  • 51. Data: 2014-11-05 22:46:44
    Temat: Re: Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-05 22:12, Adam pisze:

    > Czy masz na myśli stosowanie kabla FTP a nie UTP?
    Tak, w sumie nie wiemy jaki kabel ma, wiadomo że zbiera zakłócenia,
    zwykły pstryczek wystarcza by wysadzić transmisję.

    > Przecież wtedy cały sprzęt musi być przystosowany do okablowania
    > ekranowanego. Źle przygotowany, lub niepotrzebnie puszczony FTP może
    > zrobić więcej szkody, niż UTP.
    Ale ja o tym doskonale wiem, tylko co z tego, pytanie jak jest u niej.

    > Zresztą zakłócenia w UTP znoszą się - po to są skręcane pary, w dodatku
    > każda para ma inną długość "zwoju".
    To jest teoria, praktyka jest taka że znoszenie jest do pewnego poziomu,
    zależnego od precyzji wykonania kabla i zacisnięcia wtyczek, wystrczy że
    ma słaby sygnał i zakłócenia zaczynają przeszkadzać w tansmisji, widać
    to u niej.

    > Poza tym rzadko widuję monterów z jakimiś Flukami - to są mierniki,
    > które kosztują niejednokrotnie tyle, co samochód, którym jeździ monter.
    Wiem że kosztuje ale powiedz co to klienta obchodzi, klient płaci i wymaga,
    ma działać, aby działało trzeba czasami regulować, a to trzeba mieć czym
    zmierzyć, ja takim Flukiem mierzyłem juz ponad 10 lat temu, więc nie
    widzę powodu dla którego duża firma by nie miała takich mierników lub
    odpowiednich podwykonawców ze sprzętem.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 52. Data: 2014-11-05 22:59:24
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-11-05 22:46, janusz_k pisze:

    > Wiem że kosztuje ale powiedz co to klienta obchodzi, klient płaci i wymaga,
    > ma działać, aby działało trzeba czasami regulować, a to trzeba mieć czym
    > zmierzyć, ja takim Flukiem mierzyłem juz ponad 10 lat temu, więc nie

    :-)

  • 53. Data: 2014-11-06 21:10:43
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-05 22:59, JK pisze:

    > :-)

    do ethrnetu :) wpierw bnc potem skrętka, mierzył do 155M, kosztował tyle
    co dobre auto, dalej śmieszne?
    To że wtedy nie było adsl-u nie znaczy że się sieci nie mierzyło, założę
    się że teraz tym miernikiem też by się sporo zmierzyło.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 54. Data: 2014-11-07 12:15:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-06 21:10, janusz_k pisze:

> [...]
    > To że wtedy nie było adsl-u nie znaczy że się sieci nie mierzyło, założę
    > się że teraz tym miernikiem też by się sporo zmierzyło.

    Może by się zmierzyło.

    Jeden z moich klientów też się upierał, że instalację strukturalną
    robiła mu dobra firma, z certyfikatami, i w ogóle ;)
    A problemy z "zamrażaniem się" stanowisk to niby wina programu.

    Po pomiarach okazało się, że co trzeci kabel ma parametry:
    http://zapodaj.net/b7b24bf1abc53.jpg.html
    (wyciąłem numery seryjne)
    To akurat jeszcze w miarę "zdrowy" przykład wydruku z miernika.

    RJ jak ktoś zaciskał czy zabijał gniazda, to rozwiniętych par zostawiał,
    ile mu pasowało, czasem prawie 5 cm :(

    A wracając do tematu:
    W kablu ekranowanym, założonym do infrastruktury UTP, ekran może działać
    jak antena lub jako dodatkowa pojemność. A czasami jako wyrównanie zera
    pomiędzy różnymi przyłączami - też się spotykałem.

    Ja nie spotkałem się z tym, ale któryś ze znajomych mi mówił, że u jego
    klienta kuchenka gazowa (a raczej jej elektronika) głupiała - okazało
    się, że masa idzie przez patchcord.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 55. Data: 2014-11-07 19:01:35
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-07 12:15, Adam pisze:

> [...]
    > A problemy z "zamrażaniem się" stanowisk to niby wina programu.
    >
    > Po pomiarach okazało się, że co trzeci kabel ma parametry:
    No teraz to ładne wykresy robi, no i pasmo 350M.

    > To akurat jeszcze w miarę "zdrowy" przykład wydruku z miernika.
    Ale i tak wystarczy aby były powtórzenia, co tłumaczy zamrażanie kompa.

    > RJ jak ktoś zaciskał czy zabijał gniazda, to rozwiniętych par zostawiał,
    > ile mu pasowało, czasem prawie 5 cm :(
    I to może być przyczyna, ciekaw jestem jak u autorki posta wygląda sieć.

> [...]
    > jak antena lub jako dodatkowa pojemność. A czasami jako wyrównanie zera
    > pomiędzy różnymi przyłączami - też się spotykałem.
    Zgadza sie też to ćwiczyliśmy :( zagnieciony gabel w gniazdku także.

    > Ja nie spotkałem się z tym, ale któryś ze znajomych mi mówił, że u jego
    > klienta kuchenka gazowa (a raczej jej elektronika) głupiała - okazało
    > się, że masa idzie przez patchcord.
    Genialne, dobrze że go nie pokopało.

    --
    Pozdr