  • 1. Data: 2014-06-13 17:54:38
    Temat: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Zainteresowałem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
    dieslach. Porozmawiałem z kilkoma serwisami i uzyskałem dość szybko
    listę silników przy których takie przypadłości były odnotowane.
    Sprawdziłem, są to zarówno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
    odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.

    Przypomnę pompy CR się łuszczą co doprowadza do zanieczyszczenia układu
    paliwowego i padu wtryskiwaczy. Co dziwne, dzieje się to jak w zegarku w
    okolicach 80-90 kkm przebiegu. Nasuwa się pytanie, dogadali się i tak to
    jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
    ostatnich zmienił się skład oleju napędowego i pompy te źle takie paliwa
    znoszą?

    --
    anacron
    aba/

  • 2. Data: 2014-06-13 18:03:07
    Temat: Re: Kolejny spisek żarówkowy? Pompy CR
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
    > ostatnich zmienił się skład oleju napędowego i pompy te źle takie paliwa

    Z tego co słyszałem to kiepskie paliwo zanieczyszczone kwasami

  • 3. Data: 2014-06-13 19:24:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 17:54 anacron <a...@a...pl> pisze:

> [...]
    > Sprawdziłem, są to zarówno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
    > odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.

    Jakie to silniki? - miałem dci i teraz mam crdi i hdi - problemów w
    pompami/wtryskami brak.
    Pzrebiegi - dci ponad 330kkm, hdi ma aktualnie prawie 150kkm, crdi tylko
    20kkm (wszystko przede mną :-))

    TG

  • 4. Data: 2014-06-13 19:35:50
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.06.2014 19:24, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Jakie to silniki?

    Z głowy teraz nie podam wszystkich, ale np.

    1,4 CRDI Hyundai/Kia, a także 2.0 Hyundai/Kia. VW/Skoda/Seat/Audi i
    któryś z BMW i Mazdy większy niż 2l, ale lista była dłuższa, tylko
    kartki nie mam przy sobie.

    --
    anacron
    aba/

  • 5. Data: 2014-06-13 20:56:47
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    anacron wydumał(a) w news:539b3676$0$2245$65785112@news.neostrada.pl :
    > Z głowy teraz nie podam wszystkich, ale np.
    > 1,4 CRDI Hyundai/Kia, a także 2.0 Hyundai/Kia. VW/Skoda/Seat/Audi i
    > któryś z BMW i Mazdy większy niż 2l, ale lista była dłuższa, tylko
    > kartki nie mam przy sobie.

    Spokojnie możesz dodac KIA 2,9 CRDI, właśnie po przebiegu 90tys robiłem,
    tyle że nie pompę a wtryskiwacze. Pompa narazie daje radę a badania wtrysków
    nie wykryły opiłków. Temat szeroko znany w kręgach osób, które regenerują te
    elementy. Jakiś czas temu nie bardzo radzono sobie z regeneracją, teraz nie
    ma problemów. Powodem ma byc rzeczywiscie jakośc paliwa w kraju. Te usterki
    nie wystepują tak szeroko poza Polską (mam na mysli Niemcy/Anglia).
    Kolega Trybun właśnie coś takiego kupił i chyba niedługo to przed nim :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 6. Data: 2014-06-13 23:42:42
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 13.06.2014 20:56, MichaelData(R) pisze:
    > Spokojnie możesz dodac KIA 2,9 CRDI, właśnie po przebiegu 90tys robiłem,
    > tyle że nie pompę a wtryskiwacze. Pompa narazie daje radę a badania
    > wtrysków nie wykryły opiłków.

    U mnie też, jednak badanie ściągniętego paliwa wykazało.

    --
    anacron
    aba/

  • 7. Data: 2014-06-14 07:26:44
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-06-13 17:54, anacron pisze:
> [...]
    > jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
    > ostatnich zmienił się skład oleju napędowego i pompy te źle takie paliwa

    Yeti 2.0 140KM tankowane tylko na sieciowych dużych stacjach. Pompa
    padła tak, że zaczęło ciec z niej paliwo (pociekło na rozrząd itd.).
    Przebieg 80000. Kiedyś o tym pisałem.

  • 8. Data: 2014-06-14 07:43:32
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Zainteresowałem się temat padających w okolicach 80-90 kkm pomp CR w
    > dieslach.
    Taak, tanie ekologiczne diesle...
    Ulegają biodegradacji w założonym przez producenta czasie. :)
    A jak do tego dodać FAPY/DPF/itd., cenę ON na stacji zbliżoną do ceny
    benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się silnika
    wysokoprężnego.
    I taki trend ucieczki klientów jest obserwowany w salonach już od dawna...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 9. Data: 2014-06-14 09:18:41
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-06-14 07:43, WOJO pisze:
    (ciach)

    > benzyny, koła dwumasowe i inne "ciekawostki", to odechciewa mi się
    > silnika wysokoprężnego.

    A jak ktoś lubi ten dieslowski moment, wciskanie w fotel i jak silnik
    idzie od dołu, to co? Mimo wszystko przy dynamicznej jeździe OM642
    po czipie natłucze golfowi GTI. Przy okazji spali mniej.
    I jest to jeden z ostatnich trwałych silników od MB. Niestety
    wszystkie nowe od BMW czy VAG się chowają.

  • 10. Data: 2014-06-14 09:47:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 Jun 2014 17:54:38 +0200, anacron napisał(a):
> [...]
    > Sprawdziłem, są to zarówno pompy Delphi jak i Bosch, co nakazuje
    > odrzucić teorię bubli produkowanych przez jednego producenta.

    Sprawdzic czy nie na licencji :-)
    Albo czy tloczka, cylinderka czy co tam sie luszczy nie robi jeden
    dostawca :-)

    One nie sa chromowane elektrolitycznie ?

> [...]
    > jest wyliczone (celowe postarzanie produktu), czy po prostu w czasie
    > ostatnich zmienił się skład oleju napędowego i pompy te źle takie paliwa

    Ale to w miare nowe modele, wiec sklad paliwa sie nie zmienil.
    Chyba ze teraz jakis inny biododatek stal sie modny.

    Moze po prostu testowali przez 100kkm, jakosc lekko spadla i mamy 90..

    J.