  • 11. Data: 2011-09-10 22:26:46
    Temat: Re: Konstrukcja stalowa
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Tue, 6 Sep 2011 02:28:59 -0700 (PDT),
    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Myślę że rozumujesz poprawnie. W ramach bardzo ambitnej a nikomu
    > niepotrzebnej roboty możesz rozważyć takie tłumienie jak w japońskich
    > drapaczach chmur http://pl.wikipedia.org/wiki/System_TMD , czyli
    > policzyć masę tej półki na której stoi kruszarka i tak ją dobrać żeby
    > latała w przeciwfazie do maszyny. Ale musiałbyś zrobić solidną
    > analizę, a przy skąpych wejściowych danych nawet nie próbuj.

    Dawno wyskoczyłem z dynamiki budowli ale są dwie rzeczy, które mi
    się kojarzą. Jeśli maszyny dają w głównie wymuszenie harmoniczne,
    to kwestia dostrojenia konstrukcji aby wymuszenie w miarę daleko
    było od częstości własnych ramy. Niekoniecznie sztywna
    konstrukcja będzie lepsza.

    Oprócz takich zaawansowanych tłumików j.w. znacznie rozwinięto
    proste mechaniczne tłumiki drgań. Porafią naprawdę nieźle
    wytłumić konstrukcję.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 12. Data: 2011-09-11 07:39:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Sep 10, 11:26 pm, AMX <r...@b...cy> wrote:
> [...]
    > to kwestia dostrojenia konstrukcji aby wymuszenie w miarę daleko
    > było od częstości własnych ramy. Niekoniecznie sztywna

    Jak się o wymuszeniu nie wie nic, to solidne wzmocnienie konstrukcji
    jest bezpiecznym rozwiązaniem. Potem się myśli o tłumieniu tego co się
    na tym stawia. Owszem, można w ciemno skonstruować ramę tak żeby miała
    drgania własne nisko i liczyć na wymuszenie wysoko, ale zgadywanie to
    nie jest najlepsza metoda w inżynierii...
    Konrad
    PS dwie kruszarki, nawet jakby dawały wymuszenia wysoko, to będą
    dudnienia. Nisko.

  • 13. Data: 2011-10-03 08:35:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Wątek stary, ale może komuś się przyda: