    Date: Tue, 23 Dec 2014 11:53:17 +0100
    From: Bool <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Komputer przemysłowy: LAN, GSM, Linux

    > Nie. Bierzesz współczesny i jest kompatybilny z CP/M (na poziomie assemblera a nie
    binariów, żeby
    > była jasność) i zawiera w srodku wszelkie cechy z tej listy bitowości. W dodatku
    Intel postawił na
    > zaciemnienie tematu wzwiązku z tym *zanim* odpalisz wreszcie upragnione 64 bity to
    po drodze
    > będziesz misiał męczyć się z róznymi trybami pracy tego procesora poczynając od
    > prawie-kompatybilności z ZX Spectrum. x86 to chyba najzabawniejsze co mogło się
    przydarzyc
    > informatyce. Przy czym to raczej czarny humor.

    Przyznam że na x86 się nie znam. Ostatnio pisałem w asm na tą architekturę chyba z 15
    lat temu.
    To że kolejne wersje są zgodne na poziomie assemblera wiem, tylko że wydawało mi się
    że np. gdy był
    rejestr AX to w 32-bitowej wersji zrobiono EAX i np. stary rozkaz operował na 16-tu
    młodszych bitach
    EAX.
    Czy ta niezgodność binarów wynika z tego, że trzeba się przełączać pomiędzy jakimiś
    trybami pracy?
    Faktycznie dziwne że taki CISC przetrwał. Bo to chyba nadal CISC?