  • 11. Data: 2016-10-01 14:15:43
    Temat: Re: Klej odporny na olej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 1 Oct 2016 08:48:11 +0200, Trybun napisał(a):

    > Pewnie tak, podobno podbijamy kosmos, ale porządny klej to już coś ponad
    > siły ludzkości..

    Różne kleje są, ale taich żeby nimi kleić brudne czy zaolejone rzeczy to
    faktycznie nie.
    Odtłuszczenie i oczyszczenie tego co kleisz to zawsze podstawowa sprawa.

    Jak masz cokolwiek na elemencie który kleisz, to przykleisz się nie do
    elementu, a do tego czym masz obrudzony element.
    Bez znaczenia czy to bedzie błoto, tłuszcz czy odpadająca rdza.

    A tak poważnie musisz pojechać do jakiegoś sensownego serwisu (czyli nie
    tam gdzie byłeś) i naprawią/zrobią Ci tam wszystko.

  • 12. Data: 2016-10-01 15:08:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
> [...]
    >>> osprzęt. W związku z tym że nie takiego przewodu w sprzedaży, planuję go

    > Nie da się, wszędzie odmowa wykonania usługi - "nie z takimi
    > końcówkami"...

    Końcówki w wężyku są jednorazowego zaciśnięcia? Co to za samochód?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2016-10-03 11:03:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-10-01 o 14:15, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > A tak poważnie musisz pojechać do jakiegoś sensownego serwisu (czyli nie
    > tam gdzie byłeś) i naprawią/zrobią Ci tam wszystko.

    Nikt nie mówi o zaolejonych czy brudnych powierzchniach. Chyba przez 5
    minut czyściłem mające być sklejone elementy spirytusem dla
    odtłuszczenia... i póki co - przejechane około 150 km i moja prowizorka
    wydaje się być skuteczna..

    Niestety, autoryzowany serwis nic mi nie gwarantuje. Byłem w takim
    przybytku i zapytałem czy jest możliwość naprawy bądź tylko kupienia
    tego zestawu do wspomagania kierownicy. Facet który tam siedział w
    biurze odpowiedź uzależnił od podania mu numeru nadwozia auta..

    Miałbym pytanie, o ile się w tym orientujesz, chodzi o ciśnienie w w
    układzie kierowniczym. Nie wyrażane konkretnie w atm, ale o to czy
    drobna modyfikacja w tym układzie może spowodować wzrost ciśnienia że
    jest w stanie rozszczelnić gumowy, o ile się nie mylę - zbrojony wąż?

    Ta modyfikacja to wstawienia dwu zwężeń w system węży i metalowych
    elementów do przenoszenia hydrauliki wk. łączna powierzchnia tych
    zwężeń to jakieś 4-5cm (cały układ to około 1.5m), a samo zwężenie
    niewielkie, najwyżej 20% ogólnej powierzchni.

  • 14. Data: 2016-10-03 11:04:59
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-10-01 o 15:08, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Końcówki w wężyku są jednorazowego zaciśnięcia? Co to za samochód?

    Pewnie są rzetelni rzemieślnicy w kraju, niestety, próżno ich szukać w
    mojej okolicy. Pewnie niewielki zarobek, i stąd brak zainteresowania
    wykonaniem takiej roboty.

    Nie mam pojęcia.. Auto to Matrix.

  • 15. Data: 2016-10-03 11:32:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Pewnie tak, podobno podbijamy kosmos, ale porządny klej to już coś
    >ponad siły ludzkości..

    Moze podbicie kosmosu nie wymaga porzadnego kleju :-)

    Czas sie pogodzic, ze kleje w ogole nie sa dobre.
    Chociaz ... o kilku dobrych wiem.
    Ale i one oleju nie skleja.

    J.

  • 16. Data: 2016-10-03 11:44:03
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Pewnie są rzetelni rzemieślnicy w kraju, niestety, próżno ich szukać w
    > mojej okolicy. Pewnie niewielki zarobek, i stąd brak zainteresowania
    > wykonaniem takiej roboty.

    Nierzetelny rzemieślnik wykonałby usługę byle jak, a Ci sa uczciwi i mówią
    prawdę, że nie są w stanie wykonac usługi.

    > Nie mam pojęcia.. Auto to Matrix.

    To chyba brat Getza. Może wspomaganie będzie pasowało.
    http://allegro.pl/przekladnia-maglownica-wspomaganie
    -getz-1-5-crdi-i5796914392.html

    Dziura jest przy końcówce czy w środku wężyka? Może rozciąć zupełnie wężyk i
    połączyć tuleją?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2016-10-03 12:38:10
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-10-03 o 11:44, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Nierzetelny rzemieślnik wykonałby usługę byle jak, a Ci sa uczciwi i
    > mówią prawdę, że nie są w stanie wykonac usługi.

    No dobrze - nie brak rzetelności, a ich lenistwo..

> [...]
    -getz-1-5-crdi-i5796914392.html

    > Dziura jest przy końcówce czy w środku wężyka? Może rozciąć zupełnie

    Raczej nie, może sama maglownica, ale wężyki raczej na pewno nie, już od
    samego wyjścia z pompy ma ma inny kształt. Zresztą sama maglownica też
    pewnie jest inna - Matrix jest sporo szerszy od Getza. Ale jak by nie
    było - będę w serwisie, i gdyby okazało się że nie ma węży do Matrixa to
    podrzucę myśl aby użyć tych od Getza. Dzięki za sugestię.

    Też właśnie mam taką drugą koncepcję naprawy węża. Gdyby zaklejanie
    jednak okazało się nieskuteczne to pozostanie rozciąć wąż, złączyć
    tuleją, skręcić dwoma obejmami i... przynajmniej teoretycznie - dzieci
    po dzieciach..;-)

  • 18. Data: 2016-10-03 20:35:08
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 30 Sep 2016 12:36:45 +0200 Trybun <c...@j...ru> napisał:

    >skleić. Pytanie tylko czy znajdę taki klej zdatny do zaklejenia tej
    >nieszczelności, na tyle twardy, jednocześnie elastyczny, no i o
    >zdolności uszczelniania olejowych wycieków?

    A epoksyd (dobry, np. Distal albo Hysol, a nie guano typu Poxipol) nie
    jest przypadkiem odporny na olej? Oczywiście klejone miejsce trzeba
    bardzo dokładnie odtłuścić (benzyna ekstrakcyjna, aceton, mycie
    kilkakrotnie powtarzać, zmieniając czyściwo). Mam jakąś starą książkę
    o epoksydach i OIDP jest tam opisana jako przykład naprawa miski
    olejowej, klejem na bazie Epidianu.

    A może jakiś klej typu guma-metal (np. Anser Mistrz 888, Pronikol 40)
    - są one podobne do zwykłych klejów do gumy, ale mają bardziej
    agresywne rozpuszczalniki. Kleją bardzo mocno.

    Z jakiego materiału jest zrobiony ten wężyk?

  • 19. Data: 2016-10-03 21:04:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mniej wiecej wiadomo z czego jest zrobiony jakis wezyk jak Ty znasz gatunek, sklad,
    uzyte materialy z jakich sa zrobione odboje maski w Twoim samochodzie, zeby nie
    stukala na dziurach.

  • 20. Data: 2016-10-03 21:18:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-03 o 11:32, J.F. pisze:
    > Czas sie pogodzic, ze kleje w ogole nie sa dobre.
    > Chociaz ... o kilku dobrych wiem.
    Do drewna? Chętnie się dowiem.

    Robert