  • 201. Data: 2020-02-07 13:27:12
    Temat: Re: Komunikat UKE w sprawie DVB-T2
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-07 o 11:32, Atlantis pisze:

> [...]
    > porządek, przez co przez kilka pierwszych odcinków oglądaliśmy małego
    > Geralta. To powinno zostać wrzucone do jakichś retrospekcji!
    > 3) Beznadziejne efekty specjalne w postaci gumowych potworów (których
    > nawet nie starano się zamaskować odpowiednim oświetleniem na planie albo
    > odpowiednimi "sztuczkami" w postprodukcji). Że o renderowanym Złotym
    > Smoku nawet nie wspomnę...
    > 4) Próba dosłownego przeniesienia na ekran żartów słownych, które
    > sprawdzały się w książce, ale nie do końca pasowały do formuły serialu.

    Tak to można uratować nawet ( i tu chciałem podać jakis przykład produkcji, który
    na pewno nikomu się nie podoba, ale nic takiego nie przychodzi mi do głowy...
    ...oprócz wiedźmina oczywiście).

    > Co by jednak nie mówić, produkcja miała swoje mocne strony w postaci
    > muzyki i przynajmniej niektórych aktorów. Gdyby tak ktoś kiedyś
    > zeskanował negatywy w wysokiej rozdzielczości, zmontował na nowo,
    > wyrenderował efekty trzymające się współczesnych standardów... Jasne - z
    > produkcją Netfliksa nie dałoby się konkurować, ale efekt mógłby być
    > całkiem ciekawy. ;)

    W netfliksowym tylko pierwsza walka była fajna.

  • 202. Data: 2020-02-07 13:27:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...
    On Fri, 7 Feb 2020 12:20:16 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >I w ten sposób utwierdzasz we władzy wyższość środków masowego
    >przekazu od środków społecznej komunikacji. Z tego powodu władza
    >zawsze będzie promować telewizję nad innymi formami.

    Ale coz ja poradze ... moge co najwyzej byc wyjatkowy, a reszta
    spoleczenstwa robi inaczej.

    A wladza ... TV na razie promuje, bo tacy obywatele, gazety odchodza w
    niebyt, a wladza sie na twitterze promuje i FB :-)

    J.

  • 203. Data: 2020-02-07 13:32:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    Friday, February 7, 2020, 1:00:55 PM, you wrote:

    > Ja tego też nie rozumiem.
    > I to w zasadzie wszystkie filmy tak są robione.

    Czy materiał pośredni 2k nie jest materiałem tylko do podglądu a przy
    właściwej produkcji te same procedury nie są realizowane na materiale
    o oryginalnej rozdzielczości? Tak, jak przy obróbce zdjęć - RAW ma
    swoją rozdzielczość, podgląd na ekranie swoją a przy zapisie
    realizowane są procedury zgodnie z listą i na podstawie materiału
    oryginalnego powstaje wynik w pełnej rozdzielczości.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 204. Data: 2020-02-07 13:35:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Bardziej rysował. Pastelami. Akurat lubię portrety jego autorstwa.

    Nie ze wszystkich klient mogl byc zadowolony :-)

    >Nie, ta reguła dotyczy w zasadzie całego malarstwa. Dobrze widać
    >to choćby u impresjonistów. Ale malarstwo renesansowe, które może
    >wydawać się skrajnie realistyczne, "fotograficzne", wcale takim
    >nie jest.

    No ba - klient placi duzo za portret i musi byc zadowolony :-)
    Choc patrzac na niektore ... czyzby i tak bylo lepiej niz w lustrze ?

    >Od dawna znany jest fakt, że twarz ludzką łatrwiej rozpoznać na
    >podstawie karykatury, nawet robionej grubą kreską, niż na podstawie
    >fotografii. Ktoś z tamtych badań wyciągnął (słuszny i prawidłowy)

    Cos w tym jest, ale czy na pewno sie sprawdzi przy milionach, i to
    "przecietnych" obywateli ?

    >wniosek, że lepiej by było w paszportach umieszczać karykaturę,
    >niż kolorowe zdjęcie. No ale skąd wziąć tylu Witkacych, by obsadzić
    >nimi każdy urząd paszportowy?

    Przeciez moga przez internet rysowac :-)

    >Dzisiaj pewnie by do takich karykatur udałało się zatrudnić sztuczną
    >inteligencję. I poniekąd tak się dzieje, choć w dokumentach podróży
    >tego nie widać. Algorytmy rozpoznawania osób na podstawie zdjęcia
    >sporządzają coś w rodzaju karykatury -- biorą pod uwagę niewielką
    >liczbę charakterystycznych punktów twarzy (kilka, kilkanaście) i to
    >jest portret osoby. Malowanie, zapuszczanie wąsów, okulary -- tym
    >nie da się tego portretu zafałszować.

    No nie wiem. Zaslonisz czesc tych punktow i co bedzie dalej ?
    A jaka skutecznosc takiego rozpoznania ? Bo z kilunastu punktow to
    raczej trudno bedzie 10 mld rozroznic ...

    J.

  • 205. Data: 2020-02-07 13:37:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" napisał w wiadomości grup
    g.pl...
    Jest Fri, 7 Feb 2020 11:41:50 +0100, J.F. pisze:

    >Różnie z tym bywało i na przykład dużym problemem była degradacja
    >kolorów: w takim przypadku problem był z całym materiałem.

    Wydaje sie, ze degradacja, jesli w miare jednolita, jest prosta do
    poprawienia.

    a przeciez koloruja i filmy szare, tzn cz-b.

    J.

  • 206. Data: 2020-02-07 13:39:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    On 07.02.2020 11:41, J.F. wrote:

    >O ile mnie pamięć nie myli, dzieło przechodzi do domeny publicznej po
    >upływie siedemdziesięciu lat. Od śmierci autora...

    Tu masz racje, ale Filmoteka Narodowa moze pod ustawe podlegac.
    A to w sumie jakby cos innego.

    PKN sie jakos wykrecil - i to chyba prawem autorskim wlasnie.

    J.

  • 207. Data: 2020-02-07 13:51:56
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-02-07 o 11:12, Marek pisze:

    > A nie przyjemniej się ogląda "nową" wersję Last Christmas?

    O to chodzi? https://www.filmweb.pl/film/Last+Christmas-2019-8302
    96

  • 208. Data: 2020-02-07 13:55:06
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Czy materiał pośredni 2k nie jest materiałem tylko do podglądu a przy
    > właściwej produkcji te same procedury nie są realizowane na materiale
    > o oryginalnej rozdzielczości?

    Z tego co ja się wywiedziałem to nie. Tak jest obrabiany cały film.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_intermediate

  • 209. Data: 2020-02-07 14:06:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Nie ze wszystkich klient mogl byc zadowolony :-)

    Regulamin Firmy Portretowej "S. I. Witkiewicz"

    Motto:
    Klient musi być zadowolony.
    Nieporozumienia wykluczone.

    Regulamin wydrukowany jest w tym celu, aby oszczędzić firmie
    mówienia po wiele razy tych samych rzeczy.

    [...]

    § 2. Zasadniczą nowością firmy w stosunku do przyjętych zwyczajów
    jest możność odrzucenia portretu przez klienta, jeśli portret czy
    pod względem wykonania, czy podobieństwa nie odpowiada klientowi.
    Klient płaci wtedy 1/3 ceny, przy czym portret przechodzi na
    własność firmy. Klient nie ma prawa żądać zniszczenia portretu.

    § 3. Wykluczona absolutnie jest wszelka krytyka ze strony klienta.
    Portret może się klientowi nie podobać, ale firma nie może dopuścić
    do najskromniejszych nawet uwag, bez swego specjalnego upoważnienia.
    Gdyby firma pozwoliła sobie na ten luksus: wysłuchiwania zdań klientów,
    musiałaby już dawno zwariować.

    > Cos w tym jest, ale czy na pewno sie sprawdzi przy milionach,
    > i to "przecietnych" obywateli ?

    Na czym by miała polegać czyjaś wyjątkowość?

    > Przeciez moga przez internet rysowac :-)

    Mogą nawet ze zdjęcia, ale to tak samo wymaga czasu firmy portretowej.

    A jednak to działa. Wiem.

    --
    Jarek

  • 210. Data: 2020-02-07 14:14:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 07.02.2020 13:51, robot wrote:

    > O to chodzi?  https://www.filmweb.pl/film/Last+Christmas-2019-8302
    96

    Nie. Chodzi o zremasterowany teledysk grupy Wham! z 1984 roku. ;)