  • 21. Data: 2016-10-03 21:26:22
    Temat: Re: Klej odporny na olej
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do drewna klej kostny na cieplo a jak potrzebna wodoodpornosc to kazeinowy albo
    wkikol. Nalezy mi sie cos za odpowiedz?

  • 22. Data: 2016-10-03 21:30:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    com...

    >A epoksyd (dobry, np. Distal albo Hysol, a nie guano typu Poxipol)
    >nie
    >jest przypadkiem odporny na olej? Oczywiście klejone miejsce trzeba
    >bardzo dokładnie odtłuścić (benzyna ekstrakcyjna, aceton, mycie
    >kilkakrotnie powtarzać, zmieniając czyściwo). Mam jakąś starą książkę
    >o epoksydach i OIDP jest tam opisana jako przykład naprawa miski
    >olejowej, klejem na bazie Epidianu.

    Do miski moze i sie nadaja, ale do gumy kleja sie kiepsko, elastyczne
    nie sa, wiec po paru zgieciach od niej odpadna, no i kolega chyba nie
    ma mozliwosci oczyscic z oleju tak dokladnie ...

    J.

  • 23. Data: 2016-10-03 21:39:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Do drewna klej kostny na cieplo a jak potrzebna wodoodpornosc to kazeinowy albo
    wkikol. Nalezy mi sie cos za odpowiedz?

    No piszesz o XX wiecznych klejach, ja miałem na myśli te z XXII wieku. :-)
    Wikol (polioctanwinylowy) nie jest wodoodporny. Są wikolopodobne
    wodoodporne, ale i tak trzeba dać utwardzacz aby osiągnąć wodoodporność D4.

    Robert

  • 24. Data: 2016-10-03 22:04:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bigos, golonka, knedle ze sliwkami to jeszcze wczesniejsze wynalazki niz powstale w
    XX wieku. I co, zle sa?

  • 25. Data: 2016-10-03 23:00:41
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 3 Oct 2016 21:30:27 +0200 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Do miski moze i sie nadaja, ale do gumy kleja sie kiepsko, elastyczne
    >nie sa, wiec po paru zgieciach od niej odpadna, no i kolega chyba nie
    >ma mozliwosci oczyscic z oleju tak dokladnie ...

    Racja. W takim razie nalepszy będzie podany przez kogoś wcześniej
    pomysł z całkowitym rozcięciem wężyka, wstawieniem tulei i połapaniem
    opaskami.
    Swoja drogą to trudno uwierzyć że ten wężyk nie występuje jako część
    zamienna, i nawet żaden niezależny producent tego nie robi.

  • 26. Data: 2016-10-04 15:12:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup
    com...
    >Swoja drogą to trudno uwierzyć że ten wężyk nie występuje jako część
    >zamienna,

    Pewnie wystepuje.

    >i nawet żaden niezależny producent tego nie robi.

    Jesli sie nie psuje, to i nikt nie robi. Za maly zbyt :-)

    J.

  • 27. Data: 2016-10-04 15:21:59
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-09-30 12:36, Trybun wrote:
    > i temperaturę. Wężyk od wspomagania kierownicy przepuszcza olej. Nie
    > jest to jakiś wielki wyciek, ale pojedyncze krople raz na jakiś czas się
    > pojawiają. Co gorsza zjawisko występuje w pobliżu paska napędzającego
    > osprzęt. W związku z tym że nie takiego przewodu w sprzedaży, planuję go
    > skleić. Pytanie tylko czy znajdę taki klej zdatny do zaklejenia tej
    > nieszczelności, na tyle twardy, jednocześnie elastyczny, no i o
    > zdolności uszczelniania olejowych wycieków?

    kleje odpadają.

    Spróbuj taśmą samowulkanizującą się po uprzednim odtłuszczeniu jak się
    da tego miejsca.

  • 28. Data: 2016-10-06 09:25:36
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-10-03 o 20:35, __Maciek pisze:

> [...]
    > agresywne rozpuszczalniki. Kleją bardzo mocno.
    >
    > Z jakiego materiału jest zrobiony ten wężyk?

    Zbrojona(?) guma. Dzięki za sugestie, pójdę tym śladem gdy się okaże że
    sposób który zastosowałem okaże się nieskuteczny. Jak na razie
    przejechałem około 500km i mój patent jest skuteczny8-)

  • 29. Data: 2016-10-06 09:25:46
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-10-04 o 15:21, AL pisze:

    > kleje odpadają.
    >
    > Spróbuj taśmą samowulkanizującą się po uprzednim odtłuszczeniu jak się
    > da tego miejsca.

    Jak na razie sytuacja wydaje się być opanowana.. A gdzie taka taśmę
    można można by dostać jakby okazała się jednak być potrzebna?

  • 30. Data: 2016-10-06 13:19:20
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-10-06 09:25, Trybun wrote:
    >>> osprzęt. W związku z tym że nie takiego przewodu w sprzedaży, planuję go

    > Jak na razie sytuacja wydaje się być opanowana.. A gdzie taka taśmę
    > można można by dostać jakby okazała się jednak być potrzebna?

    chyba w każdym budowlanym lub via internet

    pierwsza z googla:
    http://www.dipol.com.pl/tasma_samowulkanizujaca_pib_
    scapa_2501_0_50_19mm-3m_E9751.htm