  • 21. Data: 2013-02-10 19:02:53
    Temat: Re: Komputer za 75 zł już w Europie. Może ktos się skusi ;-)
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-10 15:49, RadoslawF pisze:

    > Nie jest kwestią że ktoś lubi tylko w jakim formacie materiał
    > dostanie czy ściągnie. Można oczywiście najpierw go wrzucić
    > na komputer i skonwertować do jedynie słusznego formatu tyle
    > że to strata czasu. Lepiej jednak mieć odtwarzacz radzący sobie
    > z różnymi kodekami.

    Ale masz jakiekolwiek legalne materiały wideo zakodowane źródłowo w
    RMVB itp. wynalazkach? Ja nic o tym nie wiem, a ze standardowymi
    MPEG4/H264 stacjonarne odtwarzacze radzą sobie bez problemu.

    > Ale nie rozmawiamy o odtwarzaczu sieciowym.

    No właśnie wątek zboczył na wykorzystanie tego komputerka jako media
    center, do czego IMHO on się nie nadaje. To już lepiej jakiś tani tablet
    na Androidzie z HDMI do takich zastosowań - też uniwersalny, a coraz
    więcej VODów itp. nawet w PL gdzie kodeki Microsoftu są bardzo
    popularne, jest dostosowywanych do Androida ze względu na jego
    popularność - ale to trwa - IPLEX nadal nie jest gotowy i prace trwają
    ...od baaardzo dawna.

    > Może jestem wyjątkiem ale wszelkie Iplexy i podobne omijam
    > szerokim łukiem. I tak to co tam jest pojawia się na sieci
    > w divixie.

    Ale chodzi o to by korzystać z darmowych lub bardzo tanich VODów
    zgodnie z prawem, a nie wychodzić z założenia, że można poradzić sobie z
    pirackich źródeł. NA IPLEXie jest dużo dobrego kina, często unikalnego
    nigdzie indziej niedostępnego (nawet wypożyczalnie stacjonarne tego nie
    mają), cykliczne akcje festiwalowe typu Sputnik nad Polską itp. Pojawia
    się tam kino którego często nawet piraci nie ruszają ze względu na
    niszowość, ale jak ktoś jest zainteresowany głównie kolejnym wcieleniem
    ekranizacji komiksów to rzeczywiście na iplexie nie ma za bardzo czego
    szukać.

    > Ale skoro sprzęt ma kartę sieciową to nie ograniczajmy go do
    > pendriva czy dysku przenośnego. Twoje problemy z iplex i
    > silverlight chyba jednak należą do przeszłości:
    > http://www.ubucentrum.net/2012/09/odtwarzanie-w-ubun
    tu-tvn-player-tvp-vod.html

    A sprawdzałeś, czy tylko wyszukałeś w google. Bo ja sprawdzałem
    sfrustrowany brakiem iplexa w sieciowym blurayu chcąc podłaczyć nie
    używany komputer z linuksem pod TV dla takich VODów i IPLEX itp.
    wartościowe serwisy nie działają. Ten artykuł ktoś napisał chyba czysto
    teoretycznie, bez sprawdzania co potwierdzają nawet komentarze.
    Nie działa ze względu na Silverlight i DRM i już. Jak sam sprawdzisz i
    uzyskasz pozytywne rezultaty to się pochwal.

    > Ja tam się na odtwarzaczach sieciowych nie do końca orientuje
    > ale wedle tego wpisu na stronie do której linka już podawałem
    > przesadzasz z tym kupowaniem licencji na windowsa:
    > "Dostęp do samych zasobów VOD jest jednak bardzo cenny i wygodny, a
    > skoro możemy z niego korzystać za darmo na wszystkich sprzętach z
    > Windowsem, Androidem czy iOS, z pewnością uruchomienie tego typu zasobów
    > również na Ubuntu, nie powinno stanowić dla żadnej stacji problemów."

    Natomiast ja sprawdzałem i artykuł rozmija się z rzeczywistością.

    --
    /MB

  • 22. Data: 2013-02-10 20:40:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-10 19:02, Użytkownik Michal napisał:

    > Ale masz jakiekolwiek legalne materiały wideo zakodowane źródłowo w
    > RMVB itp. wynalazkach? Ja nic o tym nie wiem, a ze standardowymi
    > MPEG4/H264 stacjonarne odtwarzacze radzą sobie bez problemu.

    Mam. Przy czym sam rmvb nie wyczerpuje tzw. rzadkich kodeków
    które u mnie bywają przydatne.

> [...]
    > popularne, jest dostosowywanych do Androida ze względu na jego
    > popularność - ale to trwa - IPLEX nadal nie jest gotowy i prace trwają

    Z linka którego podawałem wynika że Iplex działa nie tylko na
    windowsie.

> [...]
    > niszowość, ale jak ktoś jest zainteresowany głównie kolejnym wcieleniem
    > ekranizacji komiksów to rzeczywiście na iplexie nie ma za bardzo czego

    Ściągnięcie na dysk i odtworzenie bez reklam w chwili dla mnie
    dogodnej nie jest niezgodne z prawem.

> [...]
    > Nie działa ze względu na Silverlight i DRM i już. Jak sam sprawdzisz i
    > uzyskasz pozytywne rezultaty to się pochwal.

    Ale artykuł dotyczył linuxa, czyli odpowiada malince z linuxem
    a ty jak twierdzisz sprawdzałeś to na sieciowym blurayu, naprawdę
    nie widzisz różnicy ?

    > Natomiast ja sprawdzałem i artykuł rozmija się z rzeczywistością.

    To tak z ciekawości na jakim linuxie i androidzie sprawdzałeś ?

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2013-02-10 23:21:54
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    Michal wrote:
    > I wieczne problemy z urządzeniami sieciowymi na USB. To po prostu nie
    > był interfejs projektowany do takich zastosowań, a że teraz pcha się tam
    > wszystko (sieciówki, modemy, karty TV i dźwiękowe to inna sprawa).

    Od dwoch lat intensywnie uzywam modemu WiFI USB TP-Link TL-WN722N. Nigdy
    nie sprawial zadnych problemow. Pracuje stabilnie, pingi praktycznie
    identyczne jak na modemie PCI, tylko zasieg lepszy (antene latwiej ustawic
    w dogodnym miejscu).

    W przypadku sprzetu bezprzewodowego wole nawet sieciowki zewnetrzne, gdyz
    dzieki przedluzaczowi USB latwiej jest dogodnie ustawic antene. Mozna do
    karty PCI podlaczyc kablem koncentrycznym antene zewnetrzna, ale powoduje
    to tylko niepotrzebne starty sygnalu.

    Wczesniej laczylem sie dzieki Edimax EW-7318Ug (mial wyraznie gorsza
    czulosc) jednak rowniez pracowal stabilnie (pod warunkiem dobrego sygnalu
    z AP).

    Zgadza sie, modemy ADSL, "mydelniczki" dostarczane przez operatorow czesto
    sprawialy problemy, ale to raczej wina badziewnosci samych urzadzen, nie
    sposobu podlaczenia. Ewentualnie ta klasa urzadzen do stabilnej pracy
    potrzebuje wiecej niz 5V i 0.5A.

    Modem 3G Huawei E3131 wspolpracujacy z Aero2 rowniez pracuje raczej
    stabilnie (pomijajac przymusowe, cogodzinne rozlaczanie).
    Swoja droga wymienione urzadzenia bez problemu pracuja pod kontrola
    Linuksa.

    > dźwiękowe

    Sprzet wysokiej jakosci, czasem audiofilski tez czesto jest podlaczany
    przez USB. Poszukaj urzadzen DAC (digital-to-analog converter) z USB.
    Poczawszy od tanich, Audiotrak Prodigy Cube, Nostromo 4, skonczywszy na
    Cambridge Audio.

    Wydaje mi sie, ze problemy wynikajace z zastosowania magistrali USB
    wynikaja z jakosci samych urzadzen, sama magistrala jednak bardzo dobrze
    sprawdza sie w roznych zastosowaniach.

    Ewentualnie sa spowodowane badziewnym kontrolerem na plycie glownej badz
    niestabilnym zasilaniem.

    Np. tani DAC HiFiMan Express HM-101
    www.dobreprogramy.pl/HiFiMan-Express-HM101-malenstwo
    -o-ogromnych-mozliwosciach,Lab,30030.html
    na ogol pracuje bardzo dobrze, czasami jednak mocno szumi lub wydaje
    trzaski. Uzaleznione jest to od komputera do ktorego jest podlaczony.
    Chyba spowodowane jest to zakloceniami pochodzacymi od zasilacza lub od
    innych urzadzen podpietych na USB. Zle filtruje zaklocenia zasilania 5V.
    Lepsze modele tego problemu nie sprawiaja.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 24. Data: 2013-02-11 00:58:31
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-02-07 19:16, Mr. Misio pisze:
> [...]
    l-juz-w-Europie,wid,15310602,wiadomosc.html

    > Dlatego lepiej kupic wersje B z ethernetem...

    i mieć święty spokój ;)
    do mnie wersja B przyjedzie we wtorek
    i zobaczymy co z tego ciekawego wyniknie.
    Założenia są proste:
    Samba,
    EKG,
    FTP - tylko dla mnie,
    VNC,
    a jak da rade coś odtworzyć w 1080p po sieci,
    mam na myśli po drucie, to będzie fajno.
    Jak na zabawkę za 200zł jest/będzie spoko :)
    No i jeszcze kilka zastosowań zapewne się znajdzie,
    bo chciałem coś w rodzaju drona z tego zrobić,
    tyle, że nie latającego, a poruszającego się na
    własnych 4-6 kółkach :) - (a tego już do TV nie podepnę)

    pozdrówka
    gadacz

  • 25. Data: 2013-02-11 01:15:04
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik gadacz napisał:

    > tyle, że nie latającego, a poruszającego się na
    > własnych 4-6 kółkach :) - (a tego już do TV nie podepnę)

    Przez wifi moze dron dawac po DLNA jakies media, streama z kamerki ;)
    Bedziesz widzial jak sie sasiadka kapie ;)

  • 26. Data: 2013-02-11 01:28:21
    Od: Filip <f...@f...pl>

    On 11-02-2013 01:15, Mr. Misio wrote:

    >Przez wifi moze dron dawac po DLNA jakies media, streama z kamerki ;)
    >Bedziesz widzial jak sie sasiadka kapie ;)

    Dla mnie Pi to kupa. Lepiej kupić lapka bez matrycy działającego za 50zł.

    -----------------------------------
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 27. Data: 2013-02-11 02:50:45
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Filip napisał:

    > Dla mnie Pi to kupa. Lepiej kupić lapka bez matrycy działającego za 50zł.

    A roznice doplacisz w rachunkach za prad ;)

  • 28. Data: 2013-02-12 02:29:13
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-02-11 01:15, Mr. Misio pisze:

    > Przez wifi moze dron dawac po DLNA jakies media, streama z kamerki ;)
    > Bedziesz widzial jak sie sasiadka kapie ;)

    a masz jakieś fajne sąsiadki? bo u mnie to tragedia ;p
    a wracając do dronowego tematu, to już są plany na 3 maszyny :)

    tylko jedyny problem to połączyć wiedzę
    modelarską, programistyczną, finansową, elektroniczną, konstruktorską
    i będzie git majonez ;p
    Bo drony na malinie są i na jutubie można obadać jak to wygląda.
    Ja się podjarałem, więc zamawiam kolejne 2 sztuki :D

    pozdrówka
    gadacz

  • 29. Data: 2013-02-12 10:02:09
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik gadacz napisał:

    > a masz jakieś fajne sąsiadki? bo u mnie to tragedia ;p

    to zwieksz zasieg drona :D

> [...]
    > Bo drony na malinie są i na jutubie można obadać jak to wygląda.
    > Ja się podjarałem, więc zamawiam kolejne 2 sztuki :D

    hehehehehehe

    :)

  • 30. Data: 2013-02-15 11:22:31
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 10.02.2013 15:33, Michal wrote:
    > To ja poproszę odtwarzacz Iplex i innych PL vodów pod linuksa ;P
    XBMC + XBMC-SD
    Jeszcze jakieś pytania?
    Marx