  • 11. Data: 2019-09-05 22:18:34
    Temat: Re: Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
    Od: adam <a...@a...pl>

    Słuszne spostrzeżenie, kolejny czynnik na plus dla starych konstrukcji.

  • 12. Data: 2019-09-05 23:47:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Myk w tym ze stary dizel nie truje bardziej od nowego. Oczywiscie nowy i stary sa
    sprawne technicznie. Bedzie na przykladzie mastera bo takiego mam. Moj 2,5 litra
    silnik bez zadnych bajerow ma 80 koni. Wspolczesny 2,3 litra 135 koni. Ponad dwa razy
    wiecej mocy z litra. Zawsze jest cos za cos. W nowym podniesli temperature spalania
    to i wiecej tlenkow azotu robi zwlaszcza ze ma turbine i do cylindra wiecej tlenu i
    azotu wchodzi.

  • 13. Data: 2019-09-06 07:32:48
    Od: p...@g...com

    --A jeszcze jedno, dziwne że ten cały adblue nie pomaga w nowych autach bo
    przecież on miał likwidować NOx, chyba że Niemcy masowo go wycinają lub nie
    uzupełniają :)

    pomaga na papierze i w laboratorium, na krótkich dystansach po mieście, ale nie ma
    szans aby to odniosło jakikolwiek mierzalny skutek, poza tym wszyscy chyba stosuja
    dodatkowe tricki np okna temperaturowe czyli lejemy moczem w temp. 20-35C co oznacza
    ze przez 3 miechy w roku :-)

  • 14. Data: 2019-09-06 07:39:20
    Od: p...@g...com

    -- Wychodzi ze się obudzili z ręką w nocniku z tym oszukiwaniem na testach
    bo teraz sami widzą jakie to przynosi efekty.

    byl taki zarcik w niemieckiej TV jakie sa 2 największe zorganizowane organizacje
    przestępcze w DE ? Deutsche Bank i VW

    https://www.kriminalpolizei.de/ausgaben/2014/maerz/d
    etailansicht-maerz/artikel/ist-die-deutsche-bank-ein
    e-kriminelle-vereinigung.html

    https://www.mlpd.de/2017/kw36/afd-broschuere/treu-an
    -der-seite-der-vw-verbrecher

  • 15. Data: 2019-09-06 07:40:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-09-2019 o 20:55, adam pisze:
    > Ciekawe, ale coś tu nie pasuje.
    > Jeżeli jeden stary diesel truje bardziej niż jeden nowy diesel,
    > to dlaczego 1000 starych diesli truje mniej niż 1000 nowoczesnych diesli.

    Stary diesel truje czymś innym po prostu, a skutkiem zubażania dawek
    paliwa, jest właśnie wzrost ilości produkowanych tlenków azotu.

  • 16. Data: 2019-09-06 07:42:02
    Od: p...@g...com

    --Słuszne spostrzeżenie, kolejny czynnik na plus dla starych konstrukcji.

    plusy nic nie dadza bo trzeba sprzedawac nowe drogie auta wiec nalezy spodziewac sie
    rozwiazania korzystnego dla niemieckich motokoncernow :-) na dzien dobry widze
    umweltpremie 2 czyli doplaty z kieszeni podatnika :-)

  • 17. Data: 2019-09-06 07:44:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-09-2019 o 21:54, Janusz pisze:

    > A jeszcze jedno, dziwne że ten cały adblue nie pomaga w nowych autach

    Pomaga, ale nie badano tylko aut z adblue, bo jeszcze bardzo młodych
    diesli z tym ustrojstwem jest stosunkowo niedużo.

  • 18. Data: 2019-09-06 08:12:28
    Od: p...@g...com

    --Pomaga, ale nie badano tylko aut z adblue, bo jeszcze bardzo młodych
    diesli z tym ustrojstwem jest stosunkowo niedużo.

    alez oczywiscie ze badano
    https://www.focus.de/auto/news/abgas-skandal/fahrver
    bote-und-ihr-wahrer-zweck-die-legende-vom-boesen-die
    sel-geraet-ins-wanken_id_11069398.html

    stare to E1-5 a nowe to E6 i E6d temp

    ten obrazek z dymkami :-)
    Euro 5-Fahrzeuge schneiden dabei am schlechtesten ab - noch schlechter als Euro
    4-Diesel.

    auta z E5 to najgorszy syf i smrodza mocniej niz starsze z E4 zas super duper E6 to
    po prostu E5 z wgranym nowym softem i adblue ale i tak realnie ledwo wypełnia normy
    E3 czyli dla np 20 letniego Golfa IV TDI

  • 19. Data: 2019-09-06 10:52:36
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    A jak myślę, że najczystsze powietrze jest tam, gdzie 100% samochodów to
    stare diesle nie spełniające żadnych norm i kopcące jak smok (np. gdzieś
    pośrodku puszczy gdzie taki samochód przejeżdża 2 razy w tygodniu) ;)

    --
    SW3
    ----

  • 20. Data: 2019-09-06 11:01:06
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-09-05 o 19:21, Shrek pisze:

    > Nie mam danych, ale obstawiam nie, tak, nie:)

    Ja obstawiam, że w niej wysilonym silniku spalanie jest pełniejsze,
    dzięki czemu mniej NOx się produkuje. Ale to tylko domysły...
    T.