  • 11. Data: 2019-12-05 15:47:01
    Temat: Re: Kołchoźnik
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:

    > W akademikach PWr były kołchoźniki o podobnie wyglądającym środku, ale
    > innej obudowie. Wczesne lata 70. Odczepami przełączało się głośność.
    > Szło to na 200V, na jakiejś imprezie kolega (nie elektronik) się
    > wkurzył, wlazł na stołek (kołchoźnik był nad drzwiami), a ponieważ nie
    > udało mu się wyłączyć muzyczki z zewnątrz, wsadził łapy do środka. Po
    > chwili zobaczyliśmy gościa podrygującego w rytm jakiegoś "Bahama Mama",
    > co właśnie waliło z głośnika. Zamiast odłączyć kumpla, wszyscy leżeli na
    > podłodze wyjąc. Na szczęście spadł z tego stołka, po czym wrzasnął:
> [...]

    Przypomniało mi się:

    http://42.pl/na/527bfa21$0$2281$6...@n...neostr
    ada.pl

    "A wiesz jak działa dzwonek elektryczny? Jeden z moich kolegów się
    dowiedział. W starym, wielkim, lampowym radiu spadła mu linka od skali.
    Że nie chciało mi się chaissis wyciągać - zdjął dyktę z tyłu (pamięta
    ktoś te dyktowe ścianki tylne?), wsadził łeb do srodka, oczywiście pod
    napięciem bo ciemno a żarówki podświetlenia skali dbbrze wnętrze
    oświetlają i właśnie jedną ręką oparł się o chaissis. Z podstawki
    centralnie umieszczonego oka magicznego sterczała końcówka przewodu
    doprowadzającego napięcie anodowe. No i kumpel niechcący dotknął jej
    nosem. Oczywiście odrzuciło go do góry - ale tam czyhała górna ścianka
    obudowy... Wypadł po paru cyklach - i stwierdził że teraz już rozumie
    jak działa dzwonek."