko.

  • 98. Data: 2015-01-29 12:47:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-01-29 12:22, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    > Swoją drogą - sprawdzając w angielskiej Wiki również widzę jednostki
    > pisane słownie małą literą... http://en.wikipedia.org/wiki/Volt
    Tak jak pisałem wcześniej -
    http://www.bipm.org/utils/common/pdf/si_brochure_8_e
    n.pdf. Rozdziały 5.1
    i 5.2. AFAIK nasze rozporządzenie jest zgodne z zasadami BIPM/SI (w tym
    także odnośnie typografii, czyli np. odstęp pomiędzy liczbą a symbolem
    jednostki) i różni się tylko spolszczeniem nazw jednostek (czyli wolt
    zamiast volt).

  • 99. Data: 2015-02-02 10:51:06
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 26.01.2015 um 17:01 schrieb Ghost:

    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup

    > Oczywiście, ze są.

    > Na stacji właśnie kątowy by się przydał, z tym, ze z dokładnością
    > mogłoby być słabo.

    Liniowymi MEMSami też się da. Osobiście zrobiłem takie coś i jest ono na
    stacji ISS ;-). Konkretnie jest to system złożony z 3-osiowego MEMSa
    liniowego i 3 osiowego czujnika prędkości obrotowej i służy do pomiaru
    ruchu głowy astronauty w czasie eksperymentu.

    Waldek

  • 100. Data: 2015-02-02 10:59:24
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Waldemar"
    > Liniowymi MEMSami też się da. Osobiście zrobiłem takie coś i jest ono na
    > stacji ISS ;-).

    Jeżeli dobrze pamiętam to nie jedyna rzecz, którą robiłeś i jest tam w
    górze.
    I chyba nick zmieniłeś bo wcześniej imie było z nazwiskiem. No chyba, że cos
    pomyliłem.

    Robert