  • 11. Data: 2014-06-14 10:08:28
    Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
    > idzie od dołu, to co?
    A, jak ktoś lubi, to niech płacze i płaci.
    :)

    > Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642
    > po czipie natłucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
    > I jest to jeden z ostatnich trwałych silników od MB. Niestety
    > wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają.
    Pacz Pan jakoś niektórzy producenci potrafili zrobić dobry silnik benzynowy
    o porównywalnych osiągach do OM642, który i trwałość ma zadowalającą.
    :)
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 12. Data: 2014-06-14 14:11:43
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-14 10:08, WOJO pisze:
> [...]
    > Pacz Pan jakoś niektórzy producenci potrafili zrobić dobry silnik
    > benzynowy o porównywalnych osiągach do OM642, który i trwałość ma

    to może znasz alternatywę kombi dla e60 535d (272KM), zakładane
    przebiegi 40-60.000km rocznie - bo ja jakoś nie mogę znaleźć...
    Przy takich przebiegach już się raczej tylko diesle opłaca kupować.
    Gaz odpada - bagażnik ma być jak największy, a zasięg auta min. 500km

    Łukasz

  • 13. Data: 2014-06-14 20:09:14
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.06.2014 09:18, megrimsES pisze:
    > W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze:
    > (ciach)

    > A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
    > idzie od dołu, to co?

    Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
    że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.

    --
    anacron
    aba/

  • 14. Data: 2014-06-14 20:14:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jun 2014 20:09:14 +0200, anacron napisał(a):
    > Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
    > że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.

    To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
    ponizej 2k nie ciagnely.

    A oplowski 1.9CDI musze przyznac ze ciagnie.

    J.

  • 15. Data: 2014-06-14 21:13:26
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.06.2014 20:14, J.F. pisze:
    > To chyba tak samo jak stare. W starych moze napisane nie bylo, ale
    > ponizej 2k nie ciagnely.

    Nie wiem, jak w starych, ale wiem, że jak się diesla nie kręci to w tych
    nowych dwumasa pada dużo szybciej. Dodatkowo ten mój, jak się go nisko
    kręcić to więcej pali. Ot taka ciekawostka. W każdym razie u mnie 3 krpm
    to nic dziwnego, a znam takich co benzynowych do takich obrotów nie
    dokręcają.

    --
    anacron
    aba/

  • 16. Data: 2014-06-14 21:22:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jun 2014 21:13:26 +0200, anacron napisał(a):

    > Nie wiem, jak w starych, ale wiem, że jak się diesla nie kręci to w tych
    > nowych dwumasa pada dużo szybciej.

    Kazdy silnik przy malych obrotach ma wieksze obciazenia.

    > Dodatkowo ten mój, jak się go nisko kręcić to więcej pali.

    W oplu trudno mi powiedziec, bo spalanie co chwila inne,
    ale tak mi sie wydaje ze w zakresie ok 1800-2500 nie ma wieszych
    roznic.

    > Ot taka ciekawostka. W każdym razie u mnie 3 krpm to nic dziwnego,

    No, u mnie tez nie, na autostradzie to sie duzo mniej nie da :-)

    > a znam takich co benzynowych do takich obrotów nie dokręcają.

    Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)

    J.

  • 17. Data: 2014-06-14 21:24:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-13 17:54, anacron pisze:
> [...]
    > listę silników przy których takie przypadłości były odnotowane.
    > Sprawdziłem, są to zarówno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
    > odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.
    >
    > Przypomnę pompy CR się łuszczą co doprowadza do zanieczyszczenia układu
    > paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje się to jak w zegarku w
    > okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa się pytanie, dogadali się i tak to
    > jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
    > ostatnich zmienił się skład oleju napędowego i pompy te źle takie paliwa

    Pisałem trochę o tym gdzieś - teraz już nie pamiętam, gdzie.
    Skład ON zmienił się już ładnych parę lat temu. Stał się mniej "tłusty",
    za to doszło trochę detergentów. Wyniki badań w tym zakresie publikowała
    jakaś polibuda (Poznań?).
    Starsi kierowcy pamiętają: jeśli wylało się trochę ON na posadzkę
    garażu, to ciężko było to cholerstwo usunąć. Współczesny ON jak się
    wyleje, to przetrze się papierem i praktycznie nie ma śladu.

    Jeśli paliwo jest bardziej "suche", to i warunki pracy pompy CR i
    wtryskiwaczy są trudniejsze.

    Najprostsze ominięcie problemu: dolewanie Mixolu do paliwa - ok. 1/4 do
    1/3 litra na 50 litrów ON.

    Jeszcze jedno: badania wykazały, że (dla pomp "lubiących się" łuszczyć
    gorsze są paliwa premium, gdyż są bardziej "suche" niż zwykły ON.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2014-06-14 22:06:54
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Nowoczesne diesle nie są już niskoobrotowe. W instrukcji mojego piszą,
    > że należy go utrzymywać pomiędzy 2 a 4krpm.

    Niskoobrotowe to sa na statkach :)

  • 19. Data: 2014-06-14 22:12:46
    Temat: [OT] Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.06.2014 21:22, J.F. pisze:

    > Ale dla benzyniaka to obroty zalecane :-)

    Mnie uczono, że jak się przyspiesza, to należy kręcić do maksymalnego
    momentu. Dla przeciętnego benzynowego to będzie jakieś 3,5-4 krpm, a
    większość grubo poniżej 3 zmienia bieg na wyższy. W przypadku mojego
    małego traktorka wypada to gdzieś w okolicach 2,8 krmp. Połowa mitów o
    dieslach wywodzi się z tego, że ludzie benzynowymi jeździć nie umieją. :)

    --
    anacron
    aba/

  • 20. Data: 2014-06-14 23:44:23
    Temat: Re: [OT] Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jun 2014 22:12:46 +0200, anacron napisał(a):
    > Mnie uczono, że jak się przyspiesza, to należy kręcić do maksymalnego
    > momentu.

    Nie wiem kto cie uczulal, ale przy przpieszaniu to na mocy nam zalezy.

    J.