    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Thu, 20 Oct 2016 07:18:30 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kłopoty z SSD?
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 20 października 2016 13:24:18 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:
    > Od jakiegoś czasu komp mi kaprysi. Z reguły albo awaria Cinnamona po
    > której w paru konwulsjach cały system się zawiesza bądź wraca do ekranu
    > logowania, bądź przy jakiejś czynności myszą (szczególnie w Operze)
    > zawiesza się całkowicie z wyj. kursora. Czasem się zawiesza na dowolnym
    > etapie uruchamiania systemu. Czasem jakaś aplikacja nie chce się
    > odpalić. Sprawdziłem RAM memtestem, jest OK. Wymieniłem kabelek SATA do
    > dysku :) W końcu doszedłem do wniosku że jeden z moich dwóch SSD (ten od
    > systemów) się kończy. W związku z tym mam pytanie - czy są i jakie są
> [...]

    Zazwyczaj pad ssd jest nagły.

    Musisz sobie tego swojego sprawdzić na innym kompie.
    Zobacz co zwraca smart.
    Jesli ram jest ok to uruchom komputer z livecd i zobacz jak się będzie zachowywać.

    Jesli na tym ssd miales długi czas pełno danych (mało miejsca wolnego) to jest szansa
    że skonczyly sie na tym obszarze cykle zapisu.

    Tak czy siak, zrób backup!

    To dosyć zastanawiające bo w sumie czemu by taki ssd nie mógł się przełączyć w tryb
    read only i ignorować wszelkie zapisy?
    Dzieki temu przynajmniej mozna by dane odzyskac...