  • 11. Data: 2017-10-14 20:30:36
    Temat: Re: Kiedy mozna przestac zmieniac olej...?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po remoncie zalalem mineralnym a potem polsyntetykiem. Szczelny jest. Cos twoja
    teoria w przypadku pelnosprawnego silnika jest do dupy. Padline czym bys nie zalal to
    bedzie zle.

  • 12. Data: 2017-10-14 22:10:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Oct 2017 06:59:12 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > d zmiany do zmiany. Taki olej ma najlepsze wlasnosci smarne bo duzo
    > w nim w
    > egla pod postacia bardzo malych kuleczek.
    > Zgodnie ze sztuka olej powinno si

    Jaka sztuką?? Takie rady to możesz dawać użytkownikowi silnika
    andorii od motompompy. Teoria o węglu jaką niefrasobliwie ciągle
    powtarzasz była dobra w latach 60-80 u.b.w. gdy były powszechnie
    stosowane kiepskie oleje mineralne. Współczesne syntetyki to
    kilkadziesiąt parametrów fizykochemicznych, które w przepracowanych
    olejach tak zmieniają swoje właściwości, ze mogą stać się zabójcze
    dla współczesnego silnika, bo olej to nie tylko smarowanie, zdolność
    tworzenia odpowiedniego filmu olejowego ale i chłodzenie.
    Proponowanie dolewania przepracowanego oleju i to nieznanego typu to
    po prostu gkupota.
    Sporo współczesnych silników wręcz *wymaga* wyspecjalizowanego oleju,
    który musi spełniać te kilkadziesiąt parametrów, np. silniki
    duratorq forda.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2017-10-14 22:58:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Glupota jest lac czysty nawet najtanszy olej do silnika co bierze dwa litry na tysiac
    kilometrow. Zanim cos napiszesz przeczytaj o czym sie dyskutuje. A to ze o czyms nie
    wiesz nie znaczy ze tego nie ma, znaczy ze nie wiesz.

  • 14. Data: 2017-10-14 23:09:27
    Temat: Kiedy mozna przestac zmieniac olej...?
    Od: Kris <k...@g...com>

    Odkąd zaczełem jezdzic własnymi autami-a to juz kilkadziesiat lat i kilkanascie aut-
    olej zmienialem raz. W multipli 2 lata temu. W lesie w kamien walnęłem i dziure w
    misie olekowej zrobilem. Mus byl pospawac mise i nowy olej wlac?

  • 15. Data: 2017-10-14 23:45:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Oct 2017 13:58:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Glupota jest lac czysty nawet najtanszy olej do silnika co bierze
    > dwa litry na tysiac kilometrow.

    Ale o czym mowa. Jeśli silnik.bierze tyle oleju to się trzeba
    zastanowić nad zmianą samochodu a nie oleju. I to nie tylko z
    powodów ekologicznych.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2017-10-15 08:36:53
    Od: p...@g...com

    To już nie silnik tylko trup ;-)

  • 17. Data: 2017-10-15 10:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > kilkanascie aut- olej zmienialem raz. W multipli 2 lata temu. W
    > lesie w kamien walnęłem i dziure w misie olekowej zrobilem. Mus byl

    Hmm, a tak nie zmieniasz w ogole?
    O jakich przebiegach mowimy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 18. Data: 2017-10-15 10:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > To już nie silnik tylko trup ;-)

    Grzecznie zaznacze, jako watkotwórca, ze nie mam KURWA zielonego pojecia
    skad sie wam te 2 litry/1000km wzieły... :)
    Moj bierze jakies 0,2-0,3 na 1000 co oczywiście dla mnie jest meczoco-
    niepokojące ale pewnie dla wielu byłby radością ze tak mało i tak bardzo
    ponizej tego co producent uznaje za "do przyjecia".
    Auto smiga az miło, pali jakies niecałe 7 litrów na trasie i około 7,5 w
    miescie (to chyba dobry wynik jak na dostawczaka - Ducato) wiec raczej o
    trupie trudno przy nim głosno mowic, bo jeszcze sie obrazi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 19. Data: 2017-10-15 10:36:53
    Od: p...@g...com

    Pół basa na 1000 km to też dobrze nie jest przy starym silniku ;-) serwis co 15 tys
    km i mamy 7,5 litra co w zasadzie wyklucza potrzebę wymiany. Cos takiego widziałem w
    Golfie 4 1.6 kiedy właścicielka długi czas jeździła z paląca się kontrolka oleju w
    moim 1.9TDI wchodził max 1litr 5w40 między przeglądami. Teraz oczywiście VW podniósł
    normy dla TSI ale głównie po to żeby wykluczyć reklamacje klientów.

  • 20. Data: 2017-10-15 11:18:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 października 2017 10:00:52 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Hmm, a tak nie zmieniasz w ogole?
    > O jakich przebiegach mowimy?
    Dużych przebiegów nie robię- tak między 10-20tys rocznie pewnie.
    Do mondeo olej musiałem dolewać co 2-3 miesiące, do galaxy prawie wcale, tak samo
    Ford Ka żony, renault megan czy teraz multipla- te auta praktycznie oleju "nie
    biorą/brały" jakieś niewielkie dolewki trzeba tylko było robić.
    Wcześniej 3 audi b2 kilka dużych fiatów, jakiś garbus Też w nich oleju nie
    wymieniałem. W jednym FSO 1500 przyrżnąłem michą w studzienkę kanalizacyjna, pękła
    pompa i podczas naprawy wymieniłem olej, podobnie ze 3 lata temu w Multipli- tam jak
    w kamień przywaliłem to zrobiło dziurę w aluminiowej misce i olej wsiąkł w glebe;)
    W żadnym z w/w aut nie było konieczności remontu silnika itp związanego z
    niewymienianym olejem. W audi b2 pękł mi pasek rozrządu raz ale to nie wina oleju-
    tam wymieniłem wówczas cały silnik nie bawiłem się w remont.