  • 11. Data: 2009-06-19 21:39:40
    Temat: Re: Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "KILu" napisał:
    > Po pierwsze wypadaloby taki zasilacz najpierw obciazyc (najlepiej
    > wszystkie najwazniejsze linie, nie tylko 12V),

    ja mówię o prostym sprawdzeniu, jeśli napięcia prostego mierniczka będą ok,
    to na 90% zasilacz sprawny:O)

    chodzi o to żeby nie pluć sobie w brodę że sie kupiło nowiutki drogi
    zasialcz, gdy przyczyną była uszkodzona zyła kabla zasilajacego, czy coś
    podobnego:O)

  • 12. Data: 2009-06-20 07:32:20
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Papa Smerf pisze:
    > ja mówię o prostym sprawdzeniu, jeśli napięcia prostego mierniczka będą
    > ok, to na 90% zasilacz sprawny:O)

    A pozostali Ci słusznie mówią, że takie sprawdzenie o niczym nie świadczy ;)

    --
    PSYLO

  • 13. Data: 2009-06-20 14:55:53
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "PSYLO" napisał:
    > A pozostali Ci słusznie mówią, że takie sprawdzenie o niczym nie świadczy
    > ;)

    wiec co proponujesz?
    kupowanie nowych zasialczy do skutku aż jakiś zacznie działać, a jeśli nie
    to kolejno płyty, procki i tak dalej?:O)

  • 14. Data: 2009-06-20 17:51:52
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Papa Smerf pisze:
    > wiec co proponujesz?
    > kupowanie nowych zasialczy do skutku aż jakiś zacznie działać, a jeśli
    > nie to kolejno płyty, procki i tak dalej?:O)

    Podłączenie innego zasilacza (dobrego!) w sytuacji, gdy obawy wskazują
    na 95% (IMHO) jego winę. Na pewno będzie to skuteczniejsze, niż
    stosowanie pomiarów, których wynik nie będzie miał nic wspólnego z
    rzeczywistością.

    --
    PSYLO

  • 15. Data: 2009-06-20 19:26:14
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "PSYLO" napisał:
    > Podłączenie innego zasilacza (dobrego!) w sytuacji, gdy obawy wskazują na
    > 95% (IMHO) jego winę.

    podłączanie dobrych części do złych części jest chyba najgorszym z możliwych
    sposobów, bo ryzykujesz spaleniem tego innego dobrego zasilacza:O(

    > Na pewno będzie to skuteczniejsze, niż stosowanie pomiarów, których wynik
    > nie będzie miał nic wspólnego z rzeczywistością.

    dlaczego twierdzisz że pomiary nie będą skuteczne?

  • 16. Data: 2009-06-21 09:41:39
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Papa Smerf pisze:
    > podłączanie dobrych części do złych części jest chyba najgorszym z
    > możliwych sposobów, bo ryzykujesz spaleniem tego innego dobrego
    > zasilacza:O(

    _Dobremu_ zasilaczowi nic się nie stanie.

    > dlaczego twierdzisz że pomiary nie będą skuteczne?

    Czytaj wcześniejsze posty.

    --
    PSYLO

  • 17. Data: 2009-06-21 14:07:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h1jenl$pc3$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > dlaczego twierdzisz że pomiary nie będą skuteczne?

    Bo nie są wykonywane pod obciążeniem.

    Zrób taki eksperyment. do +12V podłącz rezystor 1 k?
    i zmierz napięcie za rezystorem, dalej będzie to 12V,
    a teraz wstaw w szereg choćby 1 diodę LED i ponownie dokonaj pomiaru za
    rezystorem.

  • 18. Data: 2009-06-21 14:08:42
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "PSYLO" napisał:
    > _Dobremu_ zasilaczowi nic się nie stanie.

    tylko skąd wziąć ten dobry, skoro w sklepach sama chińszczyzna?:O)

    > Czytaj wcześniejsze posty.

    więc odniosę się:
    prosty miernik nie pokaże śpilek i śmieci, ale owe szpilki i śmieci zakłucą
    wynik pomiaru (często znacząco) i po tym dowiemy się że coś jest nie tak:O)

  • 19. Data: 2009-06-21 14:42:11
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Marcin Wasilewski" napisał:

    > Bo nie są wykonywane pod obciążeniem.
    >
    > Zrób taki eksperyment. do +12V podłącz rezystor 1 k?
    > i zmierz napięcie za rezystorem, dalej będzie to 12V,
    > a teraz wstaw w szereg choćby 1 diodę LED

    Zamykając obwód?

    > i ponownie dokonaj pomiaru za rezystorem.

    Z całym szacunkiem, ale to zupełnie bez sensu. W ten sposób zbada jedynie
    napięcie przewodzenia LED ;-)

    JoteR

  • 20. Data: 2009-06-22 08:36:33
    Od: Clive Codringher <n...@z...mojego.maila>

    Clive Codringher pisze:

    > Ok, dzięki wszystkim za odpowiedź, w poniedziałek będę miał inny
    > zasilacz i sprawdzę.

    Sprawdzone - zasilacz. Na innym wstał od razu i działa. Dzięki za pomoc.