  • 21. Data: 2014-10-31 18:55:36
    Temat: Re: Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-30 23:53, Zocha pisze:
    > Nie masz racji.
    > UPC "starym" klientom kablówki ciągle jeszcze nadaje
    > analogowo. Nawet przedwczoraj z nimi o tym rozmawiałam.
    Masz dekoder z UPC? jeżeli tak to nadają cyfrowo lub jak masz kabel
    bezpośrednio wpięty do TV, to dla starych TV jest analog a dla nowych z
    kartą CI, cyfrowa.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2014-10-31 19:01:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-30 21:00, Zocha pisze:
    > Wszystko było OK dopóki korzystałam z TV kablowej.
    > Problemy zaczęły się od czasu zmiany na TV odbieraną
    > poprzez modem i dekoder.
    A kto jest dostawcą?

    > W obu przypadkach przekaz analogowy.
    Na pewno przy nowym połączeniu masz cyfrową transmisję.

    > Problem objawia się tym, że z różną częstotliwością,
    > czasami nawet co chwilę, obraz psuje się do postaci
    > jakby pikseli. Trwa to krótką chwilę i samo wraca
    > do normy.
    Słaby sygnał i zaniki lub zakłócenia które się tak objawiają,
    sygnał spada poniżej możliwości automatycznej korekcji błędów transmisji.

    > Ponadto, też od czasu do czasu, występują jakieś dziwne
    > dźwięki w rodzaju jakby kliknięcia.
    > Często te zakłócenia obrazu jak i dziwne dźwięki pojawiają
    > się równocześnie, ale zdarzają się także oddzielnie.
    >
    > Zdaję sobie sprawę z tego, że wskazanie konkretnej przyczyny
    > po podaniu tylko powyższych danych nie będzie możliwe.
    Dzwoń do dostawcy aby wysłali do ciebie technika na regulację sygnału,
    ale sama możesz zrobić reset modemowi, wyłącz go na 30sek i włącz, jak
    nie pomoże to poszukaj z tyłu guzika reset lub dziurki trzeba tam wtedy
    wykałaczką nacisnąć na 10 sek aż na diodach z przodu pojawi się
    dyskoteka, wtedy puszczasz i czekasz, modem się od nowa konfiguruje,
    wtedy bada on siłę sygnału i ustawia odpowiednio poziomy odczytu, jak
    nie pomoże to technik.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 23. Data: 2014-10-31 19:06:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-31 11:56, Zocha pisze:

    > Miałam i mam włączone szyfrowanie WPA2-PSK/AES i hasło tak
    > skomplikowane, że sama go nie pamiętam. :-)
    > Chyba, że ktoś przechwycił sygnał, bo konfigurując sieć na laptopie
    > skorzystałam z przycisku na modemie (z lenistwa, żeby nie wpalcowywać
    > tego skomplikowanego hasła).
    >
    > Nie mam włączonego FunSpot, Fon, Wi-Free albo innej tego typu usługi.
    > Już nie korzystam z UPC. Miałam od nich zresztą tylko kablówkę, nie
    > Internet.
    Wi-fi daje swój narzut sieci, dobrze że go wyłączyłaś, zrób jeszcze
    reset modemowi jak ci wyżej opisałem, to na pewno pomoże.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 24. Data: 2014-10-31 21:34:31
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 11:56, Zocha pisze:

> [...]
    > Chyba, że ktoś przechwycił sygnał, bo konfigurując sieć na laptopie
    > skorzystałam z przycisku na modemie (z lenistwa, żeby nie wpalcowywać

    Włącz WiFi, odczekaj kilka dni i po zalogowaniu na router zobaczysz ilu
    klientów korzysta z zniego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 25. Data: 2014-10-31 21:53:31
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    > Włącz WiFi, odczekaj kilka dni i po zalogowaniu na router zobaczysz ilu
    > klientów korzysta z zniego.
    Jak mam to zrobić?

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 26. Data: 2014-10-31 22:22:16
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jak mam to zrobić?

    zwyczajnie. Zalogować się do routera (musiałaś to zrobić, żeby wyłączyć
    WiFI), i w menu routera będzie gdzieś "STATUS WIRELESS" albo coś podobnego.

    Jeśli wifi jest aktywne, to powinnaś zobaczyć tam podłączonych
    "klientów" - znaczy ich numery MAC i IP.

    Jeżeli nie masz niczego co korzysta z WiFi, to klientów powinno być...
    zero oczywiście :)

  • 27. Data: 2014-10-31 22:29:08
    Od: "Zocha" <...@...pl>

> [...]
    > "klientów" - znaczy ich numery MAC i IP.
    >
    > Jeżeli nie masz niczego co korzysta z WiFi, to klientów powinno być...

    Bardzo dziękuję, spróbuję.

    Pozdrawiam
    Zocha

  • 28. Data: 2014-10-31 22:32:20
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 21:53, Zocha pisze:
    > Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    > Jak mam to zrobić?
    >
    > Pozdrawiam
    > Zocha

    Nie bardzo wiem, która czynność sprawia ci problem.

    1.Włącz WiFi
    Potrafiłaś wyłączyć to chyba potrafisz włączyć.
    2.po zalogowaniu na router
    Może się mylę, ale sądziłem, że wyłączałaś WIFi w oprogramowaniu modemu
    po zalogowaniu się na router (no niech będzie ze modem) po wejściu do
    niego za pomocą przeglądarki na jakiś adres w rodzaju 192.168.1.1
    3.zobaczysz ilu klientów korzysta z z niego
    Zapewne zobaczysz, jeśli znajdziesz sobie ustawienia DHCP i obejrzysz
    DHCP clients list. Będzie napisane jaki adres MAC dostał jakie IP.
    Może być też gdzieś inna lista w System/statistics jeśli masz coś
    takiego. Zobaczysz który klient ile zassał danych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 29. Data: 2014-10-31 22:43:24
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-10-31 11:26, ajt pisze:
    > Być może taki, że jak oglądasz TV, a równocześnie ktoś inny (może więcej
    > osób?) korzysta z Internetu przez Wi-Fi, to te 16Mbps nie wystarcza, by
    > równocześnie przesłać wszystkie dane, stąd przycięcia transmisji.
    tu wifi nie ma nic do rzeczy. Na sygnał telewizyjny jest wydzielone
    pasmo. W wersji SD 4Mb a w HD 8Mb, net podczas oglądania może zwalniać,
    ale odwrotnie nigdy raczej.

  • 30. Data: 2014-10-31 23:28:51
    Od: "Zocha" <...@...pl>

    Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    > 1.Włącz WiFi
    Włączone

    > 2.po zalogowaniu na router
    Zalogowane

    > Może się mylę, ale sądziłem, że wyłączałaś WIFi w oprogramowaniu modemu po
    > zalogowaniu się na router (no niech będzie ze modem) po wejściu do niego
    > za pomocą przeglądarki na jakiś adres w rodzaju 192.168.1.1
    Tak

    > 3.zobaczysz ilu klientów korzysta z z niego
    > Zapewne zobaczysz, jeśli znajdziesz sobie ustawienia DHCP i obejrzysz
    > DHCP clients list. Będzie napisane jaki adres MAC dostał jakie IP.
    Ustawienia DHCP
    Lista dynamicznych adresów IP przypisanych przez serwer DHCP
    Na liście jest tylko komputer stacjonarny-jego nazwa, adres IP i adres MAC
    Włączyłam laptopa
    Ponownie weszłam na 192.168.1.1
    Teraz na liście jest komputer stacjonarny i laptop, każdy ze swoją nazwą, IP
    i MAC.
    Do tego miejsca jest OK.

    > Może być też gdzieś inna lista w System/statistics jeśli masz coś takiego.
    > Zobaczysz który klient ile zassał danych.
    Nie wiem gdzie tego szukać i nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek
    na takie informacje natrafiła., ale to nie znaczy, że ich nie ma.

    W ogóle w konfiguracji sieci mam następujące zakładki:
    DHCP, NAT/PAT, DNS, UPnP, Dynamiczny DNS, DMZ i NTP
    W zakładce DNS są analogiczne informacje jak w wyżej cytowanej DHCP,
    z tym, że oprócz w/w danych dla IPv4, są także dane dla IPv6.

    Nigdzie nie widzę informacji o ilości zassanych danych.

    Ponadto gdyby ktoś włączył się do mojej sieci Wi-Fi, to będę mogła
    go zobaczyć tylko w czasie gdy jest połączony, tak jak mój laptop.
    Po rozłączeniu zniknie. Ilość zassanych danych dotyczyłaby chyba
    tylko bieżącego połączenia.

    Pozdrawiam
    Zocha