  • 31. Data: 2013-02-16 09:51:05
    Temat: Re: Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)
    Od: krzychu <k...@p...okay.pl>

    gdzie to mozna kupic - model b - za te 35 dolarow ?

  • 32. Data: 2013-02-16 11:39:05
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > gdzie to mozna kupic - model b - za te 35 dolarow ?

    http://downloads.element14.com/raspberryPi1.html?isR
    edirect=true
    Przem

  • 33. Data: 2013-02-16 12:09:39
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > http://downloads.element14.com/raspberryPi1.html?isR
    edirect=true
    > Przem

    Kieruje na kamami.pl ?
    --
    marfi

  • 34. Data: 2013-02-18 17:00:14
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-10 23:21, astro pisze:

    > Od dwoch lat intensywnie uzywam modemu WiFI USB TP-Link TL-WN722N.

    Chyba sieciówki wifi, bo z modemem to AFAIK ma on niewiele wspólnego.

    > Nigdy nie sprawial zadnych problemow. Pracuje stabilnie, pingi praktycznie
    > identyczne jak na modemie PCI, tylko zasieg lepszy (antene latwiej
    > ustawic w dogodnym miejscu).
    > W przypadku sprzetu bezprzewodowego wole nawet sieciowki zewnetrzne,
    > gdyz dzieki przedluzaczowi USB latwiej jest dogodnie ustawic antene.

    Ale to nadal karta na USB - strasznie nie lubię użerać się ze
    sterownikami sprzętu sieciowego na USB. Kartę PCI/miniPCI/PCCard
    wkładasz i zapominasz że jest czy to w laptopie, czy w pececie - raz że
    nic nie wystaje z portu jak ten TPLINK i łatwo wyłamać (strasznie
    wkurzają mnie te standardowe dongle dołączane np: do tabletów 10" -
    psuje wygodę używania podłączone kablem USB) czy w PC, z tym że starałem
    się trzymać z dawnych czasów Orinocco i PRISMów, z nowszych Atherosów z
    moim ulubionym Planetem WL-8310 - bardzo czuła i wszędzie obsługiwana z
    automatu karta na Atherosie AR5xxx.

    > Mozna do karty PCI podlaczyc kablem koncentrycznym antene zewnetrzna,
    > ale powoduje to tylko niepotrzebne starty sygnalu.

    To zależy - ze starych czasów (chyba 2001 albo 2002 r. gdy w PL wolna
    ADSLka od TEPSy kosztowała po 150 i więcej PLNów) na dachu poniewiera mi
    się jeszcze yagi/uda od Hiperlinka z 15m RPSMA i żadna pogoda jej nie
    straszna - USB raczej tak nie wystawisz. Z tym że od ładnych paru lat
    nie używa się w miastach 2,4 GHz - to raczej na peryferiach/wioskach
    gdzie nie ma kabla, a i "syfu w eterze" jakby mniej.

    > Wczesniej laczylem sie dzieki Edimax EW-7318Ug (mial wyraznie gorsza
    > czulosc) jednak rowniez pracowal stabilnie (pod warunkiem dobrego
    > sygnalu z AP).

    Bo to chyba na Ralinku jest - chipsety w odróżnieniu od Atherosów o
    stosunkowo małej czułości, za to walące mocą sygnału tak, że zaśmiecają
    pasmo jak diabli.

    > Zgadza sie, modemy ADSL, "mydelniczki" dostarczane przez operatorow
    > czesto sprawialy problemy, ale to raczej wina badziewnosci samych
    > urzadzen, nie sposobu podlaczenia. Ewentualnie ta klasa urzadzen do
    > stabilnej pracy potrzebuje wiecej niz 5V i 0.5A.

    A te np: Sagemy Fast 800 od Neostrady/Net24 to już jest wogóle sprzęt
    dla lubiących "mocne wrażenia" ;)

    > Modem 3G Huawei E3131 wspolpracujacy z Aero2 rowniez pracuje raczej
    > stabilnie (pomijajac przymusowe, cogodzinne rozlaczanie). Swoja droga
    > wymienione urzadzenia bez problemu pracuja pod kontrola Linuksa.

    Robiłem parę instalacji E3131 z Aero2 pod linuksem (ma całkiem fajną
    aplikację hiszpańską bardzo podobną do playowskiej pozwalającą ludziom
    przyzwyczajonym do programu z windows przestawić się na obsługę pod
    linuksem, ale ile czasem trzeba namachać się kablem USB przy gorszej
    pogodzie to szkoda mówić i transmisja czasem praktycznie ustaje. Przy
    tym używanie karty Aero2 na smartphonie z Androidem to czysty relaks.

    > Sprzet wysokiej jakosci, czasem audiofilski tez czesto jest podlaczany
    > przez USB. Poszukaj urzadzen DAC (digital-to-analog converter) z USB.
    > Poczawszy od tanich, Audiotrak Prodigy Cube, Nostromo 4, skonczywszy na
    > Cambridge Audio.

    Taka moda wynikająca też z częściowo konieczności - raz że nowe mobo
    praktycznie nie mają już klasycznych PCI, a kart PCI-E w rozsądnej cenie
    jest mało, dwa że i tak Microsoft od Visty w górę tak skopał stos
    dźwiękowy, że dobre DSP robią za proste i głupie kodeki, do tego wyciął
    warstwę TCP/IP z Firewire (do NT 5.x i pod linuksem działa świetnie),
    dodatkowo brakuje wspomnianych PCI, że sam z żalem sprzedałem dopiero co
    moją ulubioną Audigy2 ZS GOLD SB0350 :(

    Dźwiękówki na PCI z powodu slotów i oślego uporu Microsoftu po prostu
    wymierają zastępowane gorszymi rozwiązaniami - albo zwykłym kodekiem na
    mobo, w lepszym wariancie DAC na USB bo inaczej się nie da albo nie ma
    sensu. Zresztą przez ewolucję współczesnych PC powoli dotyka to i innych
    urządzeń - do następnej mobo chyba nie kupię już nawet napędu DVDRW
    (nadal używam Plextora i TEACa na IDE) tylko włożę go w kieszeńna USB bo
    nie będzie do czego ich podłączyć, zresztą i tak teraz napędu optycznego
    używa się raz na ruski rok.

    --
    /MB

  • 35. Data: 2013-02-18 17:07:48
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Kieruje na kamami.pl ?

    Sprawdź DNS, jako żywo kieruje na element14.com.
    Jak nie, to wejdź bezpośrednio i w wyszukiwarce daj "raspberryPi".
    Przem