  • 101. Data: 2020-02-01 18:17:41
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-02-01 18:00, t-1 wrote:

    > Nałożą karę albo odsiadkę.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polonia_1

    dodam do powyższego, ze zanim właczona została w pakiety cyfrowe
    nadawała analogowo przez satelitą i nasze władze mogły im
    skoczyć

  • 102. Data: 2020-02-01 18:23:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 01 Feb 2020 18:17:41 +0100, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Polonia_1
    >
    > dodam do powyższego, ze zanim właczona została w pakiety cyfrowe
    > nadawała analogowo przez satelitą i nasze władze mogły im
    > skoczyć

    Cos mi chodzi po glowie, ze sa w ustawie jakies zapisy o sieciach
    kablowych. Mozna na tym etapie zatrzymac dystrybucje.

    No i tradycyjnie - redaktorow mozna aresztowac, utrudnic sprzedawanie
    reklam, itp.

    J.

  • 103. Data: 2020-02-01 21:35:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A tu z pewnym zdziwieniem czytam
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Astra_28.2%C2%B0E
    >
    > "The satellites at the Astra 28.2°E position primarily provide digital
    > TV, digital radio and multimedia services to the UK and Republic of
    > Ireland, broadcasting more than 470 TV, radio and interactive channels
    > to homes in the UK and Ireland"
    >
    > Nie bylo blizszej pozycji ?

    W sensie że jak satelita bliżej, to odbiór lepszy? Te są bardzo blisko,
    przy takiej różnicy długości geograficznej satelita dalej jest wysoko
    nad horyzontem, tyle że nie wprost na południu, ale trochę na wschód.
    Ja miałem na myśli naprawdę bardzo odległe punkty.

    > Czy wlasnie ta jest bardzo dobra ... bo blisza wcale nie bylaby dobra.

    Dwa razy do roku satelita znajduje się na tle Słońca. Wtedy zakłócenia
    są duże. W tym przypadku będzie to miało miejse nie w południe, a po
    godzinie 10, kiedy chyba jest mniej chętnych do oglądania telewizorni.

    > A z kolei Egipt ma Nilesaty na 7 W, Izrael na 4W

    Ci z kolei będą mieli cykliczne zaćmienie Słońca grubo po północy, co
    też ma pozytywne aspekty. Kiedyś satelity zdane były wyłącznie na panele
    słoneczne, teraz dorobiły się już akumulatorów. I właśnie taki akumulator
    dopiero co zepsuł się w satelicie Spaceway-1 (zmajstrowany przez Boeinga),
    grozi wybuchem, więc na dniach będą mu robić wykop na orbitę cmentarną.

    --
    Jarek

  • 104. Data: 2020-02-02 10:00:42
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Ale jak siedzi tam karta Polsatu czy Vectry, to gdzie wsadzic karte
    > TVP ?

    Wsadzasz kartę dostawcy, a nie nadawcy. Niech się dostawca dogada z
    nadawcą, co mnie to.

    > Na co akurat rada jest prosta - udostepnic im kody dla TVP ale ... za
    > oplata.

    Biorąc pod uwagę, że większość telewizorów sprzedawanych obecnie ma
    mniejsze czy większe możliwości Smart, rada jest jeszcze prostsza:
    zlikwidować naziemną infrastrukturę dystrybucyjną i przejść na
    internetowy VOD w rodzaju Netflixa. Nie będzie ani problemu dekodera,
    ani szczegółów kodowania, ani dostosowywania rytmu własnego życia do "bo
    akurat leci",
    ani braku treści Ultra HD. DVB bohatersko rozwiązuje problem, którego
    już od dawna nie ma.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 105. Data: 2020-02-02 10:05:39
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Przecież nikt nie ogląda telewizji, większość tutaj tak twierdzi. To nie kupia.

    Sporo obecnych zastosowań telewizorów to wielkopowierzchniowe
    wyświetlacze reklam, powiadomień i innych statusów. Możliwość odbioru
    sygnału z anteny ma, bo wlutowali tuner, ale jest on tak samo
    niepotrzebny, jak wlutowane obok złącze SPDIF. Tak wychodzi najtaniej.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 106. Data: 2020-02-02 10:08:46
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    t-1 wrote:

    > Postępu nie zatrzymasz.

    Nie zatrzymuj, co najwyżej nadawaj mu kierunek. Np. wyłącz w diabły te
    nadajniki i zaoszczędzone pieniądze przekaż na rozwój infrastruktury
    internetowej tam, gdzie *jeszcze* jest nią problem.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 107. Data: 2020-02-02 10:11:05
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Michal Jankowski wrote:

    > W dalszym ciągu na mazowieckiej wsi trzeba wyjść na dwór (dla krakusów:
    > na pole), żeby mieć z trudem zasięg do rozmów.

    Więc poprawmy warunki techniczne na mazowieckiej wsi, a nie zmuszajmy
    pozostałej części kraju do instalowania i utrzymywania maszyn
    parowych^H^H^H DVB-T.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 108. Data: 2020-02-02 12:03:38
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > akurat leci",
    > ani braku treści Ultra HD. DVB bohatersko rozwiązuje problem, którego

    Sporo ludzi, zwłaszcza tych starszych nie korzysta z VOD nawet
    jak mają internet i nadający się do tego TV.
    Po prostu mają inne przyzwyczajenia.
    A nie ma sensu przekonywać ich do tego bo podział rynku na
    iluś dostawców i wynikający z tego podział na dostęp do różnych
    treści dostępnych tylko u konkretnego dostawcy czyni te usługi
    mało atrakcyjnymi.

    Pozdrawiam

  • 109. Data: 2020-02-02 14:55:19
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RadoslawF wrote:

    > Sporo ludzi, zwłaszcza tych starszych nie korzysta z VOD nawet
    > jak mają internet i nadający się do tego TV.

    Niewątpliwie to prawda, ale mam wrażenie, że prościej i taniej jest
    dziadka nauczyć włączać jutuba niż mu kazać wymieniać telewizor.
    I etyczniej, jakby, bo oni groszem nie śmierdzą...

    > Po prostu mają inne przyzwyczajenia.

    Jak nie chce skakać po liście filmów, co rozumiem, to można mu rozsądnym
    kosztem zrobić streaming live z rządowego serwera, niech sobie ogląda
    Złotopolskich jak dotychczas.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 110. Data: 2020-02-02 15:06:17
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.02.2020 o 14:55, Piotr Wyderski pisze:

    > Niewątpliwie to prawda, ale mam wrażenie, że prościej i taniej jest
    > dziadka nauczyć włączać jutuba

    Życzę powodzenia!

    P.P.