  • 21. Data: 2019-09-06 11:03:34
    Temat: Re: Konsternacja w Niemczech. Badania dowiodły, że stare diesle nie szkodzą powietrzu miast
    Od: p...@g...com

    ludzie uczeni nazwijmy ich umownie naukowcami :-) ostrzegali matołków ze Umweltzony
    bez kompleksowego zbadania tematu nic nie dadzą jednak przy poparciu polityków i ku
    zyskowi niemieckich motokoncernow przepchnięto temat szemrując ekologia, milionem
    dzieci umierających na raka itp
    efekt ? niemierzalny ba okazało sie ze w realnych warunkach nowe auta z E5 trują
    bardziej niż ich poprzednicy :-) imbecyle spektakularnie strzeliły sobie w stopę
    kompromitując jednocześnie rządowe organizacje kontrolne czyli KBA i ujawniając
    oszustwo producentów patrz VW i spółka

  • 22. Data: 2019-09-06 11:16:58
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-05 o 21:54, Janusz pisze:

    > A jeszcze jedno, dziwne że ten cały adblue [...]

    Mocznik.
    Nazywajmy rzeczy po imieniu. Mocznik panie, zwykły mocznik.

  • 23. Data: 2019-09-06 13:28:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-06 o 11:16, robot pisze:

    > Mocznik.
    > Nazywajmy rzeczy po imieniu. Mocznik panie, zwykły mocznik.

    Wiem :)

    --
    Janusz

  • 24. Data: 2019-09-06 14:16:06
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 6 września 2019 11:03:36 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > ludzie uczeni nazwijmy ich umownie naukowcami :-) ostrzegali
    > efekt ?
    i?

    NIC się nie zmieni

  • 25. Data: 2019-09-06 15:45:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2019 o 11:01, T. pisze:

    > Ja obstawiam, że w niej wysilonym silniku spalanie jest pełniejsze,
    > dzięki czemu mniej NOx się produkuje. Ale to tylko domysły...

    Nowe dizle mają na ogół turbiny, filtry... Może to nieco mieszać. Byłbym
    ostrożny.

    --
    Shrek

  • 26. Data: 2019-09-06 17:56:39
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > pojazdów ze starszymi dieslami notują niższą zawartość dwutlenku
    > azotu w powietrzu niż te, w których dominują nowsze auta."
    Każdy absolwent dawnej podstawówki powinien wiedzieć, jak powstaje NO2.
    A powstaje w wysokiej temp. Taka właśnie jest w wysilonych silnikach.
    Zapach NO2 jest nie do pomylenia z niczym innym i doskonale go czuć za
    nowymi samochodami. W moim ś.p. Volvo z 2,5 litrowym TDI NOx się nie
    czuło, za to niedopalone paliwo powodowało przykapcanie. Teraz w nowszym
    nic nie kopci, jest katalizator i DPF, ale NO2 się czuje.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 27. Data: 2019-09-07 11:40:14
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-06 11:01, T. wrote:

    > Ja obstawiam, że w niej wysilonym silniku spalanie jest pełniejsze,
    > dzięki czemu mniej NOx się produkuje. Ale to tylko domysły...

    Jak mogło być pełniejsze jak samochody paliły 2x więcej?

  • 28. Data: 2019-09-07 13:06:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.09.2019 o 11:40, kk pisze:

    > Jak mogło być pełniejsze jak samochody paliły 2x więcej?

    Chyba katalogowo. Nie rozpedzałbym się tak:P

    --
    Shrek