  • 71. Data: 2020-02-29 11:41:20
    Temat: Re: Konsola "Rambo" i kartridże z Atari 2600
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sat, 29 Feb 2020 08:53:09 +0100, Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Na stare Spectrum wciąż powstają nowe gry, tak samo jak na C64...

    Na przykład tu jest duży zbiór: ;-)

    https://www.connosoft.com/csscgc2020/

    --
    Artur Stachura

  • 72. Data: 2020-02-29 11:51:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Feb 2020 08:53:09 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Jedni robią to z powodu nostalgii, inni w celach edukacyjnych.
    > Ja sam od jakiegoś czasu w wolnych chwilach pracuję nad komputerkami
    > własnej konstrukcji, opartymi na 6502 oraz MCY7880. Ten drugi w
    > zamierzeniach ma właśnie działać pod CP/M. Celem tych projektów było
    > nauczenie się czegoś bardziej niskopoziomowego z techniki
    > mikroprocesorowej. Wiem, że mógłbym to zrobić na AVR, ARM albo x86, ale
    > tak jest ciekawiej. ;)

    Uzyj Z80, albo 8085.

    A nie, przepraszam za zla rade - uzyj ARM.

    J.

  • 73. Data: 2020-02-29 16:28:02
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-02-29 o 09:07, Atlantis pisze:

    > Jest lepsza. I nie mówię tu o braku folii czy gumowych klawiszy, ale np.
    > o sensownie rozmieszczonych klawiszach kursorów. Zresztą, gdyby miał
    > pisać coś w Basicu spectrum bezpośrednio na tym urządzeniu, od razu
    > włączyłbym tryb wpisywania komend w normalny sposób. ;)

    Nie wiem czy włączyłbym ten tryb. Wiem że działająca klawiatura
    sprawia że rozpatruje sens nabycia urządzenia.
    Była kiedyś komercyjna wersja bez klawiatury, olałem,
    z tego co zauważyłem nie tylko ja.

    > Pierwsze gry na to urządzenie już powstają. Egzemplarze z pierwszego
    > Kickstartera sprzedały się na pniu. Autorzy przygotowują teraz drugą
    > serię, a zainteresowanie jest spore. Jest szansa, że to urządzenie
    > stanie się czymś więcej, niż tylko ciekawostką - jak w przypadku tych
    > licencjonowanych linukoswych komputerów do emulacji, zamkniętych w
    > obudowach "mini konsolek retro", na których próbuje zarabiać parę firm...

    Wiem ze powstają, wiem że będzie kolejna transza produkcji.
    Ale ile powstanie i jak dobrych czy ciekawych to zobaczymy.
    No i problem ceny. Były już komercyjne wersje ulepszonych ZX Spectrum,
    nie przyjęły się (SamCoupe), i nie powstało na tyle
    ciekawego softu aby warto było go szukać i używać.

> [...]
    > ustalane w sposób programowy. Sygnały jednak rozchodzą się równolegle,
    > tak samo jak w oryginalnym sprzęcie. Ewentualne problemy łatwiej
    > namierzyć i naprawić.
    >
    > FPGA to najbliższ rzecz do stosowania oryginalnego hardware'u, jaką
    > można osiągnąć bez stosowania oryginalnego hardware'u. ;) Szkoda, że
    > zaawansowane układy są ciągle tak drogie, bo mogłyby rozwiązać problem
    > uruchamiania starszych tytułów na nowych konsolach. Z emulacją Xboxa 360
    > na XB One nie poradził sobie nawet Microsoft, posiadający całą dokumentację.

    Skoro najbliższa ale nie stosująca oryginalnych kości to jednak emulacja.
    Tym bardziej że pamiętam o tym co emulujemy zależy od "wsadu"
    czyli oprogramowania a nie zastosowanych zamienników kości.
    I jak napisałem nikt mnie nie przekonał że emulacja na FPGA jest
    lepsza od emulacji na czymś innym.

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2020-02-29 21:33:23
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 29.02.2020 11:51, J.F. wrote:

    > Uzyj Z80, albo 8085.

    Najciekawszym aspektem tego projektu jest właśnie to, że zastosowałem w
    nim jedyny polski mikroprocesor, jaki był produkowany seryjnie. ;)

    > A nie, przepraszam za zla rade - uzyj ARM.

    Aha. ARM w wersji MCU stosowałem już w wielu projektach. ARM w wersji
    CPU (choćby stare StrongARM albo AT91SAM9) są bardzo ciężkie
    projektowaniu PCB. Przy tych częstotliwościach magistrali drobne niuanse
    prowadzenia ścieżek zaczynają mieć znaczenie i ciężko jest cokolwiek
    zrobić bez czterech warstw. O samodzielnym robieniu płytek też można
    zapomnieć. Jasne, mógłbym zamówić w Chinach płytkę do komputera na
    AT91SAM9, który jakąś dekadę temu został opisany w EP. Tylko gdzie tu
    zabawa? ;)

  • 75. Data: 2020-02-29 22:03:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2020 06:53:06 +0100, Czarek napisał(a):

    > To nie rozpoznaje banknotów tylko znak graficzny, który na niektórych
    > się znajduje
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/EURion
    > https://www.dobreprogramy.pl/Monczkin/Konstelacja-Or
    iona-a-podrabianie-banknotow,63949.html
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/O-tym-zabezpieczeni
    u-banknotu-milcza-banki-centralne-7509292.html

    Takie jaja ... ale nawet wykrycie tych 5 kolek to nie takie proste ...

    J.

  • 76. Data: 2020-02-29 22:09:10
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 29.02.2020 o 22:03, J.F. pisze:

    iona-a-podrabianie-banknotow,63949.html
    u-banknotu-milcza-banki-centralne-7509292.html

    > Takie jaja ... ale nawet wykrycie tych 5 kolek to nie takie proste ...

    Podejrzewam, że gdyby program miał analizować cały obraz aby rozpoznać
    jego zawartość, to byłby większy problem, a tak szuka tylko jakiegoś
    zadanego elementu na jednorodnym tle.

    --
    Czarek

  • 77. Data: 2020-02-29 22:13:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Feb 2020 21:33:23 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Najciekawszym aspektem tego projektu jest właśnie to, że zastosowałem w
    > nim jedyny polski mikroprocesor, jaki był produkowany seryjnie. ;)

    Zycie sobie utrudniasz.

> [...]
    > zapomnieć. Jasne, mógłbym zamówić w Chinach płytkę do komputera na
    > AT91SAM9, który jakąś dekadę temu został opisany w EP. Tylko gdzie tu

    Ale czegos pozytecznego sie nauczysz :-)

    J.