  • 61. Data: 2011-02-23 08:56:36
    Temat: Re: Klimatyzator jako nagrzewnica
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 23, 8:42 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Z tym ze to moze byc tez inny objaw - nieszczelna glowica i
    > napompowane spalinami.

    Ja bym sie czego innego spodziewał: gorny szlauch przed chlodnica ma
    cisnienie takie jakie pompa daje, a za, ten dolny, juz taki twardy nie
    jest, ale jego nie tak latwo dosiegnac, no i strach ze wiatrak sie
    wlaczy i reke poharata.
    Konrad

  • 62. Data: 2011-02-23 09:20:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 23, 8:40 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > zobacz czy tak wprost mial otwor do zbiornika, czy z przestrzeni ktora
    > juz korek izolowal.
    >
    > IMHO to juz stare rozwiazanie i wszystkie samochody maja dzis
    > "pressure/ized cooling system"

    Zbiorniczek mial krociec miedzy korkiem a kreska z napisem MAX. Nie
    bylo zadnej izolowanej przestrzeni. Sprawdzic sie nie da, bo samochod
    juz dawno temu przekuty na miecze, albo na lemiesze...

    > niezbyt wysoka. Musialbys poczekac do lata i zaslonic chlodnice przed
    > powietrzem, albo odlaczyc wiatrak (wtyczka, bezpiecznik, przekaznik) i
    > na postoju, ewentualnie lekko gazujac - wtedy jest zle chlodzenie i po
    > paru minutach wiatrak sie wlacza.
    >
    > Ewentualnie - jechac rowno z wiatrem, wtedy mi sie woda gotowala. Ale
    > znow wiatrak.

    Nie przekroczylo 85C, ale dzisiaj jest zimno i pada mzawka. Pojutrze
    jade na lotnisko, w korkach na autostradzie jest szansa osiagnac
    troche wiecej.
    Konrad

  • 63. Data: 2011-02-23 10:00:59
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Feb 2011 01:20:20 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):

    > Nie przekroczylo 85C, ale dzisiaj jest zimno i pada mzawka. Pojutrze
    > jade na lotnisko, w korkach na autostradzie jest szansa osiagnac troche
    > wiecej.

    może nie przekroczyć, bo w wielu samochodach w tej okolicy załącza się
    dmuchawa...

    --
    pzdr
    meping

  • 64. Data: 2011-02-23 10:28:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 23, 10:00 am, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

    > może nie przekroczyć, bo w wielu samochodach w tej okolicy załącza się
    > dmuchawa...

    Wlasnie na ebayu znalazlem interfejs OBD2-bluetooth. Nie trzeba sie
    szarpac z komputerem. Telefonem mozna dane zbierac, razem z polozeniem
    na mapie z GPS i pozniejszym wyswietlaniem na google maps z punktami
    gdzie sa zapisane wszystkie odczyty temperatur, predkosci, czego tam
    kto chce. Super zabawka. Popatrze w jakich warunkach ta woda robi sie
    najgoretsza: jak sie jedzie szybko czy wolno.
    Konrad

  • 65. Data: 2011-02-23 10:56:46
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Feb 2011 02:28:23 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > chce. Super zabawka. Popatrze w jakich warunkach ta woda robi sie
    > najgoretsza: jak sie jedzie szybko czy wolno. Konrad

    pytanie gdzie założysz czujnik. W silniku, jak się rozgrzeje będzie
    stabilna z dokładnością do mniej więcej 5 st C - taka jest rozpiętość
    pracy termostatu. Potem będzie zależało od tego na jaką temperaturę jest
    ustawiony włącznik wentylatora. Zazwyczaj jest to ok 92 st C.

    Ale eksperyment jak i zabawka fajne :)

    --
    pzdr
    meping

  • 66. Data: 2011-02-23 11:03:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 23, 10:56 am, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > pracy termostatu. Potem będzie zależało od tego na jaką temperaturę jest
    > ustawiony włącznik wentylatora. Zazwyczaj jest to ok 92 st C.

    Nigdzie nie zaloze, on juz gdzies tam jest. Interfejs podaje
    temperature, rano w drodze do pracy sprawdzalem malym laptopem.
    Wyglada na calkiem uczciwy pomiar, nie skakal, gladko wzrastal/opadal.
    Odczytywany ze srednia czestotliwoscia 4.8 probek/sek (zalezna od tego
    ile danych chce odczytywac, jak wszystkie to gdzies z 2/sek).
    Konrad

  • 67. Data: 2011-02-23 11:31:09
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Feb 2011 03:03:18 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > Odczytywany ze srednia czestotliwoscia 4.8 probek/sek (zalezna od tego
    > ile danych chce odczytywac, jak wszystkie to gdzies z 2/sek). Konrad

    no to odczytasz temp. silnika. Ta stanie w okolicach 85 st. i będzie się
    wahać +-2,5 stC zapewne, prócz stania w korkach, gdzie skoczy do 90-ciu
    kilku. Ale fajnie będzie zobaczyć na ile teoria się pokrywa z praktyką :D

    --
    pzdr
    meping

  • 68. Data: 2011-02-23 11:46:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 23, 11:31 am, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

    > no to odczytasz temp. silnika. Ta stanie w okolicach 85 st. i będzie się
    > wahać +-2,5 stC zapewne, prócz stania w korkach, gdzie skoczy do 90-ciu
    > kilku. Ale fajnie będzie zobaczyć na ile teoria się pokrywa z praktyką :D

    No wlasnie czujnik musi byc gdzies w plynie, bo parametr sie nazywa
    "cooling fluid temp". Sam silnik ma wiecej czujnikow temperatury, w te
    nie wnikalem. Zreszta do pracy jezdze Matizem, za duzo czujnikow to on
    nie ma, wiekszosc wartosci to N/A :-)
    Konrad

  • 69. Data: 2011-02-23 11:51:42
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 23 Feb 2011 03:46:50 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):

    > No wlasnie czujnik musi byc gdzies w plynie, bo parametr sie nazywa
    > "cooling fluid temp".

    to czujnik temperatury płynu chłodzącego umieszczony w głowicy

    --
    pzdr
    meping

  • 70. Data: 2011-02-23 12:06:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Feb 23, 11:51 am, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:

    > to czujnik temperatury płynu chłodzącego umieszczony w głowicy

    A nie wiesz czy jesli w protokole przesylanych danych wystepuja
    "puste" miejsca, czyli fizycznie brak jakiegos czujnika, bo fabryka
    postanowila zaoszczedzic kilka euro, to czy przynajmniej niektore z
    nich mozna wlasnym przemyslem dolozyc i gdzies podlaczyc?
    Konrad